Οι τάσεις που εμφανίζονται στην αγορά της τεχνολογίας και της ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας ενίοτε αργούν να παρατηρηθούν στην Ελλάδα, όταν το κάνουν ωστόσο υπάρχει πάντοτε και μία συγκεκριμένη θετική πλευρά: το περιθώριο για ανάπτυξη στην συνέχεια είναι συγκριτικά μεγαλύτερο και οι διάφορες επιχειρηματικές ευκαιρίες ευδιάκριτες. Σε αυτό πιθανώς αξίζει να εστιάσει κανείς κρίνοντας τα αποτελέσματα έρευνας που έκανε η γνωστή εταιρεία ηλεκτρονικών πληρωμών PayPal σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών SuperData αναφορικά με την δραστηριότητα των eSports, των πρωταθλημάτων video games δηλαδή που παίζονται σε αμιγώς επαγγελματικό επίπεδο.
Η δραστηριότητα αυτή των eSports, σύμφωνα με την έρευνα, θα φέρει στην ευρωπαϊκή αγορά μέσα στην τρέχουσα χρονιά συνολικά έσοδα ύψους 325 εκ. δολαρίων περίπου. Το 2017 το αντίστοιχο ποσό ανήλθε στα 253 εκ. δολάρια με πρωταθλήτρια χώρα την Ρωσία, στην οποία αντιστοιχούν τα 38 εκατομμύρια από αυτά. Η Ελλάδα βρίσκεται στην δεύτερη χαμηλότερη θέση ανάμεσα στις ευρωπαϊκές χώρες, με έσοδα που ανέρχονται σε 850.000 δολάρια, πάνω από την τελευταία σε κατάταξη χώρα, την Ουγγαρία (570.000 δολάρια). Οι αναλυτές της SuperData, ωστόσο, προβλέπουν ότι η φετινή ανάπτυξη της εν λόγω αγοράς στην χώρα μας θ' αγγίξει το 18%. Το ποσοστό βρίσκεται μεν σαφώς κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (29%), αλλά πιο ψηλά από το αντίστοιχο της Ιταλίας (15%) ή της Ιρλανδίας (5%) και στο ίδιο επίπεδο με αυτό της Δανίας (18%) ή της Γαλλίας (19%).
Σύμφωνα με την ίδια έρευνα στην Ευρώπη υπάρχουν περίπου 27 εκατομμύρια άνθρωποι που ασχολούνται ενεργά με τα eSports, εκ των οποίων οι 437.000 είναι Έλληνες - αν και το "ασχολούνται ενεργά" δεν σημαίνει φυσικά συμμετοχή ή καν τακτική παρακολούθηση αγώνων απαραίτητα. Τα ευρήματα της έρευνας, που έγινε στα τέλη της περασμένης χρονιάς, βασίστηκαν σε δείγμα 1000 ερωτηθέντων και σε στοιχεία θέασης eSports μέσω των υπηρεσιών Twitch και YouTube. Αν και για την ελληνική αγορά είναι θέμα συζήτησης το αν και κατά πόσο σχεδόν μισό εκατομμύριο άνθρωποι ενδιαφέρονται για τα eSports με τρόπο ουσιαστικό, από τα στοιχεία της έρευνας καθίσταται σαφές πως το κοινό αυτό διευρύνεται σταθερά και η SuperData εκτιμά πως θα αυξηθεί κατά 17% έως το 2020.
Όσον αφορά πάντως στο δημογραφικό... καμία έκπληξη: βάσει των στοιχείων της έρευνας το 71% του ελληνικού κοινού των eSports είναι ηλικίας 13-34 ετών. Ενώ η μεγαλύτερη ηλικιακή κατηγορία είναι εκείνη των 25-34 ετών (28%), στους έφηβους ηλικίας 13-17 ετών αντιστοιχεί ένα διόλου ευκαταφρόνητο 19% - το υψηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη, για την ακρίβεια, το οποίο η χώρα μας μοιράζεται με την Γαλλία και τη Βουλγαρία. Σημαντικό και το γεγονός ότι το 19% του ελληνικού κοινού που ενδιαφέρεται για τα eSports αντιστοιχεί στο γυναικείο φύλο, κατά τι υψηλότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (18%) και αυξημένο κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2016.
Το μόνο που απομένει είναι να διαπιστωθεί, προφανώς, αν τα στοιχεία αυτά ανταποκρίνονται στην ελληνική πραγματικότητα και εμπορικά, καθώς και τί είδους επιχειρηματικές ευκαιρίες σχετικές μπορούν να προκύψουν για όλες τις εμπλεκόμενες εταιρείες του χώρου. Για να δούμε!