Δεν χωρά αμφιβολία στο γεγονός ότι οι μεγάλες αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο το κοινό παίζει games την τελευταία πενταετία ώθησε τις "παραδοσιακές" δυνάμεις της αγοράς αυτής να εξετάσουν νέες προσεγγίσεις και στρατηγική. Νομοτελειακά κάποιες από αυτές τις προσπάθειες θα αποτύχουν... και αυτό φαίνεται πως συνέβη στην πρωτοβουλία PlayStation Mobile for Android, με την οποία η Sony θα προσπαθούσε να "εισπράξει" το πολύτιμο όνομα των PlayStation προσφέροντας games για smartphones, τα οποία θα αναπτύσσονταν παράλληλα με games του PSP (με κοινά εργαλεία στην ουσία). Για την προώθηση της ιδέας αυτής, μάλιστα, η Sony θα "πιστοποιούσε" τα smartphones με Android που είχαν τις προδιαγραφές να προσφέρουν αυτά τα games, ως "PlayStation Certified". Με ό,τι αυτό θα μπορούσε να σημαίνει πρακτικά.
Όλα αυτά μπορεί να ακούγονταν ως ενδιαφέρουσα ιδέα στις αρχές του 2011, όταν η Sony είχε ανακοινώσει για πρώτη φορά την πρωτοβουλία του PlayStation Mobile for Android (καταρρίποντας με αυτόν τον τρόπο και τον περίφημο μύθο του... PlayStation Phone). Όμως το κοινό δεν έδειξε να ενδιαφέρεται για τα games που προέκυψαν από αυτήν την διαδικασία - ούτε στην αρχή, ούτε αργότερα. Οι λόγοι είναι πολλοί, κάποιοι ολοφάνεροι: το PSP το 2011 είχε ήδη αρχίσει να φθίνει στο βαθμό που διαφαινόταν πως ο διάδοχός του βρισκόταν στον ορίζοντα, τα games του PSP και τα games που μπορούν να παιχθούν με οθόνες αφής δεν είναι του ίδιου στυλ, η σειρά τίτλων που βασίστηκε σε αυτήν την πρωτοβουλία δεν απέκτησε ποτέ μία παραγωγή αποκλειστικά αυτής της μορφής που θα μπορούσε να θεωρηθεί must-buy, ενώ οι κατασκευαστές των smartphones με Android δεν... έσπευσαν ακριβώς να πιστοποιήσουν τις συσκευές τους με λογότυπο που ανήκει σε εταιρεία ανταγωνιστική τους. Και όταν πια ήλθε το 2012 και τα απείρως ανώτερα games του PS Vita έκαναν την εμφάνισή τους στο PlayStation Store, η περιοχή των games κατηγορίας PlayStation Mobile απλώς έπαψε να έχει λόγο ύπαρξης.
Αυτό συνειδητοποίησε - ή μάλλον αποδέχθηκε - πριν από λίγα 24ωρα και η Sony, αφού ανακοίνωσε και επίσημα την εγκατάλειψη της πρωτοβουλίας PlayStation Mobile for Android προκειμένου να επικεντρωθεί στο PS Vita και το PlayStation TV. Σημειώνεται, φυσικά, ότι αναφερόμαστε πάντοτε στα games που αναπτύχθηκαν τα περασμένα χρόνια στο πλαίσιο αυτής της πρωτοβουλίας και όχι στο επίσημο app του PlayStation για Android, το οποίο έχει τελείως διαφορετικό ρόλο (και προοπτικές) από αυτά. Οι τίτλοι που έχουν ήδη αγοραστεί από τους καταναλωτές θα λειτουργούν κανονικά σε smartphones με Android έως την παρούσα του έκδοση (4.4.2), όμως η Sony δεν θα αναβαθμίσει τα εργαλεία και την υπηρεσία της περαιτέρω - πράγμα που σημαίνει πως όταν διατεθεί το Android L από τη Google οποιαδήποτε συσκευή το χρησιμοποιεί δεν θα είναι συμβατή με τα games του PlayStation Mobile. Επιπλέον και.. εκ των πραγμάτων, η ιαπωνική εταιρεία παύει πια να πιστοποιεί και οποιαδήποτε συσκευή Android ως "PlayStation Certified" (αν και μόνο συγκεκριμένα κινητά Xperia έφεραν πλέον αυτόν τον χαρακτηρισμό).
H γνώμη μας; Από πολλές απόψεις... και πολύ άργησε η Sony να προβεί στη συγκεκριμένη κίνηση: η ματαιότητα του εγχειρήματος είχε φανεί από το πρώτο 12μηνο κιόλας και οι πόροι που επενδύθηκαν εκεί θα μπορούσαν να είχαν τοποθετηθεί με τρόπο περισσότερο ουσιαστικό στο οικοσύστημα και τα games του PS Vita. Ας ελπίσουμε πως τώρα που αυτό αποδείχθηκε... προφανές, το φορητό σύστημα ψηφιακής διασκέδασης της Sony θα υποστηριχθεί όπως του αξίζει - και όπως, πιθανότατα, θέλει πολύ περισσότερος κόσμος από αυτόν που θα ενδιαφερόταν εν έτει 2013-2014 για games επιπέδου PSP σε υπερσύγχρονα smartphones. Για να δούμε, για να δούμε!