banner

Nintendo Switch: σχεδόν... Mission Impossible

Οι πρώτες σκέψεις σχετικά με το νέο σύστημα των Ιαπώνων - έχει πιθανότητες εμπορικής επιτυχίας;

Δεν χωρά αμφιβολία στο γεγονός ότι η κυκλοφορία τόσων οικιακών συστημάτων ηλεκτρονικής διασκέδασης μέσα σε ασυνήθιστα μικρό χρονικό διάστημα έχει... αποχρωματίσει σε έναν βαθμό την ανακοίνωση ενός καινούργιου: χθες η προανακοινωμένη αποκάλυψη του Nintendo Switch θα μπορούσε ίσως να είχε προκαλέσει μεγαλύτερη αίσθηση, αλλά με την κυκλοφορία των WiiU, PS4, Xbox One, Xbox One S, PS4 Pro και PS VR μέσα σε λιγότερο από τέσσερα χρόνια κάτι τέτοιο δεν είναι πια εύκολο. Στην περίπτωση του Switch οι διαρροές των περασμένων μηνών στέρησαν και το όποιο στοιχείο της έκπληξης, προφανώς, όμως και πάλι θα περίμενε κανείς περισσότερο ενθουσιασμό για τον διάδοχο ενός συστήματος που οι φίλοι της Nintendo περιμένουν να εξιλεώσει την ιαπωνική εταιρεία στα μάτια τους μετά την παταγώδη αποτυχία του WiiU. Από μία άλλη πλευρά, βέβαια, αυτό το τελευταίο ενδέχεται να έπαιξε επίσης έναν ρόλο.

Σε κάθε περίπτωση το Switch είναι πια επίσημο, η κυκλοφορία του έχει δρομολογηθεί για τον ερχόμενο Μάρτιο και είναι κατά πάσα πιθανότητα η τελευταία ευκαιρία της Nintendo να παραμείνει σημαντική και αξιόμαχη στην αγορά των video games. Υπάρχουν πολλά που δεν γνωρίζουμε ακόμη για την νέα της πρόταση, όμως οι πρώτες εκτιμήσεις που μπορούν να γίνουν δεν είναι άσκοπες - για την ακρίβεια όσα αυτές αφορούν είναι πρακτικά και εκείνα που, μαζί με το κόστος απόκτησης του Nintendo Switch, θα κρίνουν σε μεγάλο βαθμό την επιτυχία του.

Στις πρώτες αυτές εκτιμήσεις εντοπίζεται χωρίς καμία προσπάθεια ένας αριθμός από θετικά στοιχεία για τις επιλογές και την στρατηγική της Nintendo όσον αφορά στο Switch. Το όνομά του, σε αντίθεση με αυτό του WiiU, είναι εύκολο, πρωτότυπο και αντικαθρεπτίζει επιτυχώς τον χαρακτήρα του. Η κεντρική ιδέα της χρήσης του, το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα έναντι των PS4/Xbox One, είναι - επίσης σε αντίθεση με το WiiU - αυτή τη φορά σαφές και κατανοητά επιδείξιμο: παιχνίδι εντός κι εκτός σπιτιού, με τα ίδια games, με παρέα ή χωρίς. Η χρήση του chipset της nVidia για φορητές συσκευές, του Tegra, είναι επίσης σωστή, όπως σωστή (και επωφελής βέβαια) είναι και η αποκλειστική χρήση των καρτών μνήμης για games, έστω κι αν τίθεται και το θέμα του απαραίτητου αποθηκευτικού χώρου για διορθωτικές αναβαθμίσεις και extra εμπορικό περιεχόμενο που οι εταιρείες παραγωγής προωθούν για τα games αυτά.

