Μέσα στο 2009 και το 2010 αναμένεται να γιορτάσουμε πολλά... "ιστορικά γενέθλια": η βιομηχανία του home entertainment καθιέρωσε πολλά από τα brand names της και πολλές από τις διάσημες φιγούρες της στις δεκαετίες του '70 και του '80, οπότε "εικοσάχρονες" και "τριαντάχρονες" επετείους θα έχουμε ουκ ολίγες. Στο gaming, πάντως, λίγες από αυτές θα είναι περισσότερο... φορτισμένες με νοσταλγία από αυτήν του Pac-Man, της πασίγνωστης "κίτρινης τελείας" που το 2010 συμπληρώνει 30 χρόνια παρουσίας και πορείας με διάφορες μορφές, σε διάφορα φορμά. Εκατομμύρια είναι οι άνθρωποι των οποίων η πρώτη - κυριολεκτικά πρώτη - επαφή με τα video games ήταν μια περιπλάνηση σε λαβύρινθο κι ένα κυνήγι με "φαντασματάκια"... και η Namco σκοπεύει να τιμήσει την "κληρονομιά" αυτή με έναν ολοκαίνουργιο, σύγχρονο τίτλο Pac-Man μέσα στην επόμενη χρονιά.
Η ιαπωνική εταιρεία κρατά κρυφές τις λεπτομέρειες που περιγράφουν με ακρίβεια πώς ακριβώς θα παίζεται, θα φαίνεται και θα ακούγεται ο νέος τίτλος με πρωταγωνιστή τον Mr. (ή την Mrs!) Pac-man. Το μόνο που γνωρίζουμε με σιγουριά είναι ότι της ομάδας ανάπτυξής του ηγείται ο Hirokazu Yasuhara, ένας από τους εμπειρότερους ανθρώπους στην αγορά του gaming αυτή τη στιγμή, ο οποίος είχε και ανοιχτά δηλώσει στο παρελθόν ότι η αναβίωση του ιστορικού arcade game είναι "όνειρο ζωής" γι' αυτόν. Ο Yasuhara είναι ο άνθρωπος που, μαζί με το Yuji Naka, "έφερε στον κόσμο" τη "μασκώτ" της Sega, τον Sonic the Hedgehog και συνετέλεσε στη δημιουργία των Jak & Daxter και Uncharted για τα PlayStation2 και PlayStation3.
H επιλογή του Yasuhara ως υπεύθυνου ανάπτυξης για το νέο Pac-Man είναι σημαντική γιατί, δυστυχώς, η Namco τα τελευταία 10 χρόνια είχε επιτρέψει τον μαρασμό της "κίτρινης τελείας" σε απογοητευτικό βαθμό. Το είχε κάνει μέσα από την κυκλοφορία από μέτριων έως κακών τίτλων που "πειραματίστηκαν" ανεπιτυχώς με διάφορες ιδέες (ο Pac-Man σε platform game, ο Pac-man σε 3D, σε... driving game και άλλα συναφή) και έφθειραν την εικόνα του στα μάτια του κοινού που αγάπησε τον αρχικό τίτλο για το απλό αλλά εθιστικό gameplay του. Η ευχάριστη παρένθεση του ενδιαφέροντος Pac-man Championship Edition, που κυκλοφόρησε το 2007, κινήθηκε πολύ περισσότερο στη σωστή κατεύθυνση και απέσπασε θετικές κριτικές από τον Τύπο και πολλούς gamers. Ας ελπίσουμε ότι η next-gen, σίγουρα σε υψηλή ευκρίνεια και πιθανώς Δικτυακή, επανεμφάνιση του Pac-man να είναι το... reset που χρειάζεται ο διάσημος χαρακτήρας για να καταστεί ξανά δημοφιλής. Υπομονή, λοιπόν!