"Αφήνοντας στην άκρη", ωστόσο, για λίγο τα όσα δεν περιλαμβάνονται στο PDM, αυτά που το χαρακτηρίζουν είναι θετικότατα. Πρώτον, η ταχύτητα: ούτε όταν ήταν επίσης "άδειο", το 2007, το XMB του PS3 δεν ήταν τόσο γρήγορο όσο το νέο γραφικό περιβάλλον της Sony. Όλα συμβαίνουν ακαριαία: η μετάβαση από την ενεργή εφαρμογή (και τα games ως τέτοιες λογίζονται) στην κεντρική οθόνη ή στην προηγούμενη ενεργή, η εμφάνιση των επιλογών αποθήκευσης στιγμιοτύπων ή video από games, η είσοδος στο PlayStation Store και η έξοδος από αυτό, η περιπλάνηση στα μενού επιλογών... όλα είναι πάρα, πάρα πολύ γρήγορα. Το ίδιο το PlayStation Store συνεχίζει να έχει περιθώρια βελτίωσης όσον αφορά στο πόσο γρήγορα εμφανίζει και ταξινομεί τα περιεχόμενά του, όμως αυτό δεν δείχνει να είναι θέμα του PS4 του ίδιου, αλλά των server της Sony. Οπότε περιμένουμε βελτίωση και εκεί κάποια στιγμή.
Το PS4, επίσης, δεν υποσχέθηκε ποτέ η Sony πως θα είναι σύστημα αληθινά multitasking, με την έννοια της εκτέλεσης δύο ή περισσότερων εφαρμογών ταυτόχρονα. Aυτό, για να είμαστε ειλικρινείς, περιμένουμε ν' αποδειχθεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Xbox One. Όμως όταν το κάνει, το κάνει με χαρακτηριστική άνεση - για την ακρίβεια, με τη μεγαλύτερη δυνατή άνεση: πρακτικά... αόρατα από το χρήστη. Παίζοντας Resogun "κατεβάσαμε" κι εγκαταστήσαμε "στο παρασκήνιο" το DC Universe Online χωρίς να γίνει καν αντιληπτό . Χειριζόμενοι τον ενσωματωμένο browser (που παρεμπιπτόντως είναι πολύ καλός) κάναμε το ίδιο με το Warframe, επίσης χωρίς πρόβλημα ή καθυστέρηση κανενός είδους. Ενδείξεις στην κεντρική οθόνη ενημερώνουν σε πραγματικό χρόνο για την πρόοδο των downloads, ειδοποιήσεις, εισερχόμενα μηνύματα κλπ., οπότε με ένα απλό πάτημα του πλήκτρου PlayStation ο παίκτης έχει την εικόνα πολλαπλών πληροφοριών στη διάθεσή του άμεσα. Καθώς δεν πιστεύουμε πως ο πιο πολύς κόσμος στα συστήματα ηλεκτρονικής διασκέδασης θα κάνει περισσότερα από δύο πράγματα ταυτόχρονα, η Sony δείχνει να είναι σε ικανοποιητική θέση όσον αφορά τη λειτουργικότητα του PS4... για την ώρα.
Όπως εύκολα μπορεί ν' αντιληφθεί κανείς, και εμείς το κρίνουμε και αντικειμενικά... είναι πολύ νωρίς για να εκφέρει οποιοσδήποτε γνώμη για το περιβάλλον χειρισμού του PS4. Αφενός δεν έχουμε ακόμη περάσει αρκετό χρόνο μαζί του, αφετέρου είναι ολοφάνερο πως οι ελλείψεις σε σχέση με το (7 χρόνια εξελισσόμενο) PS3 είναι τόσες, που δεν έχει νόημα να σχηματιστεί αυτή τη στιγμή εικόνα "συγκρίσιμη" για το PS4. Το μόνο που μπορεί να πει κανείς με σιγουριά είναι πως ο οκταπύρηνος επεξεργαστής της AMD και ο συνοδευτικός συνεπεξεργαστής της ARM, τους οποίους ενσωματώνει το νέο οικιακό PlayStation, είναι σε θέση να προσφέρουν σε βάθος χρόνου έναν τρόπο αλληλεπίδρασης με το χρήστη και παρουσίασης των επιλογών του, που το PS3 δεν ήταν ποτέ σε θέση να αγγίξει. Το θέμα δεν είναι το "αν" το PS4 θα προσπεράσει γρήγορα το PS3 ως σύστημα οικιακής ψυχαγωγίας συνολικά, είναι το "πότε"... ή μάλλον, το "πόσο σύντομα". Ελπίζουμε βέβαια να μην χρειαστούν... επτά χρόνια αναβαθμίσεων του PDM για κάτι τέτοιο!