Με την περίφημη αμερικανική έκθεση της E3 να έχει χάσει πάρα πολλή από τη λάμψη της, καμία έκπληξη που οι μεγάλες εταιρείες του gaming - έστω κι αν συνεχίζουν να συμμετέχουν σε αυτήν - διοργανώνουν και δικά τους ενημερωτικά events για τον ειδικό Τύπο. Στο ίδιο χρονικό πλαίσιο με την PlayStation Day της Sony, η Microsoft στην αντίστοιχη Gamers' Day επέδειξε το δικό της "οπλοστάσιο" για την επερχόμενη εορταστική περίοδο: τα games με τα οποία θα στηρίξει το Xbox 360 τα φετινά Χριστούγεννα από πλευράς software. Σύμφωνα με τα στελέχη της, μπορούμε να περιμένουμε κάποιες ακόμη εκπλήξεις μέχρι τότε, είναι μάλλον ασφαλές ωστόσο να υποθέσει κανείς ότι οι σημαντικότεροι τίτλοι είναι αυτοί που έδωσαν το παρόν εκεί.
Αν υπάρχει ένα αρνητικό στα όσα επιδείχθηκαν, εντοπίζεται στο γεγονός ότι μόνο ένας τίτλος ανάμεσα σε έξι ήταν πρωτοεμφανιζόμενος και πρωτότυπος: οι υπόλοιποι είναι είτε "συνέχειες" είτε "παράπλευρες εκδόσεις" επιτυχιών του παρελθόντος. O original τίτλος δεν είναι άλλος από το Too Human, το πολύπαθο έπος της Silicon Knights που βρίσκεται με τον ένα ή τον άλλο τρόπο υπό ανάπτυξη εδώ και 8 (!) χρόνια. Για το αν άξιζε τόσο μακρόχρονη αναμονή θα πρέπει να ασχοληθεί κανείς εκτενώς με το Too Human για να εκφέρει άποψη, οι εντυπώσεις που άφησε στην Gamers' Day πάντως ήταν εξαιρετικά θετικές. Με επιλογή μάλιστα να παιχθεί με δύο παίκτες συνεργατικά μέσω Xbox Live είναι σίγουρο ότι θα προσελκύσει χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία το hardcore κοινό του Xbox 360, έστω κι αν κυκλοφορεί μάλλον... νωρίς για Χριστούγεννα (στις αρχές Σεπτεμβρίου).
Ανάμεσα στους υπόλοιπους πέντε πάντως ξεχωρίζει - με μεγάλη διαφορά μάλιστα - το Gears of War 2, ο διάδοχος της πολύ μεγάλης επιτυχίας της Εpic που και εξαιρετικά υψηλές πωλήσεις σημείωσε (πάνω από 5 εκατομμύρια αντίτυπα) και πάρα πολύ βοήθησε στην καλλιέργεια της βάσης χρηστών του Xbox 360 στους πρώτους 18 μήνες της διαδρομής του στην αγορά. Το νέο GoW συνεχίζει να δίνει έμφαση στην καταιγιστική δράση, φέρνει ωστόσο στο προσκήνιο μια σειρά από ενδιαφέρουσες προσθήκες στο gameplay, ακόμη καλύτερο οπτικοακουστικό τομέα και εκτενέστερες Δικτυακές επιλογές σε συνεργατικό και ανταγωνιστικό επίπεδο (ας μην ξεχνάμε, το αρχικό Gears έμεινε στο "θρόνο" του Xbox Live για ένα ολόκληρο έτος σχεδόν). Το Gears of War 2 είναι προγραμματισμένο για κυκλοφορία τον Νοέμβριο.
Η τρίτη ΑΑΑ παραγωγή που απευθύνεται κυρίως στο κοινό των "παραδοσιακών" gamers είναι το Fable 2, η "συνέχεια" του action RPG του Peter Molyneux στο αρχικό Xbox που - αν και ιδιαίτερα αξιόλογη - δεν αναδείχθηκε σε ανάλογα μεγάλη εμπορική επιτυχία. Αυτή τη φορά ο έμπειρος Βρετανός έχει προσεγγίσει το gameplay με περισσότερο "ευέλικτο" τρόπο, κάτι που είναι εφικτό τόσο λόγω των πολύ μεγαλύτερων δυνατοτήτων του Xbox 360, όσο και λόγω του μεγέθους του τίτλου (σχεδόν 10 φορές μεγαλύτερο), του αλληλεπιδραστικού περιβάλλοντος και των πολυάριθμων "ηθικών" (ή όχι) επιλογών που καλούνται να κάνουν οι gamers με τις πράξεις τους. Ακριβής ημερομηνία κυκλοφορίας για το Fable 2 δεν ανακοινώθηκε, πέραν αυτής του "τελευταίου τριμήνου του έτους".
Την εικόνα του line-up που έχει ετοιμάσει η Microsoft για την επερχόμενη εορταστική περίοδο ολοκληρώνει το Banjo Kazooie Nuts'n'Bolts (ένα ιδιόρρυθμο αμάλγαμα platforming και racing με πρωταγωνιστές τους διάσημους χαρακτήρες της Rare) και το Viva Piniata Trouble in Paradise (συνέχεια του "χαριτωμένου" αρχικού με εμπλουτισμένο gameplay και αισθητά περισσότερες επιλογές). Και τα δύο απευθύνονται στην αγορά των gamers μικρότερης ηλικίας, από την οποία η Microsoft έχει αντιμετωπίσει πολλές δυσκολίες να αποσπάσει ικανοποιητικό μερίδιο. Εκεί ίσως μπορεί να διακρίνει κανείς και το αδύναμο σημείο του εν λόγω line-up: οι περισσότεροι τίτλοι της αμερικανικής εταιρείας συνεχίζουν να απευθύνονται σε "παραδοσιακούς" gamers και, παρ' ότι ποιοτικότατοι, δεν βοηθούν το Xbox 360 να επεκτείνει την πελατειακή του βάση πολύ πέρα από αυτούς. Περιμένουμε, λοιπόν, να δούμε αν οι εκπλήξεις που η Microsoft έχει κρατήσει προς ανακοίνωση στην Ε3, έχουν λάβει "στα υπόψιν" το προφανές αυτό γεγονός. Έως τότε...