Από την άλλη πλευρά οι παραπάνω επιλογές έχουν το ίδιο εύκολα... αντίλογο. Το Tegra, για παράδειγμα, είναι ένα υποσύστημα που ήδη, την ημέρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, είναι τεχνολογικά τουλάχιστον τρία "βήματα πίσω" από τον ανταγωνισμό (ακόμη κι αν πρόκειται για την φημολογούμενη δεύτερη έκδοσή του). Καλώς ή κακώς όλη η αγορά κινείται τα επόμενα χρόνια προς την εικόνα ανάλυσης 4Κ και τα σχεδόν φωτορεαλιστικά γραφικά - κάτι που δεν μπορεί να φιλοδοξεί πως θα προσφέρει ποτέ το Switch. Δεν είμαστε βέβαιοι πως είναι ικανό για περίπλοκα games ανάλυσης 1080p, πόσο μάλλον 2160p. Η συμμετοχή πολλών παικτών "στον ίδιο καναπέ", επίσης, όπως και αυτή της συμμετοχής πολλών παικτών μαζί "εκεί έξω" δεν είναι η επικρατούσα τάση της αγοράς. Εκείνη ακόμη και μεταξύ φίλων πρακτικά σημαίνει Δικτυακές επιλογές παιχνιδιού, γεγονός που επιβεβαιώνεται και σε εμπορικό επίπεδο. Σε αυτά εξαιρούνται οι... οιογενειακές καταστάσεις, βέβαια, όμως βάσει του video της παρουσίασης του Switch, αυτό δεν είναι το κύριο target group στο οποίο στοχεύει η Nintendo αυτή τη φορά.

Η Nintendo, φυσικά, είναι μία εταιρεία που αποδεδειγμένα σχεδιάζει, υλοποιεί και προωθεί με βάση την δική της συλλογιστική. Δεν ενδιαφέρεται να έλθει σε τεχνολογική αντιπαράθεση με τον ανταγωνισμό. Αυτό άλλοτε την οδηγεί στην επιτυχία (όπως αυτή του Wii... κι ας ήταν πλασματική), άλλοτε στην αποτυχία (τα WiiU και Gamecube ήταν πανηγυρικά τέτοιες). Πέρα από το τί κάνει ο ανταγωνισμός, ωστόσο, ο ιαπωνικός κολοσσός έχει να αντιμετωπίσει και την μορφολογία της αγοράς γενικότερα: η όχι ακριβώς θεαματική εμπορική πορεία του κατά τα άλλα ικανότατου PS Vita είναι η καλύτερη απόδειξη του γεγονότος ότι τα προηγούμενα χρόνια "το κοινό μίλησε" και είπε... "για mobile games, smartphones ή/και tablets" (για πολλαπλούς λόγους). Υπάρχει ένα ενδιαφέρον στο γεγονός πως στο Switch η ενασχόληση γίνεται "εντός" και "εκτός" με τον ίδιο ακριβώς τίτλο - απομένει όμως ν' αποδειχθεί κατά πόσο τελικά το κοινό θα είναι δεκτικό σε αυτήν την ιδέα ή αν συνειδητά κρατά τα games του... χώρια, δηλαδή αυτά "του σαλονιού" για το σαλόνι κι αυτά "για εκεί έξω" στον αποθηκευτικό χώρο του κινητού του.

Όπως αναφέραμε και νωρίτερα, είναι ουκ ολίγα αυτά που εν τέλει θα κρίνουν την εμπορική επιτυχία του Nintendo Switch στην αγορά, τόσο στο αρχικό στάδιο της πορείας του όσο και μακροπρόθεσμα. Το κόστος απόκτησης είναι το σημαντικότερο από αυτά, ναι, αλλά πολλά θα εξαρτηθούν και από την ποικιλία και ποιότητα των αρχικών του αποκλειστικών games, και από την υποστήριξη των εταιρειών παραγωγής games γενικότερα, και από την ωριμότητα και τις δυνατότητες των Δικτυακών του λειτουργιών, και από την αυτονομία του Switch ως φορητής συσκευής, και, και, και... Είναι πολλά τα θέματα - και στον χειρισμό των περισσότερων από τα προαναφερθέντα η Nintendo υπήρξε στο παρελθόν από μετριότατη έως κάκιστη.

Αυτή τη φορά ενδέχεται τα πράγματα να είναι διαφορετικά, το μόνο βέβαιο ωστόσο είναι πως η αποστολή του Switch για ευρεία εμπορική επιτυχία παραμένει πολύ δύσκολη. Αν όχι... Mission Impossible, τότε σίγουρα Mission Improbable, γιατί τα περίπου 10 εκατομμύρια πιστοί οπαδοί της Nintendo παγκοσμίως δεν είναι - αποδεδειγμένα πια - αρκετά για να στηρίξουν την βιώσιμη παρουσία ενός καινούργιου φορμά στην αγορά. Θα αλλάξει κάτι τα παρόντα δεδομένα όσον αφορά στο Switch μέχρι την κυκλοφορία του τον Μάρτιο; Περιμένουμε και... ελπίζουμε!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner