banner

PlayStation Day

H Sony και τα σχέδιά της για το 2008

Με αναμενόμενα αυξημένο ενδιαφέρον περίμενε ο ειδικός Τύπος, το Internet και, φυσικά, οι gamers τα όσα είχε να παρουσιάσει η Sony στο πρόσφατο event που διοργάνωσε στο Λονδίνο, με την ονομασία PlayStation Day. Η ιαπωνική εταιρεία επέλεξε πιθανώς να "ανοίξει τα χαρτιά της" τόσο νωρίς πριν από την καλοκαιρινή έκθεση της Ε3 επειδή τα δικά της σχέδια όσον αφορά το υπόλοιπο έτος και την επερχόμενη εορταστική περίοδο έχουν εν πολλοίς παγιωθεί - μια εύστοχη κίνηση τακτικής αφού, κρίνοντας από τα όσα παρουσιάστηκαν, στο πλαίσιο του αμερικανικού event αυτά θα κρίνονταν ως... όχι ακριβώς συναρπαστικά. Σε κάθε περίπτωση, έχοντας αποσαφηνίσει το πώς θα κινηθεί στο "κρίσιμο" τελευταίο τρίμηνο του έτους όσον αφορά το software, η Sony μπορεί πλέον να επικεντρωθεί στρατηγικά στο πώς θα προωθήσει το hardware των PS3 και PSP, ώστε να "γεφυρώσει" την απόσταση ανάμεσα στις πελατειακές βάσεις αυτών και τις αντίστοιχες των Xbox 360 και Nintendo DS.

Στην παρουσίαση, στην οποία έλαβαν μέρος κορυφαία στελέχη της Sony, πρωταγωνιστικό ρόλο είχε βέβαια το PlayStation3, του οποίου την πολύ δύσκολη πρώτη χρονιά και τα μεγάλα αρχικά προβλήματα παραδέχθηκαν ανοιχτά (χωρίς να κάνουν κουβέντα φυσικά για το πόσο κόστισαν και συνεχίζουν να κοστίζουν στους καταναλωτές τα λάθη της εταιρείας και μερικές από τις απαράδεκτες επιλογές της). Το σύστημα της Sony πάντως έχει αισθητά βελτιώσει και εμπορικά και ως προϊόν αυτό καθ' αυτό τη θέση του στην αγορά τους τελευταίους μήνες, εκμεταλλευόμενο τις συνεχείς του αναβαθμίσεις σε επίπεδο firmware και την δυνατότητα αναπαραγωγής ταινιών Blu-ray. Αυτό που απομένει να αποδειχθεί είναι το αν και κατά πόσο το PS3 μπορεί να πορευθεί από δω και πέρα βασισμένο σε ΑΑΑ games και όχι μόνο τον πολυδιάστατο multimedia χαρακτήρα του.

Kρίνοντας κανείς από την PlayStation Day, όμως, η Sony δεν "έπεισε": η συνεισφορά της στο ίδιο της το φορμά είναι προβλέψιμη και, με ελάχιστες εξαιρέσεις, δεν αρκεί για να τής προσφέρει σαφές πλεονέκτημα απέναντι στον ανταγωνισμό. Το Killzone 2, πάνω στο οποίο είχαν στραφεί τα μάτια όλων ευελπιστώντας σε ένα "Halo-killer" για τη φετινή χρονιά, θα κυκλοφορήσει τελικά τον Φεβρουάριο του 2009. Αν η επιλογή αυτή της Sony έχει ως αποτέλεσμα ένα καλύτερο τελικό προϊόν την επικροτούμε, η απουσία του όμως δεν παύει να είναι πολύ σημαντικό πλήγμα στην πορεία του PS3 προς τα Χριστούγεννα. Αντιθέτως, θα κυκλοφορήσει κανονικά το Resistance 2, στο στυλ του αρχικού, καθώς και ο διάδοχος του MotorStorm, ο οποίος επίσης υπόσχεται παρόμοιο gameplay. Και τα δύο games θα βρίσκονται στα ράφια των καταστημάτων το φθινόπωρο, αποτελώντας τις κύριες προτάσεις της Sony για τους "παραδοσιακούς" gamers. Επιδείχθηκε επίσης μία online έκδοση του Buzz!, του τίτλου "quiz show" της Sony που απευθύνεται πλέον σε μεγαλύτερες ηλικίες και επιτρέπει την δημιουργία quiz από τους ίδιους τους παίκτες. Το αναμφισβήτητο highlight, πάντως, δεν ήταν άλλο από το Little Big Planet του Νοεμβρίου: αυτό συνθέτει το είδος της αλληλεπιδραστικής εμπειρίας που πραγματικά δεν μπορεί να βρει κανείς οπουδήποτε αλλού, στηρίζεται δε σε μεγάλο βαθμό και στο περιεχόμενο που ο ίδιος ο παίκτης δημιουργεί (user generated content).

Ανάμεσα στις ανακοινώσεις της Sony για τα όσα σχεδιάζει να προσφέρει στους κατόχους των νέων PlayStation συγκαταλέγεται η κυκλοφορία του PlayTV το Σεπτέμβριο (περιφερειακό που θα επιτρέπει την εγγραφή τηλεοπτικού προγράμματος στο σκληρό δίσκο του PS3), η έναρξη λειτουργίας της υπηρεσίας video on demand για το PSP (με το όνομα Go!View) στην Αγγλία και κάποιες ακόμη ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και η επιβεβαίωση της ανάπτυξης μίας αντίστοιχης υπηρεσίας για το PS3 κάποια στιγμή μέσα στους επόμενους 12 μήνες. Για την Ελλάδα δεν επιβεβαιώθηκε τίποτε από τα παραπάνω αλλά - αν το παρελθόν είναι ενδεικτικό - αυτά τα προϊόντα και υπηρεσίες είτε θα διατεθούν στη χώρα μας αργότερα σε σχέση με τις υπόλοιπες, είτε... καθόλου.

Ουσιαστική αναφορά δυστυχώς δεν έγινε σχετικά με την έναρξη λειτουργίας του PlayStation Home (πέρα από το γενικόλογο "στα τέλη του έτους" και "μόνο όταν η Sony είναι απόλυτα ικανοποιημένη με το επίπεδό του"), της υπηρεσίας που θα βοηθούσε πάρα πολύ στη διαφοροποίηση του PlayStation Network από το πληρέστερο και ωριμότερο Xbox Live. Έγινε όμως η απαραίτητη "διαφημιστική" αναφορά στις λειτουργίες του BD-Live (των Δικτυακών δυνατοτήτων συγκεκριμένων Blu-ray ταινιών, που μόνο το PS3 υποστηρίζει για την ώρα), καθώς και αναφορά στις πρώτες συλλογές mini-games για το PlayStation Eye. Συνολικά πάντως, αν και πολύ πιο δραστήρια απ' ότι πέρυσι τέτοιο καιρό, η Sony καταφανώς θα πρέπει να εντείνει τις προσπάθειές της στην υποστήριξη των δύο PlayStation με αποκλειστικά, πρωτότυπα, κορυφαία games. Αν μη τί άλλο, είναι δική της "αποστολή" να φέρει και στα δύο φορμά τις ΑΑΑ παραγωγές που "θα κάνουν τη διαφορά", καθώς οι Electronic Arts, Activision και Ubisoft αυτού του κόσμου δεν προβλέπεται να... εγκαταλείψουν τη multiformat στρατηγική τους σύντομα.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner