banner

PlayStation5: νέο χειριστήριο και... επέκταση αποθήκευσης (;)

Αιτήσεις κατοχύρωσης ευρεσιτεχνιών αυξάνουν το ενδιαφέρον για το σύστημα της Sony

Είναι γεγονός ότι το PS5, ο διάδοχος του κυρίαρχου αυτήν την στιγμή συστήματος οικιακής ψυχαγωγίας στην αγορά, απέχει το λιγότερο έναν χρόνο ακόμη από τα ράφια των καταστημάτων. Όμως οι πληροφορίες που αρχίζουν σταδιακά να συγκεντρώνονται γι' αυτό σαφώς ενδιαφέρουν τους αφοσιωμένους gamers, ενώ ορισμένες από αυτές έχουν ενίοτε αυξημένο δημοσιογραφικό ενδιαφέρον καθώς σκιαγραφούν ένα σύστημα που έχει μελετηθεί με διαφορετική φιλοσοφία απ' ότι τα προηγούμενά του. Δύο αιτήσεις κατοχύρωσης ευρεσιτεχνιών που κατέθεσε η Sony αφορούν σε δύο τέτοια στοιχεία - και είναι σημαντικές για διαφορετικούς η κάθε μία λόγους.

Η πρώτη αίτηση σχετίζεται με το χειριστήριο του PS5, αυτό που μάλλον θα αποκαλούμε DualShock5, και τα κατατεθέντα σχεδιαγράμματά της επιβεβαιώνουν όσα έχουν αναφερθεί σποραδικά από την ίδια την Sony, ορισμένα μέσα ενημέρωσης και σχετική φημολογία. Το DS5 δεν διαφέρει ιδιαίτερα από το παρόν DS4 όσον αφορά στον σχεδιασμό και ορισμένες αλλαγές που παρατηρούνται είναι μικρές: ελαφρώς μικρότεροι μοχλοί, μεγαλύτερα πλήκτρα "σκανδάλες" (αυτά βέβαια υποστηρίζουν πλέον πειστική ανάδραση και πολύ περισσότερα επίπεδα πίεσης), θύρα USB-C για σύνδεση/φόρτιση, καθώς και διαχωρισμένες θύρες μικροφώνου κι ακουστικών. To νέο χειριστήριο δεν θα ενσωματώνει την αισθητικά εμβληματική μα περιορισμένης πρακτικής αξίας υποφωτισμένη περιοχή (lightbar), αφού την PS Camera και το PS VR ο πιο πολύς κόσμος προτιμούσε εν τέλει να αξιοποιεί με τα χειριστήρια του PS Move.

Η δεύτερη αίτηση έχει πολύ περισσότερο ενδιαφέρον: αρχικές σχετικές ενδείξεις από άλλη αίτηση είχαν συζητηθεί στο Web πριν από λίγες ημέρες, η συγκεκριμένη δεύτερη όμως έχει κατατεθεί από την Sony Interactive Entertainment στην Ιαπωνία τον Δεκέμβριο του 2018 (!) και κάνει αυτολεξεί λόγο για "μέσο αποθήκευσης δεδομένων που εγγράφει οπτικοακουστικά δεδομένα, εφαρμογές και στοιχεία όπως χαρακτήρες". Η ευρεσιτεχνία περιγράφει τον τρόπο λειτουργίας του ορίζοντάς το ως εξωτερικό αποθηκευτικό μέσο: "εισάγοντας κανείς την άκρη του προϊόντος στην υποδοχή που φέρει το σύστημα ηλεκτρονικής διασκέδασης, έρχονται σε επαφή οι ακίδες του με τις αντίστοιχες του συστήματος και δεδομένα μπορούν να αναγνωστούν και να εγγραφούν". Η αίτηση δεν κάνει αναφορά στο PS5 συγκεκριμένα μα είναι πολύ δύσκολο στο παρόν χρονικό πλαίσιο να αφορά σε κάτι άλλο.

Αυτό το εξωτερικό μέσο αποθήκευσης - που έχει απεικονιστεί με τις φωτορεαλιστικές εικόνες που παραθέτουμε από το ολλανδικό Let's Go Digital - θεωρούμε πιθανότατο ν' αποδειχθεί κάτι παραπάνω από απλό... αντικείμενο φημολογίας για έναν απλό λόγο: λύνει ένα αδιαμφισβήτητο, εν τέλει πρακτικό πρόβλημα που θα προκύψει νομοτελειακά με το PlayStation5. Το νέο σύστημα της Sony θα ενσωματώνει δίσκο τεχνολογίας SSD, εξαιρετικά γρήγορο, όμως είναι πρακτικά βέβαιο πως λόγω κόστους αυτός δεν θα ανέρχεται σε περισσότερο από π.χ. 1ΤΒ αποθηκευτικού χώρου. Σε βάθος χρόνου αυτό κάποια στιγμή θα εξαντληθεί. Στο PS4 μπορούσε ν' αφαιρέσει κανείς τον εσωτερικό σκληρό δίσκο, να αγοράσει έναν αντίστοιχο κοινό 2.5 ιντσών πιο πολλών GB και ν' αναβαθμίσει τον διαθέσιμο αποθηκευτικό χώρο του σχετικά εύκολα. Στο PS5 όμως ο αποθηκευτικός αυτός χώρος είτε θα είναι ενσωματωμένος στην κύρια πλακέτα του συστήματος, είτε - αν είναι μορφής π.χ. M.2 όπως στα PC, άρα αντικαταστάσιμος - θα πρέπει να είναι συγκεκριμένων επιδόσεων ταχύτητας όπως αυτές ορίζονται από τον σχεδιασμό του PS5.

Αυτό το πρόβλημα λύνει το εξωτερικό μέσο αποθήκευσης που περιγράφει η αίτηση ευρεσιτεχνίας που κατέθεσε η Sony. Ο καταναλωτής δεν θα χρειαστεί να ανοίξει το PS5 ή να ψάξει επισταμένως στο Web για να βρει ποιός δίσκος SSD, ποιάς μορφής, επιδόσεων και χωρητικότητας είναι κατάλληλος για αναβάθμιση του εσωτερικού δίσκου (υποθέτοντας πως αυτός είναι αποσπώμενος προφανώς). Οι ακίδες όπως περιγράφονται στην ευρεσιτεχνία δείχνουν υπεραρκετές για να μεταφέρουν δεδομένα σε υψηλές ταχύτητες, κατά πάσα πιθανότητα αξιοποιώντας το πρότυπο PCIe 4.0 (υποστηρίζεται από την γενιά επεξεργαστών της AMD στην οποία θα στηριχθεί το PS5). Προσφέροντας αυτές τις... "κασέτες" (cartridges) SSD, που έχουν εξ αρχής διαμορφωθεί έτσι ώστε να είναι ταχύτητας ίσης με αυτήν του εσωτερικού SSD, η Sony εξασφαλίζει πως αν ένας τίτλος του PS5 εγκατασταθεί στις πρώτες και όχι στον δεύτερο, θα αποδίδει όπως πρέπει, σαν να εκτελούνταν από τον αρχικό αποθηκευτικό χώρο.

Φυσικά είναι εξαιρετικά νωρίς να κάνουμε με οποιουδήποτε είδους... σιγουριά προβλέψεις για τον σχεδιασμό και τον τρόπο λειτουργίας του PlayStation5, όμως η παραπάνω προσέγγιση φαντάζει λογική και από εμπορικής πλευράς: αν την αξιοποιήσει η Sony θα είναι σε θέση να ενσωματώσει το π.χ. 1TB αποθηκευτικού χώρου στην κύρια πλακέτα (κατασκευαστικά φθηνότερο) και να διαθέσει ξεχωριστά για τους καταναλωτές που χρειάζονται πολύ περισσότερο αποθηκευτικό χώρο αυτά τα "SSD cartridges" σε διάφορες χωρητικότητες και τιμές, ανάλογα με τις ανάγκες τους. Ανοιχτό, δε, παραμένει το ενδεχόμενο να μπορεί κανείς να πάρει αυτό το SSD cartiridge στο σπίτι ενός φίλου του, να εισάγει μέσω αυτού σε εκείνο το PS5 π.χ. τον αγαπημένο του χαρακτήρα σε ένα RPG όπως τον έχει διαμορφώσει μετά από ώρες παιχνιδιού ή μία αγωνιστική πίστα που έχει σχεδιάσει ο ίδιος, και να τον αξιοποιήσει εκεί. Μακροπρόθεσμα, και με την προϋπόθεση η όλη υλοποίηση να δουλεύει άψογα, αυτή η προσέγγιση θα μπορούσε να αναδειχθεί σε... "win-win" για όλους. Για να δούμε, λοιπόν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner