Αν υπήρχε ένα στοιχείο του καινούργιου PlayStation που δεν προκάλεσε ιδιαίτερη έκπληξη σε κανέναν - λόγω των... υπερβολικά συγκεκριμένων για να είναι τυχαίες διαρροών - αυτό ήταν οι τεχνικές του προδιαγραφές. Τους προηγούμενους μήνες είχε βρει το δρόμο της στο Web η πλήρης λίστα με τα υποσυστήματα του PS4 και θα ήταν στην ουσία εξαιρετικά μεγάλη έκπληξη η απόδειξή της ως κατασκευασμένη. Όπως αποδεικνύεται, δεν ήταν. Υπάρχει ωστόσο μία έκπληξη, ευχάριστη τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τους δημιουργούς games για το καινούργιο σύστημα της Sony.
Έχουμε και λέμε, λοιπόν: το PS4 βασίζεται σε αρχιτεκτονική παρόμοια με αυτή ενός σύγχρονου PC. Ο κεντρικός του επεξεργαστής είναι σχεδιασμού της AMD, διαθέτει τέσσερις πυρήνες και οκτώ νήματα (threads) επεξεργασίας - και όχι οκτώ πυρήνες όπως λανθασμένα αναφέρει το δελτίο Τύπου της Sony - και, ενώ δεν αναφέρθηκε η ταχύτητα λειτουργίας του, είναι πλέον μάλλον ασφαλές να υποθέσουμε πως είναι τα 1.6 GHz που έχουν διαρρεύσει ήδη. Η μεγάλη έκπληξη έγκειται στο γεγονός ότι το PS4 θα ενσωματώνει 8 GB ενοποιημένης μνήμης τύπου GDDR5 και όχι 4 όπως αρχικά πίστευαν όλοι: στοιχείο σημαντικό, καθώς και είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται τέτοιου τύπου μνήμη σε αυτήν την ποσότητα οπουδήποτε (ακόμη και οι ισχυρότερες κάρτες γραφικών έχουν έως 6 GB), και ο τύπος της μνήμης αυτής είναι ταχύτερος από αυτόν που οι φήμες θέλουν να χρησιμοποιεί το νέο Xbox.
Τεχνικά "άγνωστος Χ" για την ώρα παραμένει το υποσύστημα γραφικών του PS4. Γνωρίζουμε μεν ότι ανήκει στη σειρά 7xxx της AMD, ότι μοιράζεται τη μνήμη των 8 GB με τον κεντρικό επεξεργαστή - και επικοινωνεί μαζί του πάρα πολύ γρήγορα καθώς βρίσκονται μέσα στο ίδιο chip ουσιαστικά - και ότι συνδυαστικά τα δύο αυτά υποσυστήματα προσφέρουν σχεδόν 2 Teraflops επεξεργαστικής δύναμης, αλλά... ως εκεί. Η Sony τόνισε επίσης κάτι που έχει ήδη διαρρεύσει ως στοιχείο: το PS4 εμπεριέχει επεκτάσεις και μετατροπές στα δύο υποσυστήματα της AMD που έχουν σχεδιαστεί ειδικά γι' αυτό και την φιλοσοφία λειτουργίας του. Με άλλα λόγια, ακόμη και όταν θα μάθουμε κάθε λεπτομέρεια των CPU και GPU που φιλοξενεί το PS4, ουσιαστικά "κατά μέτωπον" σύγκριση με ένα PC παρόμοιων προδιαγραφών δεν θα είναι εύκολο να γίνει. Στο πλαίσιο που έθεσε η Sony τις φιλοδοξίες της για το νέο PlayStation, άλλωστε, δεν ξέρουμε αν τελικά έχει και νόημα κάτι τέτοιο.
Στα υπόλοιπα, καμία έκπληξη: το PS4 θα ενσωματώνει σκληρό δίσκο άγνωστης χωρητικότητας (εικασίες θέλουν τη Sony να προσφέρει δύο διαφορετικές χωρητικότητες για να δώσει την επιλογή ανάμεσα σε δύο ζώνες τιμής), drive ανάγνωσης δίσκων Blu-ray, γρήγορη ασύρματη διασύνδεση μέσω Wi-Fi N και ενσύρματη μέσω Gigabit Ethernet, έξοδο HDMI και οπτικής ίνας για εικόνα και ήχου (προσφέρονται και αναλογικές), καθώς και θύρες USB 3.0 για σύνδεση με περιφερειακά. Δεν έχει γίνει ακόμη ξεκάθαρο (πιθανώς όχι τυχαία) το αν και κατά πόσο μπορούμε να θεωρούμε το νέο PlayStation Eye τμήμα του συστήματος, αν δηλαδή θα συμπεριλαμβάνεται στη συσκευασία ή αν θα αγοράζεται ξεχωριστά.
Το σίγουρο είναι πως, ακόμη και με μια "διαγώνια ματιά" το PlayStation4 δείχνει να είναι ένα πάρα, πάρα πολύ ευέλικτο σύστημα: σίγουρα κλάσεις ανώτερο από το PS3 όσον αφορά στις δυνατότητες, αλλά και αρκετά ισχυρό ώστε να μην περιορίζει τους δημιουργούς games στην ανάπτυξη εντυπωσιακών, αληθινά "επόμενης γενιάς" games στο κοντινό και... όχι και τόσο κοντινό μέλλον. Όπως πάντοτε, το πώς αξιοποιείται το hardware αποδεικνύεται έμπρακτα μόνο με το software, οπότε... εν αναμονή των πρώτων δειγμάτων, πιθανώς στην Ε3 του Ιούνη!