Τα PlayStation και Xbox από το 2001 και μετά δεν βρίσκονται μόνο σε έναν διαρκή αγώνα δρόμου... μεταξύ τους, αλλά και με εκείνους τους hackers που συστηματικά προσπαθούν να παραβιάσουν τα "κλειδώματα" ασφαλείας των συσκευών αυτών προκειμένου να αξιοποιούν κλεψίτυπα αντίτυπα των games τους. Το PlayStation3 (σε αντίθεση με το Xbox 360) στον προηγούμενο "κύκλο" συστημάτων ηλεκτρονικής διασκέδασης εν πολλοίς "την είχε γλιτώσει φθηνά", καθώς ναι μεν ήταν εφικτό να "σπάσει" κανείς υπό προϋποθέσεις τις σχετικές δικλείδες ασφαλείας, αλλά η πλέον επιτυχημένη μέθοδος από τις εμφανισθείσες δεν εξαπλώθηκε ποτέ στο ευρύ κοινό (και πάλι σε αντίθεση με ό,τι συνέβη στην περίπτωση του προκατόχου του βέβαια). Σε αυτό βοήθησε και το γεγονός ότι η Sony ήταν σε θέση να αναβαθμίσει μέσω Internet - και πολλών games σε φυσική μορφή - το λειτουργικό σύστημα του PS3, ώστε η μέθοδος αυτή να μη λειτουργεί. Ε, αυτό καλείται να κάνει, πιθανώς, η ιαπωνική εταιρεία και με το PS4 αφού, μέσα σε λιγότερο από δύο χρόνια παρουσίας στην αγορά, το ισχυρότερο οικιακό PlayStation φαίνεται να... υπέκυψε στην επιμονή των hackers.
Αναφορές από το Βραζιλία - όπου τα κλεψίτυπα αντίγραφα όλων των ειδών λογισμικού είναι άκρως διαδεδομένα - θέλουν έναν αριθμό από καταστήματα να αναλαμβάνουν την κατάλληλη "διαμόρφωση" ενός PlayStation4 και να προεγκαθιστούν σε αυτό 10 games, όλα μαζί προς 150 δολάρια περίπου. Κάθε κλεψίτυπο αντίτυπο τίτλου του PS4 από κει και πέρα κοστίζει περίπου 15 δολάρια. Οι... επιτήδειοι μαγαζάτορες, μάλιστα, εγγυώνται πως το παρόν Δικτυακό σύστημα επαλήθευσης της Sony δεν είναι σε θέση να διακρίνει τα νόμιμα από τα κλεψίτυπα games και, ως εκ τούτου, ο κάτοχος του τροποποιημένου PS4 δεν διατρέχει κίνδυνο "έξωσης" από το PlayStation Network και αδρανοποίησης του λογαριασμού του ή και του ίδιου του PS4.
Το πώς ακριβώς λειτουργεί ο προαναφερθείς τρόπος αναπαραγωγής κλεψίτυπων αντιτύπων games σε ένα PS4 για προφανείς λόγους δεν θα περιγράψουμε λεπτομερώς. Αρκεί ωστόσο να σημειωθεί ότι ναι μεν ανακαλύφθηκε πως χρησιμοποιείται... "εμπορικά" στη Βραζιλία, όμως η προέλευσή του εικάζεται πως είναι Ρωσική και η συλλογιστική του απλή: το PS4 που φιλοξενεί τα κλεψίτυπα αντίτυπα δεν "παραβιάζεται", στην ουσία, αλλά τα αναπαράγει αφού έχουν μεταφερθεί από άλλο λογαριασμό του PSN στο σκληρό του δίσκο με τη βοήθεια ενός... Raspberry Pi (!). Για την ώρα πάντως δεν δείχνει να είναι πρακτικά εφικτό το χειρότερο για τη Sony σενάριο, δηλαδή το "κατέβασμα" κλεψίτυπων games του PS4 από το Internet και η αποθήκευσή τους στο σκληρό του δίσκο για αναπαραγωγή απευθείας από εκεί.
Για να περιορίσει το πρόβλημα, ωστόσο, η Sony έχει ήδη διώξει ποινικά τα καταστήματα στη Βραζιλία που προσφέρουν αυτήν την... υπηρεσία και, βάσει ιστορικού, οι κάτοχοι PS4 θα πρέπει να περιμένουν σύντομα κάποια αναβάθμιση στο λογισμικό του η οποία δεν θα επιτρέπει πια τη λειτουργία αυτής της μεθόδου. Αυτό που ελπίζουμε, πάντως, είναι να μην... "την πληρώσουν" οι νόμιμοι χρήστες με όλα αυτά, καθώς παραμένει στη διακριτική ευχέρεια της ιαπωνικής εταιρείας να περιορίσει την ιδιαίτερα χρήσιμη δυνατότητα που έχουμε αυτή τη στιγμή για ενεργοποίηση περισσότερων του ενός PS4 με τον ίδιο λογαριασμό στο PSN. Θα παρακολουθούμε, εννοείται, την εξέλιξη του θέματος από κοντά και θα επανέλθουμε αμέσως μόλις η Sony λάβει επίσημη θέση και μέτρα γι' αυτό. Έως τότε...