Θα περίμενε κανείς πως με τα Horizon: Forbideen West, GT7 και God of War: Ragnarok να κυκλοφορούν αποκλειστικά για PlayStation όλα μέσα στο 2022, η Sony θα δυσκολευόταν να συνεχίσει με την ίδια ένταση το 2023 - οι Ιάπωνες όμως δεν εννοούν να "κατεβάσουν ταχύτητα", αν κρίνει οποιοσδήποτε από την Δικτυακή παρουσίαση που πραγματοποίησαν πριν από λίγες ώρες. Αν μη τί άλλο, η εταιρεία επεκτείνεται προς όλες τις κατευθύνσεις φέτος: νέα games για τα παρόντα της οικιακά συστήματα ψυχαγωγίας, νέα games για το PlayStation VR2 που κυκλοφόρησε πριν από λίγο καιρό, περισσότερα games για PC, προϊόντα hardware... μόνο επανάπαυση δεν διακρίνει κανείς!
Σημαντικότερη πλευρά της παρουσίασης αυτής ήταν η αποκάλυψη των 4 από τους 12 συνολικά Δικτυακούς τίτλους ("live service") που αναπτύσσει η Sony. Η εταιρεία Haven της Jade Raymond - που εξαγόρασε η Sony πέρυσι - αναπτύσσει το FairGame$, το οποίο η ίδια χαρακτηρίζει ως "competitive heist experience" (δείχνει ως ομαδικός τίτλος δράσης πρώτου προσώπου στα trailer). Η Firewalk Studios, την οποία επίσης εξαγόρασε η Sony πρόσφατα, αναπτύσσει το Concord, έναν τίτλο δράσης ανταγωνιστικό μεταξύ μεμονωμένων παικτών με θέμα... διαστημικό. Η Bungie επιστρέφει στις ρίζες της με μία σύγχρονη επανέκδοση του θρυλικού Marathon για Apple Macintosh, ενώ η Arrowhead μετατρέπει το αρχικό Helldivers του PS3 σε τελείως διαφορετική παραγωγή προοπτικής τρίτου προσώπου με το Helldivers II.
Και οι τέσσερις τίτλοι δείχνουν πολλά υποσχόμενοι ως παραγωγές παρά το γεγονός ότι η Sony δεν δημοσιοποίησε πολλές λεπτομέρειες σχετικά με το gameplay του καθενός. Θα πρέπει να περιμένουμε, λοιπόν, κάποιο χρονικό διάστημα μέχρις ότου να αποκτήσουμε καλύτερη εικόνα γι' αυτούς. Υπάρχουν άλλα επερχόμενα games αποκλειστικά σε PlayStation, πάντως, για τα οποία έχουμε σαφέστερη εικόνα, όπως τα Final Fantasy 16 (κυκλοφορεί τον Ιούνιο), Tower of Fantasy (RPG ελεύθερης εξερεύνησης που θα κυκλοφορήσει για PS4/PS5 μέσα στο καλοκαίρι), Ultros (παραγωγή τύπου arcade δυσδιάστατης προοπτικής και... ψυχεδελικής τεχνοτροπίας προγραμματισμένο για το 2024) και FoamStars (η Capcom το αποκαλεί "party shooter" και είναι από τα πλέον γρήγορα και πολύχρωμα ανταγωνιστικά games που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια).
Πάρα πολλά είναι και τα νέα games που θα κυκλοφορήσουν το 2023 ή 2024 και σε άλλα συστήματα πέραν των PS4/PS5 αλλά επιδείχθηκαν για πρώτη φορά στην παρουσίαση της Sony. Η φημολογούμενη ανανεωμένη έκδοση του Metal Gear Solid 3 και η δεύτερη του Dragon's Dogma 2 από την Capcom είναι υπαρκτές κι εντυπωσιακές (δεν υπάρχει ακόμη ημερομηνία κυκλοφορίας γι' αυτές), το Immortals of Aveum της ΕΑ δείχνει ενδιαφέρον (κυκλοφορεί το καλοκαίρι), τα Assassin's Creed Mirage και Alan Wake 2 θα είναι διαθέσιμα τον Οκτώβριο, τα Ghostrunner II, The Plucky Squire και The Talos Principle II θα κυκλοφορήσουν μέσα στο τρέχον έτος, ενώ τα Sword of the Sea (από τους δημιουργούς των Abzu και The Pathless) και Neva (από τους δημιουργούς του Gris) αναμένονται μέσα στο 2024. Μπορεί μεν αυτά τα games να προσφέρονται και για Xbox ή/και PC, όμως δεν παύουν να προσθέτουν εύρος και ποικιλία στο πρόγραμμα κυκλοφοριών των PlayStation για το 2023 και 2024.
