banner

PGW 2015: το PS4, η Sony και το μέλλον

Οι Ιάπωνες κάνουν επίδειξη δύναμης στο Παρίσι, οι προοπτικές του PS4 καλύτερες από ποτέ

Στην αγορά των video games έχουμε συνηθίσει να σκιαγραφούμε τη θέση οποιασδήποτε εταιρείας συσχετίζοντάς την με την αντίστοιχη θέση των ανταγωνιστικών της. Η προσέγγιση αυτή άλλοτε λειτουργεί, άλλοτε όχι - το μόνο σίγουρο είναι πως κάθε μία από τις εταιρείες αυτές οφείλει να "βάζει τον πήχυ ψηλά" για τον εαυτό της και να επιδιώκει να τον ξεπερνά κάθε φορά, ανεξαρτήτως του τί κάνει ο ανταγωνισμός. Η Sony έχει αυτή τη στιγμή στην αγορά το είδος της πλεονεκτικής θέσης που πιθανώς τής προσέφερε την πολυτέλεια μίας "μόνο αξιοπρεπούς" ή ακόμη και μέτριας παρουσίας στην Paris Games Week 2015. Είχαμε ανοιχτά παραδεχθεί, άλλωστε, πως ο... κυνικός δημοσιογράφος μέσα μας περίπου αυτό περίμενε πετώντας στο Παρίσι πριν από λίγες ώρες. Κι ας ήλπιζε στην έκπληξη.

Ε, αν υπήρξε φέτος αντιπροσωπευτικό παράδειγμα εταιρείας που κράτησε τον πήχυ των προσδοκιών σχετικά χαμηλά και στην συνέχεια τον ξεπέρασε όχι απλώς άνετα, αλλά... θεαματικά, αυτό είναι της Sony στην Paris Games Week.

Οι Ιάπωνες ήξεραν πολύ καλά τί έπρεπε να επιτύχουν με την συνέντευξη Τύπου και την παρουσία τους στην έκθεση: με όλα όσα θα στηρίξουν το PlayStation4 έως τα Χριστούγεννα εν πολλοίς δρομολογημένα, το ζητούμενο ήταν να γίνει αντιληπτό το πολλά υποσχόμενο μέλλον του συστήματος αυτού για όλο το 2016 και ακόμη παραπέρα. Αυτό η Sony το πέτυχε όχι μόνο με χαρακτηριστική άνεση, αλλά με εντυπωσιακή... έμφαση: ο αριθμός των ήδη γνωστών games και όσων αποκαλύφθηκαν χθες προδιαγράφει το 2016 για το PS4 ως μία από τις πληρέστερες χρονιές από πλευράς παραγωγών (και μάλιστα αποκλειστικών) που μπορούμε να θυμηθούμε για οποιοδήποτε φορμά. Τα Street Fighter V, Uncharted 4, Horizon, Gran Turismo Sport, Gravity Rush 2, No Man's Sky, Dreams, Ratchet&Clank, Matterfall και Vector, σε συνδυασμό με τα γνωστά "ετήσια" games και όλες τις άλλες παραγωγές που θα διατεθούν στο PS4 και σε άλλα συστήματα, συνθέτουν ένα από τα πιο πυκνά προγράμματα κυκλοφοριών στην ιστορία των PlayStation.

Με όσα υπενθύμισε, ανακοίνωσε και αποκάλυψε στη συνέντευξη Τύπου της χθες, το μήνυμα που επιδιώκει να μεταφέρει η Sony σε όσους gamers δεν έχουν ακόμη επενδύσει στο νέοτερο οικιακό PlayStation είναι σαφές. "Αυτή η εορταστική περίοδος, με την ενισχυμένη παρουσία του PS4 στα νέα Metal Gear Solid, Call of Duty και Star Wars, το ποιοτικό Uncharted Collection και την ήδη πληρέστερη βιβλιοθήκη από games όλων των ειδών, σε συνδυασμό με την πρόσφατη μείωση στην τιμή πώλησής του, προσφέρει την καλύτερη ευκαιρία για την απόκτηση του δικού μας συστήματος", μοιάζουν να υποστηρίζουν τα στελέχη της. "Και για το εγγύς μέλλον, ορίστε: games, games, games, κι άλλα games και... περισσότερα games". Είναι ένα επιχείρημα με χαρακτήρα άμεσο και παράλληλα μακροπρόθεσμο, δύσκολο ν' αντικρουστεί - και στηριγμένο έμπρακτα από τις στρατηγικές επιλογές της Sony μέχρι τώρα.

Η συνέντευξη Τύπου, άλλωστε, είχε και έναν δευτερεύοντα στόχο: την εμφατική... υπενθύμιση προς όλες τις κατευθύνσεις πως η Sony ήταν, είναι και πιθανότατα θα παραμείνει για πάρα πολλά χρόνια μία από τις ισχυρότερες δημιουργικές δυνάμεις στην αγορά του gaming. Πέρυσι το Xbox One είχε κατά την εορταστική περίοδο 3 ΑΑΑ games αποκλειστικά δικά του, το PS4 κανένα. Φέτος συμβαίνει το ίδιο. Οι... ψίθυροι που είχαν αρχίσει ν' ακούγονται για υπεροχή του Xbox One σε αυτόν τον τομέα - πάντοτε στο πλαίσιο των Χριστουγέννων, αλλά τότε έχει και τη μεγαλύτερη σημασία - δεν ήταν αβάσιμοι. Μετά τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου τη θέση αυτών των ψιθύρων παίρνει... η σιωπή, αφού ο ιαπωνικός κολοσσός έχει πλέον αποκαλύψει πολλά από τα μεγάλα του "όπλα" ΑΑΑ επιπέδου με χρονικό ορίζοντα 12 μηνών - και προγραμματίσει νέες προσπάθειες, επίσης αποκλειστικές, με ορίζοντα 24 μηνών ή λιγότερων.

Οφείλει να παραδεχθεί κανείς, δε, πως η τακτική της Sony μέχρι σήμερα όσον αφορά στη διαχείριση των πόρων της και την κυκλοφορία των δικών της ΑΑΑ παραγωγών στο PlayStation4 αποδείχθηκε - είτε βάσει έξυπνου σχεδιασμού, είτε βάσει ευνοϊκών συγκυριών, είτε βάσει... συνδυασμού των δύο - άκρως αποτελεσματική. Το PS4 κατόρθωσε να σημειώσει πωλήσεις άνω των 25 εκ. συστημάτων παγκοσμίως και να ξεπεράσει σε πωλήσεις κατά 12 εκ. συστήματα το Xbox One χωρίς ο ιαπωνικός κολοσσός να χρειαστεί ουσιαστικά να... ανοίξει το "οπλοστάσιο" των δικών του σημαντικότερων ΑΑΑ αποκλειστικών παραγωγών. Οι προσεκτικά επιλεγμένες συνέργειες με τους μεγάλους εκδότες games, η πολύ καλή συνεργασία με τους μικρότερους ανεξάρτητους παραγωγούς τίτλων, καθώς και τα remakes παλαιότερων επιτυχιών "αγόρασαν χρόνο" για τη Sony αρκετό ώστε να κάνει "οικονομία" σε χρήματα και επιλογές έως και τα Χριστούγεννα του 2015. Στο μεσοδιάστημα η Microsoft "αναγκάστηκε" - επίσης είτε βάσει σχεδιασμού είτε επειδή δεν είχε άλλη επιλογή - να κυκλοφορήσει δύο Forza και δύο Halo. Έτσι το 2016-2017, διάστημα που το Xbox One θα μπορούσε ν' αντεπιτεθεί για να μειώσει τη μεγάλη διαφορά με το PS4, η πλάστιγγα των αποκλειστικοτήτων επιπέδου ΑΑΑ γέρνει πια προς την πλευρά της Sony. Με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται εμπορικά.

Όσον αφορά στα του σήμερα, ωστόσο, η Sony μπορεί να συμπεριλαμβάνει την παρουσία της στην Paris Games Week ανάμεσα στις μεγάλες φετινές "νίκες" της σε επίπεδο δημόσιας εικόνας. Οι Ιάπωνες γνωρίζουν ολοφάνερα την αξία του ρήματος που οι Σάξονες χρησιμοποιούν τόσο σπάνια, όσο σπάνια... τούς δίνεται η ευκαιρία: του περίφημου οverdeliver, της επιτυχίας δηλαδή ενός αποτελέσματος που κινείται πάνω από τις αρχικές προσδοκίες. Αυτό ακριβώς πέτυχαν στο Παρίσι, χαρίζοντας στο PS4 την extra ώθηση που μπορεί να το οδηγήσει σε μία τρίτη κατά σειρά κερδισμένη εορταστική περίοδο έναντι του Xbox One - παρά το γεγονός ότι το δεύτερο είναι πλέον πρόταση θελκτικότερη από ποτέ. Θα αποδειχθεί η επιτυχία αυτή της Sony σημείο κομβικό στο συνολικό... success story του συστήματός της μέχρι σήμερα; Στα μέσα Ιανουαρίου, θα ξέρουμε!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner