Η Sony τα τελευταία χρόνια είναι μία εταιρεία που, αν μη τί άλλο, δείχνει πως προτίθεται να μην επαναλάβει μεγάλα λάθη του παρελθόντος - και τουλάχιστον ένα συγκεκριμένο δείχνει πως όχι μόνο το απέφυγε, αλλά κατόρθωσε να... εξιλεωθεί γι' αυτό με τις νέες της επιλογές. Ο λόγος για τα PlayStation3 και PlayStation4: το πρώτο ξεκίνησε με πανάκριβα υλικά και υποσυστήματα, τα οποία όχι ώθησαν την τιμή λιανικής του στα ύψη (εμποδίζοντάς το να "χτίσει" πελατειακή βάση γρήγορα), αλλά προκαλούσαν και τεράστιες οικονομικές ζημίες στη Sony επειδή με κάθε πώληση PS3 έχανε χρήματα. Ζημίες, μάλιστα, που κράτησαν για τρία ολόκληρα χρόνια - μόλις στις αρχές του τέταρτου στην πορεία του PS3, μετά και από την κυκλοφορία του μοντέλου Slim, η Sony ξεκίνησε να μην έχει ζημίες από το hardware. Ε, απ' ότι φαίνεται το ίδιοχρονικό σημείο στην πορεία του PS4 ήλθε πολύ, πολύ συντομότερα, αν κρίνει κάποιος από τις πρόσφατες δηλώσεις του διευθύνοντα συμβούλου της Sony.
Πράγματι, ο Kaz Hirai σε πρόσφατη ενημέρωση αναλυτών για την στρατηγική της εταιρείας του επιβεβαίωσε ότι το νέο οικιακό PlayStation όχι μόνο δεν "ζημιώνει" τη Sony αλλά ότι εδώ και λίγο καιρό συνεισφέρει ήδη στα έσοδά της (!). Όλοι περιμέναμε πως το PS4, με την αρχιτεκτονική και τα υποσυστήματά του να προέρχονται από τον κόσμο των καταναλωτικών PC, δεν θα είχε το κόστος κατασκευής του PS3 με τον πανάκριβο επεξεργαστή Cell του και τα διάφορα ειδικά του υποσυστήματα. Επίσης, γνωρίζαμε πως το κόστος έρευνας κι ανάπτυξης του PS4 (R&D) ήταν πάρα, πάρα πολύ χαμηλό σε σχέση με το αντίστοιχο του PS3 που έγινε κάτω από την επίβλεψη του υπερφιλόδοξου και τελειομανή Ken Kutaragi. Δεν περιμέναμε, ωστόσο, με τη συμπλήρωση 6 (!) μόλις μηνών από την ημέρα κυκλοφορίας του στην αγορά, το PS4 να έχει ήδη φτάσει κατασκευαστικά σε σημείο που όχι μόνο να μη ζημιώνει τη Sony, αλλά να συμμετέσχει και στα έσοδά της και άρα την υψηλότερη κερδοφορία του τμήματος ψηφιακής διασκέδασης της ιαπωνικής πολυεθνικής.
Όλα αυτά, φυσικά, δεν είναι καλά νέα μόνο για τους... αναλυτές που κρίνουν τη μετοχή της Sony. Eίναι, κυρίως, καλά νέα για τους gamers. Με το PS4 να απαιτεί πλέον πόρους μόνο για την προώθησή του και όχι πόρους από άλλες δραστηριότητες των PlayStation προκειμένου να... "καλύπτεται η χασούρα" (όπως συνέβαινε με το PS3 για πάρα πολύ καιρό), η ιαπωνική εταιρεία έχει "ελεύθερα τα χέρια της" για να επενδύσει πολύ περισσότερο σε νέα games και υπηρεσίες. Στους λόγους, με άλλα λόγια, για τους οποίους οι καταναλωτές θα αγοράσουν ένα PlayStation4. Ο Kaz Hirai, άλλωστε, υπογράμμισε πως ήδη τα κέρδη της Sony από (α) τις συνδρομές του PlayStation Plus, που στο PS4 ανέρχονται στο 50% της πελατειακής της βάσης και (β) από τις ολοένα και περισσότερες πωλήσεις games μέσα από το PlayStation Store, η εταιρεία του ήδη λαμβάνει σημαντικά έσοδα. Ο διευθύνοντας σύμβουλος, μάλιστα, της Sony, εξέφρασε τη βεβαιότητα πως το PlayStation4 θα συγκεντρώσει στη διάρκεια ζωής του συνολικά περισσότερα έσοδα από το πλέον κερδοφόρο προϊόν που έχει παρουσιάσει σε όλη της την πορεία η Sony Computer Entertainment: το PlayStation2. Κανένα πρόβλημα, Kaz: αν τα οφέλη της επιτυχημένης πορείας του PS4 τα "εισπράττουν" και οι gamers... όσα πιο πολλά, τόσο καλύτερα!