Εκτός από την... κωμική σε ένα βαθμό, αδιάφορη σε έναν άλλο ανακοίνωση για το Nintendo 2DS, η ιαπωνική εταιρεία έκανε χθες και μία δεύτερη - η οποία έχει σαφώς μεγαλύτερη λογική βάση, απομένει ν' αποδειχθεί ωστόσο αν και κατά πόσο θα έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα για τη Nintendo ή, για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, οποιοδήποτε αποτέλεσμα γενικώς. Ο λόγος για την αναπόφευκτη μείωση τιμής του WiiU, του οικιακού συστήματος διασκέδασης που οι Ιάπωνες είχαν κυκλοφορήσει πέρυσι το Νοέμβριο και προωθούν έκτοτε με τρόπο θεαματικά αποτυχημένο, καθώς οι πωλήσεις του μόλις και αγγίζουν τα 3.5 εκατομμύρια παγκοσμίως.
Η κάκιστη εμπορική πορεία του WiiU οφείλεται σε πολλούς παράγοντες, ένας σημαντικός εκ των οποίων ήταν όντως η τιμή πώλησής του. Από τα τέλη Σεπτεμβρίου, ωστόσο, η έκδοση Deluxe του WiiU (με το μαύρο περίβλημα και τον επακρή αποθηκευτικό χώρο) θα πωλείται προς $299, μειωμένη κατά $50 συγκριτικά με την τωρινή τιμή του. Αυτή η κίνηση φυσικά δεν αφήνει... λόγο ύπαρξης στην έκδοση Basic του WiiU, η οποία έχει την ίδια τιμή πώλησης αυτή τη στιγμή - κάτι που φαίνεται να έχει αποδεχθεί και η Nintendo, η οποία κατά πάσα πιθανότητα θα αφήσει το όποιο στοκ των λευκών αυτών WiiU να "φύγει από τα καταστήματα" με προσφορές και στη συνέχεια δεν θα το ανανεώσει. Η συγκεκριμένη επιλογή της Nintendo είναι σωστή: έτσι κι αλλιώς ο περισσότερος κόσμος που είχε μέχρι σήμερα αγοράσει το WiiU είχε προτιμήσει (σε αναλογία άνω του 75%) την έκδοση Deluxe, γιατί πολύ απλά η Basic είναι απαράδεκτα περιοριστική στη διαχείριση games. Με ένα και ευρέως αποδεκτό μοντέλο WiiU στην αγορά, η εικόνα του συστήματος είναι σαφέστερη.
Αυτό, δυστυχώς, δεν σημαίνει πως θα είναι και αληθινά σαφής: δέκα μήνες μετά από την κυκλοφορία του WiiU, η Nintendo ακόμη δεν έχει καταφέρει να "εξηγήσει" στο καταναλωτικό κοινό για ποιούς λόγους θα το ενδιέφερε να επενδύσει στην πρότασή της. Πέρα από τις σοβαρές ενστάσεις που υπάρχουν για το αν και κατά πόσο η περίφημη προσέγγιση της δεύτερης οθόνης, αυτής στο ιδιότυπο χειριστήριο του WiiU, μπορεί να προσφέρει ή όχι κάτι ενδιαφέρον στα games πρακτικά, δεν υπάρχουν καν παραδείγματα που να βοηθούν. Κατά βάση δεν υπάρχουν όχι μόνο ΑΑΑ, ποιοτικά games για το WiiU που θα αναδείξουν το πλεονέκτημα αυτό, αλλά δεν υπάρχουν και πολλά games... γενικότερα, καθώς η Nintendo δεν έχει αποτύχει να πείσει μόνο τους καταναλωτές, αλλά και τους δημιουργούς games.
Με την κυκλοφορία του PlayStation4 και του Xbox One σε έναν αριθμό από μεγάλες αγορές το Νοέμβριο, το WiiU - ένα σύστημα συγκριτικά παλαιολιθικό από πλευράς τεχνολογικής, υποστηριζόμενο από κακή Δικτυακή υποδομή, με προβλήματα τεχνικά ακόμη άλυτα και αρχιτεκτονική που δεν συνάδει με τις τάσεις της αγοράς - έχει μπροστά του μία πολύ δύσκολη εορταστική περίοδο. Ο ένας χρόνος προβαδίσματος που είχε από πέρυσι πέρασε ανεκμετάλλευτος και απομένει ν' αποδειχθεί το αν και κατά πόσο η μείωση τιμής στα $299 και οι 3-4 ποιοτικοί τίτλοι που θα κυκλοφορήσουν γι' αυτό ως το τέλος του χρόνου, θα αποδειχθούν αρκετοί για μία "επανεκκίνηση". Σημειώνεται πως η προαναφερθείσα μείωση τιμής δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί πως θα ισχύσει στο ίδιο χρονικό πλαίσιο και για την ευρωπαϊκή αγορά - και αν φυσικά θα διαμορφωθεί στα €299 ή υψηλότερα. Επανερχόμαστε στο θέμα μόλις υπάρξει επίσημη ενημέρωση, λοιπόν!