Δεν είναι ακριβώς... παράξενο για την αγορά των games ή άγνωστο σε όσους την παρακολουθούν το γεγονός ότι το PS Vita δεν έχει σημειώσει μέχρι στιγμής την εμπορική επιτυχία που τού αξίζει, για δύο κυρίως λόγους. Ο ένας είναι η τιμή πώλησής του η οποία, αν και λογικότατη για τα όσα προσφέρει, δεν είναι ακόμη... "μαζικής κατανάλωσης" ακριβώς. Ο άλλος είναι η γνωστή "παιδική ασθένεια" της όχι ακόμη μεγάλης βιβλιοθήκης διαθέσιμων games για το Vita. Όσον αφορά στο πρώτο, είναι θέμα στρατηγικής της Sony και μέσα στη χρονιά είναι πιθανό να έχουμε - χωρίς να έχει τίποτε επιβεβαιωθεί - κάποιες αλλαγές. Όσον αφορά στο δεύτερο, όμως, το θέμα των διαθέσιμων games δηλαδή, ολοφάνερα η ιαπωνική εταιρεία έχει την πρόθεση επενδύσει σε πόρους, αλλά και να αλλάξει τις παραμέτρους που διέπουν τη σχέση της ως "εκδότριας" εταιρείας (μέσω του PlayStation Network) με τους δημιουργούς games. Ειδικά, δε, αυτούς που - κατ' αναλογία κινηματογραφική - ονομάζουμε... "indies", δηλαδή "μικρούς ανεξάρτητους".
Η Sony στο πλαίσιο που περιγράφουμε έκανε πρόσφατα δύο μεγάλες αλλαγές. Πρώτον, απλοποίησε σε σημαντικό βαθμό την αρχική διαδικασία έγκρισης της "βασικής ιδέας" των games που οποιαδήποτε εταιρεία - μικρή ή μεγάλη - θέλει να αναπτύξει για το PS Vita. Αντί αυτή η διαδικασία να γίνεται σε πολλά "βήματα", γίνεται πλέον μόνο σε ένα και, από εκείνο το σημείο και πέρα, υπάρχει μόνο το στάδιο ποιοτικού ελέγχου και έγκρισης δημοσίευσης του εκάστοτε video game στο PS Store. Δεύτερον, ακόμη και στο τελευταίο στάδιο η παρέμβαση της Sony είναι πλέον ελάχιστη και γίνεται με τρόπο κυρίως συμβουλευτικό και όχι παρεμβατικό - κάτι που βέβαια εναποθέτει στους ώμους των δημιουργών μεγαλύτερο βάρος ευθύνης για την ποιότητα του εκάστοτε τίτλου, όμως... έτσι θα έπρεπε να είναι πιθανότατα εξ αρχής, αν κρίνει κάποιος από τον παρόμοιο τρόπο με τον οποίο ακόμη και η Apple (διάσημη για την "παραξενιά" της όσον αφορά στο App Store) ακολουθεί την ίδια διαδικασία.
Η προσέγγιση αυτή της Sony είναι πλέον σημαντικά διαφορετική από την αντίστοιχη της βασικής της αντιπάλου, της Microsoft και του τρόπου με τον οποίο η δεύτερη αντιμετωπίζει τις μικρές ανεξάρτητες ομάδες δημιουργίας στο Xbox Live Marketplace. Είναι γνωστό πως η αμερικανική εταιρεία δεν διευκολύνει σε κανέναν βαθμό τα πράγματα, καθιστώντας στην ουσία εφικτό μόνο για τις μεγάλες εταιρείες να δημοσιεύουν στο Live συχνές διορθώσεις και προσθήκες για τίτλους του Xbox 360. Το ίδιο ισχύει, με μεγαλύτερο μάλιστα "βαθμό αυστηρότητας" και για τη Nintendo και το δικό της eShop για το 3DS. Η Sony θεωρεί πως η καινούργια της στάση, συν η ήδη αποδεδειγμένα επιτυχημένη της τάση να χρηματοδοτεί ιδιότυπα games ή να συνεργάζεται αποκλειστικά με μικρές ταλαντούχες ομάδες δημιουργίας, θα τής προσφέρουν ένα πλεονέκτημα τόσο όσον αφορά στο PS Vita, όσο και στο επερχόμενο PlayStation4. Κρίνοντας από τις ανακοινώσεις που έχουν γίνει τις τελευταίες μέρες στο πλαίσιο της διοργάνωσης GDC - όπου επιβεβαιώθηκε ένας αριθμός από indie games για το PS Vita, συμπεριλαμβανομένων και των γνωστών Limbo, Spelunky και Divekick - ίσως αποδειχθεί σωστή στο όχι μακρινό μέλλον. Όπως πάντα, ίδωμεν!