Η Sony συνεχίζει - με ρυθμούς περισσότερο αργούς από τους αντίστοιχους της Microsoft για το Xbox One, αλλά σταθερούς - να εξελίσσει το λειτουργικό σύστημα του PlayStation4, εμπλουτίζοντάς το με νέες λειτουργίες και δυνατότητες. Σήμερα φθάνουμε αισίως στην έκδοση 3.50, την πρώτη σημαντική μετά την 3.00 του περασμένου φθινοπώρου που προσέθεσε πλήθος νέων χαρακτηριστικών στο οικιακό PlayStation. Και ενώ η νέα δεν είναι τόσο... θεαματική όσο η προηγούμενη, τα όσα προσθέτει στην "φαρέτρα" των δυνατοτήτων του PS4 είναι σίγουρο πως θ' αποδειχθούν σαφώς ευπρόσδεκτα από μεγάλο ποσοστό των κατόχων του συστήματος της ιαπωνικής εταιρείας.
Πρώτη και σημαντικότερη είναι η επέκταση της λειτουργίας Remote Play και στους προσωπικούς υπολογιστές. Είναι πλέον εφικτό, με άλλα λόγια, να παίζει κανείς games του PS4 σε Η/Υ βασισμένο σε Windows ή OS-X - 8.1 και νεότερα, 10.10 και νεότερο αντίστοιχα - με το DualShock4 συνδεδεμένο ενσύρματα σε αυτόν και τις δύο συσκευές ν' ανήκουν στο ίδιο δίκτυο Wi-Fi. Υπάρχουν, δυστυχώς, κάποιοι περιθορισμοί: η μέγιστη ανάλυση είναι αυτή των 720p γραμμών, πράγμα που σημαίνει πως σε οθόνες υψηλότερης ανάλυσης αναγκαστικά θα επιστρατευθεί πολλαπλασιασμός γραμμών για να παιχθούν τα games του PS4 σε πλήρη οθόνη. Επίσης ο ρυθμός ανανέωσης προσφέρει επιλογές μόνο ανάμεσα στα 30 και τα 60 καρέ το δευτερόλεπτο, με την δεύτερη επιλογή φυσικά να απαιτεί ταχύτερη και σταθερότερη σύνδεση ανάμεσα σε Η/Υ και PS4.
Στις δοκιμές μας η λειτουργία αυτή ήταν - σε PC με Windows 10 - εύκολη στην εγκατάσταση, ρύθμιση και ενεργοποίηση, στην επιλογή ωστόσο των 60 καρέ δεν έλειψαν κάποια "χαμένα" καθώς και ελάχιστες διακοπές στον ήχο (μέσω δικτύου Wi-Fi N). Προσέφερε πάντως αυτό που υπόσχεται και, το σημαντικότερο, διευρύνει επιτέλους πάρα πολύ το κοινό που μπορεί να αξιοποιήσει την υποτιμημένη λειτουργία Remote Play συνολικά: προφανώς πολύ περισσότεροι άνθρωποι έχουν Η/Υ απ' όσους έχουν PS Vita ή συγκεκριμένα μοντέλα κινητών/tablet Xperia της Sony. Έτσι κι αλλιώς, αν και αρκετά πράγματα εξαρτώνται προφανώς από την ποιότητα της ασύρματης σύνδεσης μεταξύ των εκάστοτε συσκευών, η λειτουργία Remote Play είναι σε μεγάλο βαθμό software, πράγμα που σημαίνει πως μπορεί να βελτιωθεί στο μέλλον.
Άλλες προσθήκες λειτουργιών περιλαμβάνουν την δυνατότητα να φαίνεται ο χρήστης "εκτός" PlayStation Network αν το θέλει (για τις περιπτώσεις αυτές που θέλει να ασχοληθεί με κάτι στο PS4 απερίσπαστος), τη δυνατότητα ειδοποιήσεων για το πότε φίλοι του καθίστανται ενεργοί στο PSN, τη δυνατότητα "εκπομπής" υλικού από games μέσω της υπηρεσίας DailyMotion (πέραν του YouTube και του Twitch δηλαδή), καθώς και βελτιώσεις στις επιλογές δημοσίευσης υλικού στα κοινωνικά δίκτυα του Facebook και του Twitter. Παρόν είναι και το νέο κέντρο ενημέρωσης για τους συνδρομητές PlayStation Plus (PS Plus Hub). Αξίζει να σημειωθεί πως, παράλληλα με την αναβάθμιση λειτουργικού 3.50 του PS4 γίνονται διαθέσιμα και τα apps της ίδιας έκδοσης για Android και iOS, ώστε κάποιες από τις προαναφερθείσες λειτουργίες να είναι διαθέσιμες και μέσα από κινητά ή tablets.
H αναβάθμιση υπ' αριθμόν 3.50 προσφέρει λίγα, αλλά ουσιαστικά πράγματα. Συνεχίζουμε, πάντως, να έχουμε την αίσθηση πως το όλο γραφικό περιβάλλον του PS4 έχει αρχίσει να επιβραδύνεται και να "βαραίνει" αισθητά από την έκδοση 3.00 και μετά σε σχέση με το πόσο γρήγορο και άνετο στη χρήση ήταν αρχικά. Συν τοις άλλοις - τώρα που όλα τα σημαντικά όσον αφορά στα games αυτά καθ' αυτά έχουν κατά βάση καλυφθεί - "ρόλοι" όπως αυτοί του media player ίσως αξίζουν πλέον λίγη προσοχή παραπάνω, ενώ έχει έλθει μάλλον η ώρα και για κάποιες επιλογές έστω βασικού επιπέδου διαμόρφωσης της κεντρικής "σελίδας" στο γραφικό περιβάλλον του PS4 σύμφωνα με τις επιθυμίες του χρήστη. Ενδεχομένως να έχουμε κάποια σχετική ανακοίνωση στο πλαίσιο της επερχόμενης έκθεσης Ε3 τον Ιούνιο ή της Gamescom τον Αύγουστο. Έως τότε...