Η πλέον εμφατική παρουσία, όπως αναμενόταν, σε αυτήν την online παρουσίαση της Sony δεν ήταν άλλη από αυτή του Spider-man 2, του σημαντικότερου τίτλου της Sony για φέτος, ο οποίος θα διατεθεί για PlayStation5 μέσα στο φθινόπωρο. Το υλικό που επιδείχθηκε ήταν άκρως εντυπωσιακό και θα ικανοποιήσει πλήρως το κοινό του δημοφιλούς υπερήρωα: οι παίκτες θα είναι σε θέση να εναλλάσσουν τον έλεγχο ανάμεσα στους δύο Spider-man, τον Peter Parker και τον Miles Morales, μέσα στην ίδια αποστολή, θα αντιμετωπίσουν διάσημους κακοποιούς της Marvel - όπως τους Craven the Hunter και Lizardman - ενώ οι συγκρούσεις με αυτούς δείχνουν όσο συναρπαστικές ελπίζαμε, με ομαλή ροή ανάμεσα σε περισσότερες κινήσεις και επιθέσεις, καθώς και ορισμένα νέα στοιχεία που δεν είχαμε ξαναδεί σε τίτλο Spider-man στα PlayStation.
Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι όλοι οι παραπάνω τίτλοι της ίδιας της Sony θα είναι διαθέσιμοι τόσο σε PS5, όσο και σε PC. Αυτό ισχύει επίσημα και για τους 4 προαναφερθέντες Δικτυακούς τίτλους - τους Fairgame$, Marathon, Helldivers 2 και Concorde - και ίσως για τους πιο πολλούς από τους 12 που είναι αυτή τη στιγμή υπό ανάπτυξη. Βάσει πρόσφατων λεγομένων του επικεφαλής της Sony Interactive Entertainment, του Jim Ryan, αυτό ισχύει ακόμη και για... το Spider-man 2, αν και βέβαια κανείς δεν ξέρει για τί είδους χρονική απόκλιση συζητάμε σε σχέση με την κυκλοφορία του την φετινή για PS5 (μπορεί να είναι ο,τιδήποτε ανάμεσα στους 18 και 36 μήνες βάσει των όσων έχουμε διαπιστώσει για το θέμα έως τώρα). Φυσικά έχει νόημα όλοι αυτοί οι Δικτυακοί τίτλοι να κυκλοφορήσουν για PC και PS5 μαζί - αφού ο τρόπος λειτουργίας τους αποκλείει την διάδοση κλεψίτυπων αντιτύπων τους - αλλά δεν παύει να είναι αισθητά διαφορετική προσέγγιση από αυτήν που είχε η Sony κάποτε και σίγουρα προς την σωστή κατεύθυνση για όλους.
Σαφώς ικανοποιητική ήταν η online παρουσίαση της Sony και για τους τυχερούς κατόχους του νέου PlayStation VR. Το Beat Saber, ένας από τους εμβληματικούς τίτλους εικονικής πραγματικότητας τα τελευταία χρόνια, είναι πλέον διαθέσιμος για PS VR2 - και μάλιστα ως δωρεάν αναβάθμιση για όσους ήδη τον έχουν στο αρχικό PS VR. Οι κάτοχοι του Resident Evil 4 για PS5 έχουν επίσης να προσβλέπουν σε δωρεάν τέτοιο περιεχόμενο, καθώς η Capcom θα προσφέρει την δυνατότητα να παίξει κανείς το σύνολο του τίτλου σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας με ειδική αναβάθμιση που θα διατεθεί χωρίς κόστος. Μαζί με αυτά ανακοινώθηκαν εκδόσεις για PS VR2 των Nock και Hello Neighbor VR: Search and Rescue, οι οποίες αξιοποιούν τις δυνατότητες του νέου προϊόντος της Sony.
Οι κάτοχοι PS VR2 ενδιαφέρονται περισσότερο για καινούργιες παραγωγές και εμπειρίες εικονικής πραγματικότητας, βέβαια, κι όχι υπάρχουσες, αλλά η Sony επέδειξε και τρεις τέτοιες και μάλιστα επιπέδου ΑΑΑ. Πρόκειται για τα Synapse της nDream (κυκλοφορεί τον Ιούλιο), Arizona Sunshine 2 της Vertigo (κυκλοφορεί αργότερα μέσα στο έτος) και Crossfire: Sierra Squad της Smilegate (κυκλοφορεί το καλοκαίρι). Και οι τρεις τίτλοι είναι δράσης αλλά πολύ διαφορετικοί μεταξύ τους όσον αφορά στην αισθητική, τους μηχανισμούς gameplay και το γενικότερο στυλ. Δείχνουν, δε, αρκούντως ποιοτικοί ώστε να βοηθήσουν το PS VR2 στα πρώτα του βήματα στην παγκόσμια αγορά, όπως τα πραγματοποιεί πλέον με την ευρύτερη διάθεσή του στο εμπόριο. Για να δούμε, λοιπόν!