Με μία κίνηση απρόσμενη απ' όλους - δεν είχαν διαρρεύσει πληροφορίες που απεδείκνυαν πως η όλη παραγωγή αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα - η Microsoft έπαυσε χθες οριστικά το περίφημο Scalebound, τον... δρακοκεντρικό τίτλο δράσης του οποίου την ανάπτυξη χρηματοδοτούσε εδώ και τέσσερα χρόνια, και διέκοψε την συνεργασία της με την δημιουργό εταιρεία Platinum Games. Με μία λιτή ανακοίνωση ο αμερικανικός κολοσσός επιβεβαίωσε την επιλογή του, υπενθυμίζοντας έναν αριθμό από άλλα games που σκοπεύει να διαθέσει φέτος για το Xbox One. Συγκεκριμένοι λόγοι για την λήψη της απόφασης αυτής δεν αναφέρθηκαν, πληροφορίες όμως που δημοσιοποιήθηκαν αφού η είδηση επιβεβαιώθηκε από πολλαπλές πηγές, θέλουν την Microsoft και την Platinum Games να έχουν ουσιαστικά διακόψει την συνεργασία τους και εγκαταλείψει τον τίτλο από πέρυσι το Δεκέμβριο.
Είναι αλήθεια πως χρόνος ανάπτυξης πέραν των 4 ετών σπάνια χαρακτηρίζει με τρόπο θετικό οποιοδήποτε video game - και το Scalebound σε όλες του τις πρόσφατες εμφανίσεις σε εκθέσεις, όπως την Ε3 του περασμένου Ιουνίου και την Gamescom του Αυγούστου, συνέχιζε να δείχνει τυπικό και όχι κάτι το ιδιαίτερα αξιοσημείωτο ή ενδιαφέρον. Όμως η ευκολία με την οποία η Microsoft ακυρώνει παραγωγές και διαγράφει χρόνια δουλειάς και χρηματικής επένδυσης έχει αρχίσει να προβληματίζει πια όχι μόνο τα μέσα ενημέρωσης, αλλά και το κοινό του Xbox: μόνο τους τελευταίους 9 μήνες έχουν ακυρωθεί τα Fable Legends (με αναστολή λειτουργίας της Lionhead Studios) και Scalebound, ενώ το πολυσυζητημένο Project Spark ουσιαστικά κυκλοφόρησε πειραματικά και εγκαταλείφθηκε με... συνοπτικές διαδικασίες.
Από πλευράς επιχειρηματικής το "ξεκαθάρισμα από projects δίχως προοπτικές" έχει μεν νόημα, όμως η Microsoft φέρει επίσης μεγάλο ποσοστό της ευθύνης για τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεται την όλη συνεργασία της με τις "περιφερειακές" ομάδες ανάπτυξης video games εδώ και πολύ καιρό. Προβληματίζει, δε, και το γεγονός ότι ο αμερικανικός κολοσσός έχει τελείως διαφορετική συμπεριφορά απέναντι στους εξωτερικούς του συνεργάτες, τις ανεξάρτητες δηλαδή εταιρείες παραγωγής, και τις δικές της εσωτερικές: όλα τα Halo, Forza και Forza Horizon ολοκληρώθηκαν και κυκλοφόρησαν κανονικά, παρά τα πάμπολλα προβλήματα και τις ολοφάνερες ελλείψεις που ενίοτε χαρακτήριζαν συγκεκριμένες εκδόσεις τους. Πρόκειται για κάτι που έχουν διαπιστώσει και οι ίδιοι οι ανεξάρτητοι δημιουργοί την τελευταία διετία, εξ ου και ο σημαντικά μικρότερος αριθμός από παραγωγές αυτού του είδους που κυκλοφόρησαν στο Xbox One ή είναι πρόκειται να το κάνουν μέσα στο 2017 (για αποκλειστικά games στο Xbox One πέραν της ίδιας της Microsoft δεν συζητάμε καν πλέον).
Με... αυτά και μ' εκείνα, πάντως, τα Crackdown 3, Halo Wars 2, Sea of Thieves και State of Decay 2 που αναφέρει η Microsoft στην ανακοίνωσή της μόνο επαρκή δεν κρίνονται προκειμένου να έχει το Xbox One μία καλή χρονιά από πλευράς κυκλοφοριών - χρονιά την οποία ο αμερικανικός κολοσσός χρειάζεται προκειμένου να μην μεγαλώσει ακόμη περισσότερο η ήδη χαώδης διαφορά που χωρίζει την εγκατεστημένη βάση του συστήματός της από την αντίστοιχη του PlayStation4. Γιατί μπορεί ο αμερικανικός κολοσσός να έχει πλέον εποκεντρωθεί στην διάθεση του Project Scorpio στα τέλη του 2017, αν όμως το Xbox One συνεχίσει να έχει μέτρια πορεία θα παρακινεί όλο και περισσότερους καταναλωτές στην αγορά ενός PS4/PS4 Pro στο μεσοδιάστημα (κάτι που σαφέστατα θα έχει επιπτώσεις στις πωλήσεις και του Scorpio μακροπρόθεσμα).
Όπως δείχνουν τα πράγματα η επερχόμενη Ε3 του Ιουνίου θα κρίνει ίσως περισσότερα από κάθε άλλη φορά για την θέση της Microsoft στην αγορά του home entertainent, μετά από την εν πολλοίς αποτυχημένη προσπάθεια του Xbox One να επαναλάβει την επιτυχία του Xbox 360. Εν αναμονή εξελίξεων, λοιπόν!