banner

PlayStation: μεγάλη επιτυχία, παρά την πανδημία

Την καλύτερή της χρονιά στην ιστορία κατέγραψε το τμήμα αυτό της Sony, το 2021 μάλλον δεν θα είναι το ίδιο

Αν και ο κόσμος δεν έχει ακόμη ούτε κατά διάνοια επιτύχει τον περιορισμό της πανδημίας του COVID-19, η Sony μπαίνει στην δεύτερη χρονιά αυτής της περιπέτειας τουλάχιστον με τρόπο άκρως θετικό: οι τελευταίοι 12 μήνες ήταν, από εμπορικής πλευράς, οι πλέον επιτυχημένοι στην ιστορία των PlayStation. Ο ιαπωνικός κολοσσός στο πλαίσιο των οικονομικών του αποτελεσμάτων ανακοίνωσε αύξηση της τάξης του 34% στις πωλήσεις του σε σχέση με τις αντίστοιχες της προηγούμενης χρονιάς, κυρίως βάσει του software (games και έξτρα περιεχόμενο γι' αυτά) αλλά και βάσει των πωλήσεων που έχει μέχρι στιγμής σημειώσει το PlayStation5.

Κατά την περίοδο Απριλίου 2020-Μαρτίου 2021 η πανδημία του COVID-19 ήταν σε πλήρη εξέλιξη, φυσικά, οπότε αν και το PS5 ξεπέρασε σε αρχικές πωλήσεις το PS4 (7.8 εκατομμύρια συστήματα έναντι 7.4 αντιστοίχως) το στοκ του ήταν από την πρώτη μέρα, και παραμένει, εξαιρετικά περιορισμένο. Αν η Sony είχε στην διάθεσή της 8 εκατομμύρια πιο πολλά PS5 στο ίδιο χρονικό πλαίσιο, με τόσα εκατομμύρια gamers σε εγκλεισμό επί τόσους μήνες, θα τα είχε πιθανότατα επίσης πουλήσει καταρρίπτοντας κάθε ρεκόρ στην ιστορία του gaming. Δίχως την πανδημία, ωστόσο, ίσως να μην ήταν επίσης τόσο απίθανα υψηλή και η ζήτηση για το PS5 οπότε... δεν θα μάθουμε ποτέ τί θα συνέβαινε υποθετικά. Η επιτυχία του PS5, πάντως, είναι σε κάθε περίπτωση μεγάλη.

Ο τρόπος με τον οποίο εξελίχθηκαν τα πράγματα βοήθησε την Sony με άλλους τρόπους, ωστόσο, καθώς οι πωλήσεις των ίδιων των games ήταν απίθανα υψηλές - το 2020 ήταν και η χρονιά των The Last of Us II και Ghost of Tsushima που απευθύνθηκαν στην τεράστια πια εγκατεστημένη βάση του PS4 - ενώ και οι συνδρομές στην υπηρεσία PlayStation Plus σημείωσαν μεγάλη αύξηση (πλησιάζουν πια τα 50 εκατομμύρια παγκοσμίως). Αυτά βοήθησαν τον ιαπωνικό κολοσσό να εξισορροπήσει την ζημία που τής προκαλεί ακόμη η πώληση των PS5 (τα οποία αυτήν την στιγμή προσφέρονται σε τιμή μικρότερη του κατασκευαστικού τους κόστους έτσι ώστε να διατίθενται στα ελκυστικά €399/€499 που ήθελε η Sony). H έλλειψη σε PS5 βοήθησε ακόμη και στην πώληση ενός ακόμη εκατομμυρίου PS4, τα οποία έχουν πια αγγίξει τα 116 εκατομμύρια παγκοσμίως παρά το γεγονός ότι οι Ιάπωνες δεν μείωσαν την τιμή πώλησής τους ή δεν έκαναν καμία ειδική προσφορά γι' αυτά μέσα στο προηγούμενο οικονομικό έτος τους.

Η χρονιά που πέρασε δεν ήταν ωστόσο... φυσιολογική ακριβώς - η αγορά της ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας δεν είχε ποτέ ξανά αντιμετωπίσει συνθήκες παγκόσμιας πανδημίας - και η Sony δεν αναμένει πως η τρέχουσα θα εξελιχθεί με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Θα είναι γι' αυτήν ωστόσο σίγουρα μια καλή χρονιά ούτως ή άλλως, ειδικά αν κατορθώσει να επιτύχει τον στόχο της πώλησης 15 εκ. PS5 μέχρι τον Μάρτιο του 2022. Οι προβλέψεις του ιαπωνικού κολοσσού μιλούν για υψηλότερα έσοδα αλλά χαμηλότερα κέρδη (επηρεασμένα και από τις καθυστερήσεις κυκλοφορίας πολλών games δικών του και άλλων εκδοτών), αναφέροντας και μία μεγάλη χρηματική επένδυση που γίνεται στις δικές του εσωτερικές εταιρείες παραγωγής τίτλων και σε αποκλειστικές συνεργασίες, τους καρπούς της οποίας φυσικά θα δούμε από το 2022 ή το 2023 και μετά.

Άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία στα οικονομικά αποτελέσματα της Sony περιλαμβάνουν ένα νέο άλμα στις αμιγώς ψηφιακές πωλήσεις games έναντι των αντίστοιχων εκδόσεων σε υλικό μέσο αποθήκευσης (με τα καταστήματα λιανικής παντού κλειστά βέβαια αυτό δεν προξενεί απορία) αλλά και την αύξηση στις πωλήσεις των games της ίδιας της Sony στο ποσοστό του σχεδόν 20% (!) όλων των πωλήσεων games για τα PS4/PS5, αγγίζοντας τα 60 εκ. αντίτυπα περίπου σε ψηφιακές και υλικές εκδόσεις μαζί. Αυτό το τελευταίο είναι ένα κατόρθωμα που πολύ δύσκολα θα επαναλάβει η Sony βέβαια το 2021, καθώς τα Returnal και Ratchet&Clank απευθύνονται στην σχετικά μικρή ακόμη πελατειακή βάση του PS5. Θα είναι το Horizon: Forbidden West τόσο καλό στο PS4 ώστε να εξισορροπήσει σε όγκο πωλήσεων τα δύο προαναφερθέντα; Ή μήπως η Sony έχει κάποιον "άσσο κρυμμένο στο μανίκι" που δεν γνωρίζουμε; Ίσως στην ψηφιακή Ε3 του Ιουνίου να μάθουμε περισσότερα πράγματα. Μέχρι τότε...

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner