Παρά την τακτική της... επώδυνα σταδιακής αποκάλυψης όλων όσων διαμορφώνουν το PlayStation5 ως προϊόν, η Sony ένα πράγμα δεν έκρυψε ποτέ τους τελευταίους 14 μήνες: την, απόλυτα δικαιολογημένη, πρόθεσή της να αξιοποιήσει στο maximum την μεγάλη νίκη που σημείωσε επί της Microsoft σε αυτήν την γενιά συστημάτων οικιακής ψυχαγωγίας που διανύουμε, έτσι ώστε να έχει σημαντικό προβάδισμα ή ακόμη και από νωρίς παρόμοια νίκη στην νέα σύγκρουσή τους που θα συμβεί στο τέλος της χρονιάς. Ο ιαπωνικός κολοσσός θέλει να παρακινήσει όσο το δυνατόν πιο πολλούς καταναλωτές από την τεράστια εγκατεστημένη βάση του PS4, να μεταβούν στο PS5. Και, κρίνοντας από την χθεσινή παρουσίασή της και όσα επιδείχθηκαν σε αυτήν, η Sony γνωρίζει πολύ καλά τί πρέπει να κάνει ώστε να πετύχει ακριβώς αυτό.
Στην διάρκεια της μίας ώρας περίπου οι Ιάπωνες επικεντρώθηκαν σε αυτό που προσφέρουν καλύτερα από τον ανταγωνισμό. Όχι τυχαία, σε αυτό που ξέρουν πως είχε πιο πολλή σημασία στα μάτια των εκατομμυρίων παικτών που "συντονίστηκαν" χθες σε YouTube και Twitch για την παρουσίαση: στα games αυτά καθ' αυτά δηλαδή. Ούτε αφηρημένα trailer δίχως νόημα, ούτε προσκηνοθετημένες σεκάνς που θα μπορούσαν να απεικονίζουν ο,τιδήποτε, ούτε τίποτε το βολικά ασαφές: υλικό απευθείας μέσα από την εξέλιξη της δράσης, απευθείας μέσα από PS5, σε τίτλους που είτε θα διατεθούν φέτος είτε είναι σε προχωρημένο στάδιο ανάπτυξης. Κάποιοι θα κυκλοφορήσουν και σε PC ή/και σε Xbox. Όλοι όμως ήταν ρεαλιστικό δείγμα του τί μπορεί να περιμένει το κοινό από το PS5 σε λίγο καιρό. Σημαντική η προτεραιότητα, σημαντικός κι ο τρόπος με τον οποίο τα games αυτά παρουσιάστηκαν.
Αυτό, τα ίδια τα games δηλαδή, ήταν το ένα πράγμα που η Sony γνώριζε πως έπρεπε να προσφέρει με αμεσότητα και διαφάνεια. Το άλλο ήταν η έμπρακτη επιβεβαίωση πως παραγωγές που έχουν αγαπήσει πολλές δεκάδες εκατομμύρια gamers σε παρελθόντα PlayStation, θα εμφανιστούν και στο πανίσχυρο καινούργιο. Δεν είναι μόνο πως ο ιαπωνικός κολοσσός έχει επενδύσει ούτως ή άλλως απίθανα χρήματα στην καλλιέργεια αυτών των σειρών games, των χαρακτήρων και των ιστοριών. Είναι που και οι φίλοι των PlayStation έχουν επενδύσει χρόνο προσωπικό τους αμέτρητο με τα χρόνια στις ίδιες σειρές τίτλων, στους ίδιους χαρακτήρες και τις ίδιες ιστορίες - και θέλουν η επένδυση τους αυτή να "φέρει πίσω" περισσότερη ποιοτική ψυχαγωγία με το νέο μοντέλο που έρχεται. Οι Ratchet & Clank, η Aloy, το Sackboy - και αργότερα ο Kratos και η Ellie και άλλοι χαρακτήρες - όπως και σειρές επιπέδου π.χ. Gran Turismo είναι κομμάτι της ιστορίας των PlayStation που η Sony αναγνωρίζει ως τέτοιο. Και συνεχίζει να το τιμά.
Υπάρχει, άλλωστε, και ένα ποσοστό από καταναλωτές - ανάμεσά τους αναγνωρίζουμε κι εμάς - που ζητούσε και ένα τρίτο πράγμα από την Sony: να επιδείξει παραγωγές που είναι απτοί, αντικειμενικοί λόγοι απόκτησης ενός PS5. Παραγωγές που δεν είναι εφικτές στο PS4 για λόγους τεχνικούς και υπόσχονται πράγματα που δεν έχουμε ξαναδεί, ακριβώς επειδή είναι τα υποσυστήματα του PS5 ικανά για κάτι τέτοιο. Έκαναν την εμφάνισή τους και τέτοιες παραγωγές, ως επί το πλείστον υπογεγραμμένες από τους ανεξάρτητους δημιουργούς (indies) και λιγότερο από την Sony... για την ώρα. Στους δικούς της τίτλους είδαμε να αξιοποιείται ο απίθανα γρήγορος δίσκος SSD, η τεχνική απεικόνισης ray tracing, ο ήχος 3D - σε τίτλους μικρότερων όμως δημιουργικών ομάδων είδαμε περισσότερο τολμηρά, περισσότερο ριψοκίνδυνα, διαφορετικά πράγματα. Τα οποία ωστόσο προβλήθηκαν με τον ίδιο τρόπο που προβλήθηκαν και οι υπερπαραγωγές της ίδιας της Sony - αποδεικτικό στοιχείο της πρόθεσης που έχει ο ιαπωνικός κολοσσός να υποστηρίξει την καινοτομία στο νέο του φορμά με όλους τους τρόπους που μπορεί.
Ακόμη και η αποκάλυψη του σχεδιασμού του PlayStation5 έγινε με τρόπο που φανερώνει πως η Sony ξέρει τί περιμένει το κοινό της από αυτήν. Συνέβη ως μικρή... έκπληξη, ανάμεσα στα games - σε ύφος "by the way" σχεδόν! - ακριβώς επειδή οι Ιάπωνες γνωρίζουν πως, και πάλι, για τα games θα αγοράσει το καταναλωτικό κοινό το επόμενό της PlayStation. Ούτε για το παρουσιαστικό, ούτε για τα τεχνικά χαρακτηριστικά αυτά καθ' αυτά. Για τα games. Και έχοντας παρατηρήσει όσα έχουν αλλάξει στην αγορά την τελευταία επταετία, έκανε και κάτι ακόμη που αποδεικνύει ότι γνωρίζει καλά τί θέλει και πώς σκέπτεται το κοινό της σήμερα: προσέφερε εξ αρχής μοντέλο PS5 χωρίς drive δίσκων UltraHD Blu-ray, αλλά και μοντέλο με αυτό. Το πρώτο γιατί ξέρει πως σημαντικό ποσοστό του κοινού της αγοράζει πια games αποκλειστικά από το PlayStstion Store και δεν ενδιαφέρεται για ταινίες 4Κ από γυαλιστερά δισκάκια, το δεύτερο γιατί ξέρει πως... έτοιμη την είχε την γκρίνια σύσσωμο το υπόλοιπο ποσοστό, αν δεν προσέφερε αυτό το drive. Δίκαιο!
Όταν όλα έχουν ειπωθεί δεν είναι τυχαίο πως όλα σχεδόν τα μέσα ενημέρωσης που σχολίασαν την παρουσίαση της Sony την χαρακτήρισαν ως επιτυχημένη: αποδείχθηκε τέτοια λόγω συνειδητής, προσεκτικής "στόχευσης". Ο ιαπωνικός κολοσσός και οι συνεργάτες του δούλευαν "στο παρασκήνιο" για 18, 24 ή περισσότερους μήνες ώστε, όταν έλθει η ώρα της... εκδήλωσης προθέσεων, να μην χωρά σε αυτές καμία αμφιβολία: το PlayStation5 είναι σε θέση να προσφέρει το είδος των games που το κοινό του αποδεδειγμένα ζητά, αυτά τα Χριστούγεννα. Όχι τα Χριστούγεννα του 2022 ή του 2025 ή κάποια άλλα φανταστικά μελλοντικά Χριστούγεννα που όλοι θα έχουμε Δικτυακές συνδέσεις των 500-1000 Mbps στο σπίτι και στο κινητό μας για να "παίζουμε games στο cloud". Αυτά τα Χριστούγεννα. Αυτά και τα επόμενά τους και τα μεθεπόμενά τους και κάθε Χριστούγεννα που οι δημιουργοί games για PS5 θα εκμεταλλεύονται όλο και περισσότερο τις δυνατότητές του. Απομένει, δε, να μάθουμε μόνο δύο στοιχεία πια για να κρίνουμε αν η Sony θα σημειώσει το... "ξεκίνημα με φόρα" που θέλει: τα διαθέσιμα games ως το τέλος του χρόνου και η τιμή πώλησης. Για να δούμε!