Καθώς βρισκόμαστε πλέον στην τελική ευθεία για την εμπορική διάθεση του PS5 σε όλον τον κόσμο η Sony σταδιακά δημοσιοποιεί όλο και πιο πολλά στοιχεία για το νέο της σύστημα - και μία σειρά από σημαντικά τέτοια ήλθαν στο προσκήνιο με σχετική της ανάρτηση στις σελίδες υποστήριξης του επίσημου website για τα PlayStation. Εκεί ο ιαπωνικός κολοσσός υπογραμμίζει εκ νέου ότι η συντριπτική πλειοψηφία των περίπου 4000+ τίτλων που απαρτίζουν την βιβλιοθήκη games του PS4 θα μπορούν να παιχθούν στο PS5 χωρίς πρόβλημα καθώς το δεύτερο ενσωματώνει γι' αυτά εξ ορισμού σύστημα αυτόματης εξομοίωσης.
Παράλληλα η Sony γνωστοποίησε τα μόλις 10 (!) games για PS4 που αντιμετωπίζουν πρόβλημα συμβατότητας και δεν θα λειτουργήσουν σωστά στο PS5. Πρόκειται για τα DWVR, Afro Samurai 2 Revenge of Kuma Volume One, TT Isle of Man - Ride on the Edge 2, Just Deal With It!, Shadow Complex Remastered, Robinson: The Journey, We Sing, Hitman Go: Definitive Edition, Shadwen και Joe’s Diner. Με άλλα λόγια... (πολύ) μικρό το κακό, καθώς δεν πρόκειται για games ιδιαίτερα δημοφιλή στην τεράστια πελατειακή βάση του PS4. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν ενδέχεται να προκύψουν και άλλοι τέτοιοι μη συμβατοί τίτλοι σε βάθος χρόνου, όμως το γεγονός ότι η Sony με τις συνεχείς δοκιμές της από πέρυσι έχει εντοπίσει μόνο 10 είναι σαφώς ενθαρρυντικό.
Ο ιαπωνικός κολοσσός πάντως στις ίδιες σελίδες υποστήριξης αναφέρει ότι (α) ορισμένα games ενδέχεται να λειτουργήσουν απρόβλεπτα ή σε κάποιον βαθμό προβληματικά ("may exhibit errors or unexpected behavior"), καθώς και ότι (β) κάποιες συγκεκριμένες λειτουργίες τους στο PS4 ενδέχεται να μην έχουν την ίδια ακριβώς συμπεριφορά στο PS5 ή να μην υποστηρίζονται από αυτό. Από την άλλη πλευρά πολλά games του PS4 θα είναι σε θέση να αποδώσουν καλύτερα στο PS5 - σε υψηλότερες αναλύσεις και με υψηλότερο ρυθμό ανανέωσης οθόνης - μέσω της αυτόματης λειτουργίας Game Boost, χωρίς δηλαδή καμία ενημέρωση λογισμικού από τους δημιουργούς τους. Η Sony δεν διευκρίνισε ποιά ακριβώς είναι αυτά τα games - υποψιαζόμαστε πως είναι αρκετά - αλλά είναι πρακτικά βέβαιο πως σε αυτά περιλαμβάνονται εκείνα για τα οποία είχε γίνει πρόβλεψη σχετική και για το PlayStation4 Pro με αντίστοιχο τρόπο.
Άλλα στοιχεία που ενδιαφέρουν τους κατόχους PS4 οι οποίοι θέλουν να παίξουν games τους στο PS5: πρώτον, για games που έχουν αγοράσει σε μορφή οπτικού δίσκου θα χρειαστούν (προφανώς) το "πλήρες" PS5 και όχι το PS5 Digital Edition, θα πρέπει δε να είναι πάντοτε τοποθετημένος στο drive ο δίσκος του τίτλου που θέλουν να παίξουν για ταυτοποίηση (δεν αρκεί να τον έχουν εγκαταστήσει στον SSD του PS5 ή σε εξωτερικό σκληρό δίσκο δηλαδή). Δεύτερον: οι παίκτες θα είναι σε θέση να μεταφέρουν μέσω Wi-Fi όχι μόνο την πρόοδο τους (save games) από το PS4 στο PS5, αλλά και ολόκληρα games (που έχουν αγοράσει μέσω PS Store) ώστε να μην είναι απαραίτητο το download από εκεί εξ αρχής. Τρίτον: όλα τα games του PlayStation VR λειτουργούν κανονικά και στο PS5 με τον υπάρχοντα εξοπλισμό του PS4.
Όλα δείχνουν πως η Sony έχει κάνει προσεκτική δουλειά στο όλο ζήτημα της συμβατότητας games του PS4 με το PS5 - λογικό αν σκεφτεί κανείς πως μόνο να κερδίσει έχει ικανοποιώντας το ποσοστό εκείνο των 115 εκ. καταναλωτών που ενδιαφέρεται να έχει την συμβατότητα αυτή διαθέσιμη. Οι Ιάπωνες, δε, υπογραμμίζουν πως στο πλαίσιο του όλου θέματος οι καταναλωτές θα πρέπει να φροντίζουν να εγκαθιστούν γρήγορα τις ενημερώσεις συστήματος του PlayStation5: αυτό σημαίνει πως έχουν ήδη αποφασίσει να αφιερώσουν πόρους στην βελτίωση της συμβατότητας αυτής σε τακτική βάση κάνοντας αναβαθμίσεις στο αυτοματοποιημένο σύστημα εξομοίωσης όπου χρειάζεται. Πιο πολλά, φυσικά, για όλα αυτά - κι όλα όσα αφορούν στο PS5 και την λειτουργία του - θα δημοσιεύσουμε μόλις έχουμε την ευκαιρία πρακτικών πλέον δοκιμών με την εμπορική του έκδοση σε περίπου 15 ημέρες από σήμερα. Έως τότε...