banner

Πέντε χρόνια PS VR: ενδιαφέροντα στοιχεία, δωρεάν games

H Sony γιορτάζει τα γενέθλια του περιφερειακού της εικονικής πραγματικότητας, ετοιμάζεται για την συνέχεια

Πέντε χρόνια. Πέντε ολόκληρα χρόνια. Κυριολεκτικά "σαν χθες" φαντάζει η είσοδος της Sony στην αγορά της εικονικής πραγματικότητας με το PlayStation VR, όμως έχει περάσει... κυριολεκτικά "μισή δεκαετία" από τότε - και καμία απορία που η σχετική ανακοίνωση μάς ξάφνιασε, αν σκεφτεί κανείς όσα έχουν μεσολαβήσει έκτοτε. Η επιτυχία του PS VR ξάφνιασε ουκ ολίγους επίσης: μέχρι την 1 Ιανουαρίου 2020 είχαν πωληθεί περισσότερα από 5 εκατομμύρια τέτοια σετ στον κόσμο (η Sony δεν έχει έκτοτε δημοσιοποιήσει αντίστοιχα στοιχεία αλλά με την πανδημία είναι μάλλον ασφαλές να υποθέσει κανείς πως έχουν πουληθεί αρκετά ακόμη). Μπορεί να είναι μικρός αριθμός σε σχέση με την συνδυασμένη εγκατεστημένη βάση των PS4 και PS5 (η οποία αγγίζει πια τα 125 εκατομμύρια συστήματα), αλλά είναι σημαντικά μεγαλύτερος από αυτόν που έχουν επιτύχει άλλα περιφερειακά εικονικής πραγματικότητας για PC, τεχνολογικά ικανότερα, από την HTC ή την Oculus/Facebook.

Προκειμένου να γιορτάσει αυτήν την επέτειο της διαδρομής 5 ετών του PS VR στην αγορά, η Sony θα κάνει δώρο - "ως ευχαριστήρια χειρονομία στο κοινό του PlayStation" - τρεις πλήρεις τίτλους εικονικής πραγματικότητας ξεκινώντας από τον Νοέμβριο. Αυτοί θα προσφερθούν δωρεάν στους συνδρομητές της υπηρεσίας PlayStation Plus - το οποίο δεν φαντάζει... ιδιαίτερα δίκαιο βέβαια καθώς είναι πιθανώς πολλοί και οι κάτοχοι PS VR που μπορεί να μην έχουν ενεργή συνδρομή στην υπηρεσία αυτόν τον καιρό - και η Sony θα τους γνωστοποιήσει τις επόμενες εβδομάδες.

Στην επίσημη ανακοίνωσή της για το όροσημο αυτό στην πορεία του PS VR η Sony αναφέρει και τους τίτλους που έπαιξαν περισσότερο οι κάτοχοι του περιφερειακού της την τελευταία πενταετία. Παραδόξως - ίσως κι όχι αν σκεφτεί κανείς πως είναι δωρεάν - στην πρώτη θέση των πέντε δημοφιλέστερων games για PS VR παγκοσμίως βρίσκεται το Rec Room, ακολουθούμενο από τα Beat Saber, PlayStation VR Worlds (περιλαμβανόταν σε πολλές εμπορικές συσκευασίες PS VR), The Elder Scrolls V: Skyrim VR και Resident Evil 7 Biohazard. Οι δύο τελευταίες παρουσίες είναι σημαντικές γιατί αποδεικνύουν, αν μη τί άλλο, πως και "πλήρη", μεγάλης διάρκειας video games παίζονται κανονικά, κανονικότατα σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας, παρά την εντύπωση που υπήρχε πως με το PS VR - και άλλα περιφερειακά του είδους του βέβαια - είναι προτιμότερο να ασχολείται κανείς για σχετικά μικρό χρονικό διάστημα κάθε φορά.

Μερικές ενδιαφέρουσες διαφορές μπορεί να εντοπίσει κανείς συγκρίνοντας τα δημοφιλέστερα games για PS VR ανά γεωγραφική περιοχή και αγορά. Η Ευρώπη, για παράδειγμα, εν πολλοίς ακολουθεί τις επιλογές που έχει κάνει σε παγκόσμιο επίπεδο η πελατειακή βάση του PS VR, με την δική της πεντάδα δημοφιλέστερων να αποτελείται από τα Rec Room, PlayStation VR Worlds, Beat Saber, The Elder Scrolls: Skyrim VR και Resident Evil 7 Biohazard. Η Αμερική, από την άλλη, έκανε κάποιες άλλες επιλογές, προτιμώντας τα Rec Room, Beat Saber, The Elder Scrolls V: Skyrim VR, Job Simulator (!!!) και Firewall: Zero Hour. Η Ιαπωνία, δε, εστίασε στα Resident Evil 7 Biohazard, The Elder Scrolls V: Skyrim VR, PlayStation VR Worlds, Beat Saber και στο... Gran Turismo Sport (!). Και να σκεφτεί κανείς πως την επιλογή VR αυτού του τίτλου οι Ευρωπαίοι την θεωρήσαμε τίποτε περισσότερο από ένα απλό ευπρόσδεκτο bonus!

Η Sony στην ίδια ανακοίνωση υπογραμμίζει πως υπάρχουν ήδη διαθέσιμα περισσότερα από 500 "games και άλλες αλληλεπιδραστικές εμπειρίες" για το PS VR, ενώ στον ορίζοντα βρίσκονται ουκ ολίγες νέες παραγωγές επιπέδου ΑΑΑ όπως τα Moss II, Wanderer, After the Fall, Humanity, Puzzling Places και Zenith: The Last City. Είναι δύσκολο να μην σκεφτεί κανείς, πάντως, πως ορισμένα από τα νέα αυτά games πιθανότατα θα κυκλοφορήσουν όχι μόνο για το PS VR, αλλά και για τον διάδοχό του, ο οποίος έχει ήδη ανακοινωθεί και όλοι θεωρούμε πως θα κυκλοφορήσει κάποια στιγμή κατά την διάρκεια του 2022. Αυτή η νέα έκδοση του περιφερειακού εικονικής πραγματικότητας της Sony θα προσφέρει απεικόνιση υψηλότερης ανάλυσης και ευρύτερου οπτικού πεδίου, εξελιγμένη ανίχνευση κίνησης και ορισμένες δυνατότητες χειρισμού που διαθέτουν και τα χειριστήρια DualSense του PS5. Για να δούμε, λοιπόν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner