Ανακοινώσεις για καινούργια τους games κάνουν συνεχώς πάρα πολλές μικρές και μεγάλες εταιρείες στο χώρο της ψηφιακής διασκέδασης, φυσικά. Όμως η θρυλική Blizzard των World of Warcraft και Diablo δεν είναι άλλη μία εταιρεία που δραστηριοποιείται στην αγορά του gaming, αφενός: είναι μία δημιουργική δύναμη της οποίας κάθε παραγωγή έχει "ειδικό βάρος" για το σύνολο σχεδόν της ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας. Αφετέρου, είναι μία εταιρεία που δεν ξεκινά νέα δραστηριότητα - γιατί τα games της αυτό είναι, ουσιαστικά - συχνά. Γι' αυτό και η ανακοίνωση του Overwatch, του καινούργιου Δικτυακού ομαδικού τίτλου δράσης της, είναι σημαντική πρακτικά για όλους: νέα "δραστηριότητα" της Blizzard δεκαοκτώ χρόνια μετά το αρχικό Diablo...; Εννοείται πως ενδιαφέρει τους πάντες!
Το Overwatch είναι τίτλος δράσης πρώτου προσώπου, κατηγορία όπου η Blizzard δεν είχε κάνει καμία απόπειρα μέχρι σήμερα. Είναι δύσκολο να μην συνδυάσει κανείς στο μυαλό του την ανακοίνωση ακύρωσης του "Project Titan", μίας υπερφιλόδοξης παραγωγής που η εταιρεία ανέπτυσσε για τρία ολόκληρα χρόνια πριν εγκαταλείψει ως ατελέσφορη χωρίς να την ολοκληρώσει. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του διευθύνοντα συμβούλου της, του Mike Morhaime, υπάρχει κοινό υλικό ανάμεσα στο Overwatch και το Project Titan, αλλά το πρώτο είναι ένας τίτλος απολύτως εστιασμένος στους μηχανισμούς των ομαδικών shoot' em up α λα Team Fortress 2.
Δύο ομάδες των έξι ατόμων η κάθε μία συγκρούονται σε ειδικά διαμορφωμένα πεδία μάχης, με τους παίκτες να αναλαμβάνουν το ρόλο μαχητών διαφορετικών τύπων και δυνατοτήτων (classes). Δεν πρόκειται για κάτι που δεν έχουμε... ξαναδεί, ακριβώς, όμως η Blizzard δείχνει να έχει σκεφτεί πολύ τί θα μπορούσε να κάνει για να διαφοροποιήσει την παραγωγή της από αυτές της γνωστής "συνταγής". Κατ' αρχήν, έχει επιλέξει τεχνοτροπία γραφικών που θυμίζει πάρα, πάρα πολύ ταινίες κινουμένων σχεδίων της Disney ή της Pixar: τόσο οι χαρακτήρες όσο και τα περιβάλλοντα αποπνέουν την αίσθηση καρικατούρας, έχοντας παράλληλα να επιδείξουν πολλά στοιχεία που ξαφνιάζουν με την προσοχή στη λεπτομέρεια που τα διακρίνει. Τα στιγμιότυπα που παραθέτουμε είναι ενδεικτικά: έντονα παστέλ χρώματα, αδρές γραμμές, έμφαση στην στυλιζαρισμένη απεικόνιση και όχι στη ρεαλιστική επικρατούν παντού. Η κίνηση των μαχητών, οι εκρήξεις, ο ήχος, η... κινηματογραφική υπερβολή - όπως μπορεί να δει κανείς και από το εισαγωγικό trailer - όλα παραπέμπουν σε σύγχρονες ταινίες κινουμένων σχεδίων, με τη διαφορά ότι στο Overwatch... όλες οι σκηνές, είναι δράσης!
Έπειτα, είναι η επιλογή της Blizzard να δώσει στους παίκτες πάρα πολλές διαφορετικές επιλογές μαχητών: στην αποκάλυψη του Overwatch ανακοινώθηκαν 12 ξεχωριστοί χαρακτήρες, που ναι μεν υπάγονται σε κατηγορίες αλλά μπορούν να εξελιχθούν ποικιλοτρόπως όσον αφορά στις δυνατότητές τους. Σημασία, δε, στις Δικτυακές του συγκρούσεις δεν έχει μόνο η αποτελεσματικότητα κάθε μαχητή ξεχωριστά, αλλά και η δημιουργική συνεργασία τους στο πεδίο της μάχης ώστε να επιτευχθεί ο εκάστοτε στόχος. Οι τρόποι παιχνιδιού που έχει μέχρι στιγμής αποκαλύψει η Blizzard είναι τυπικοί, όμως από την εταιρεία που έχει προσφέρει τα Warcraft, Diablo και Starcraft μπορούμε να περιμένουμε - ελπίζουμε - και μερικούς ασυνήθιστους σε βάθος χρόνου.
Τόσο το εισαγωγικό trailer όσο και αυτό που έχει συλληφθεί μέσα από τη δράση του τίτλου αυτή καθ' αυτή υποννοούν πως στο Overwatch θα εμφανιστούν πολύ περισσότεροι χαρακτήρες στο μέλλον (πιθανώς εκεί στηρίζεται εν μέρει και το εμπορικό του μοντέλο). Σκοπός της Blizzard, πάντως, είναι η διασκέδαση για κοινό ευρύτερο αυτού που αγαπά παραδοσιακά τα shoot' em up πρώτου προσώπου: ο χειρισμός θα είναι περισσότερο προσβάσιμος (χωρίς να στερεί κάτι στους... σκληροπυρηνικούς παίκτες) ενώ οι θάνατοι κατά τη διάρκεια των συγκρούσεων δεν θα είναι τόσο... εκνευριστικά συχνοί όσο σε άλλα δείγματα του είδους. Η Blizzard, πάντως, αποσαφήνισε από νωρίς ότι για το Overwatch έχει σχέδια (και) επέκτασής του στην αρένα του επαγγελματικού ανταγωνιστικού gaming, όπως έχει επιτύχει π.χ. με το Starcraft.
Το Overwatch βρίσκεται πιο κοντά στην εμπορική του διάθεση απ' όσο θα περίμενε κανείς: δήλωση ενδιαφέροντος συμμετοχής στην δοκιμαστική του περίοδο, που θα ξεκινήσει μέσα στο 2015, μπορεί να κάνει ήδη κανείς στο επίσημο Web site του. Ο τίτλος για την ώρα σχεδιάζεται να κυκλοφορήσει σε προσωπικούς υπολογιστές, όμως ο Mike Morhaime δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να διατεθεί και για PS4/Xbox One - κάτι που θεωρούμε πολύ πιθανό, καθώς το στυλ του Overwatch και το κοινό στο οποίο στοχεύει ταιριάζουν πάρα πολύ στον χαρακτήρα των δύο νεότερων οικιακών συστημάτων της Sony και της Microsoft (πέρα από την κοινή αρχιτεκτονική του hardware που μοιράζονται με τα PC).
O ενθουσιασμός των μέσων ενημέρωσης για το Overwatch δεν είναι τυχαίος: πρόκειται για μία παραγωγή σε μία κατηγορία που χρειάζεται ανανέωση, από μία εταιρεία που εμμένει στην ποιότητα και δεν εννοεί να επενδύσει σε κάτι αν δεν πιστεύει στις προοπτικές του να επιτύχει εμπορικά και να εξελίσσεται για χρόνια. Για να δούμε, λοιπόν!