banner

Sony PC Gaming: όλοι οι τίτλοι, παρόντες και νέοι

Ποιές μεγάλες επιτυχίες των PlayStation είναι ήδη διαθέσιμες για προσωπικούς υπολογιστές, ποιές βρίσκονται στον ορίζοντα

Στο πλαίσιο της Αθηνόραμα Digital Sony PC Gaming Week έχουμε ήδη αναφερθεί στους λόγους για τους οποίους η Sony επέλεξε να αποκτήσει ενεργό ρόλο στην αγορά των games για προσωπικούς υπολογιστές, τόσο με εκδόσεις διάσημων τίτλων PlayStation γι' αυτούς όσο και με περιφερειακά ειδικά σχεδιασμένα για τους PC gamers. Όσον αφορά στα δεύτερα αναμένεται η Sony να προσφέρει περισσότερα τέτοια προϊόντα την τρέχουσα χρονιά, είτε ολοκαίνουργια είτε βελτιωμένες εκδοχές των υπαρχόντων. Όμως... κακά τα ψέματα: οι περισσότεροι PC gamers στην πραγματικότητα ενδιαφέρονται για τους εξαιρετικά επιτυχημένους τίτλους PlayStation που έναν-έναν η Sony διαθέτει στο Steam ή/και στο Epic Games Store. Αυτοί είναι, τώρα που... τους ξαναβλέπουμε συγκεντρωμένους, πολύ περισσότεροι απ' όσοι περιμένει κανείς αρχικά - ας κάνουμε λοιπόν μία μικρή καταμέτρηση για να δούμε πού βρισκόμαστε σήμερα!

Αν και η συστηματική, μεθοδευμένη παρουσία της Sony στην αγορά του PC gaming ξεκίνησε κατά βάση τον Αύγουστο του 2020 με την κυκλοφορία του Horizon: Zero Dawn, ο ιαπωνικός κολοσσός είχε βοηθήσει να διατεθούν στο παρελθόν - μέσω συνεργασιών που είχε με τις αντίστοιχες ομάδες ανάπτυξης ως εκδότρια εταιρεία - τίτλοι PlayStation σε προσωπικούς υπολογιστές επιλέγοντάς τους κατά περίπτωση. Τέτοιοι τίτλοι ήταν τα Detroit: Become Human, Heavy Rain και Beyond: Two Souls της Quantic Dream, τα Journey και Flower της Thatgamecompany, καθώς και τα Nioh και Nioh 2 της Team Ninja. Το ίδιο ισχύει για άλλα hits από παλαιότερα PlayStation, όπως τα Helldivers, Guns Up! ή The Unfinished Swan, καθώς και για cult classics όπως το Everybody’s Gone to the Rapture ή πρόσφατα τα Death Stranding και Predator: Hunting Grounds.

Ήταν, ωστόσο, η διάθεση του Horizon: Zero Dawn το 2020 αυτή που σηματοδοτεί την επίσημη είσοδο της Sony στην αγορά των PC games. Ο πρώτος εκείνος τίτλος ήταν ήδη εξαιρετικά επιτυχημένος σε PS4 και το στυλ του κοντά σε αυτό άλλων τίτλων για Η/Υ που είχαν ήδη αποδειχθεί δημοφιλείς - η κυκλοφορία του, όμως, είχε αρχικά αμαυρωθεί σε κάποιο βαθμό από διάφορα τεχνικά προβλήματα και απλώς καλές, αλλά όχι απόλυτα ικανοποιητικές επιδόσεις ακόμη και σε ισχυρό hardware. Χρειάστηκαν κάποιοι μήνες δουλειάς και αρκετές ενημερώσεις λογισμικού, όμως το Horizon: Zero Dawn άγγιξε εν τέλει το επίπεδο ποιότητας που απαιτούν οι PC gamers και σημείωσε έκτοτε εξαιρετικές πωλήσεις, πλησιάζοντας τα 3 εκατομμύρια αντίτυπα μέσω Steam και αποφέροντας στην Sony έσοδα που ξεπερνούν τα 65 εκ. δολάρια. Ήταν, από ορισμένες απόψεις, η επιβεβαίωση που χρειάζονταν οι Ιάπωνες για τις θετικές, σοβαρές πιθανότητες επιτυχίας της στρατηγικής τους επιλογής να εισέλθουν στον χώρο του PC gaming δυναμικά.

Από εκείνο το σημείο και πέρα οι μεταφορές επιτυχιών του PS4 σε PC άρχισαν να εμφανίζονται όχι μόνο περισσότερο τακτικά, αλλά και περισσότερο εξελιγμένες σε τεχνικό επίπεδο έτσι ώστε να αξιοποιούν την πρόσθετη δύναμη των σύγχρονων Η/Υ σε μεγαλύτερο βαθμό. Το Days Gone κυκλοφόρησε τον Μάιο του 2021 με πολλά χαρακτηριστικά που ζητούσαν οι PC gamers επίμονα - όπως η υποστήριξη οθονών ultrawide και ο ρυθμός ανανέωσης οθόνης χωρίς περιορισμούς - αποσπώντας θετικές κριτικές. Ακόμη περισσότερες και ενθουσιώδεις τέτοιες απέσπασε, ωστόσο, το God of War τον περσινό Ιανουάριο, όντας όχι μόνο απόλυτα πιστό στην αρχική έκδοση, αλλά και ολοφάνερα καλύτερο σε όλα, από τα γραφικά και τον ήχο, έως τον χειρισμό και τις πρόσθετες επιλογές ή ρυθμίσεις. Το ίδιο ακριβώς κατόρθωσε και η έκδοση για PC του Marvel's Spider-man λίγους μήνες αργότερα, τον περασμένο Αύγουστο, προσφέροντας και επιλογές γραφικών πέρα από το επίπεδο που μπορεί να διαχειριστεί το PS5.

Συνεχίζοντας, τo 2022 αποδείχθηκε ιδιαίτερα γόνιμη χρονιά για την παρουσία της Sony στο PC gaming. Στα μέσα Οκτωβρίου κυκλοφόρησε σε προσωπικούς υπολογιστές, για πρώτη φορά, ένα Uncharted και μάλιστα... "διπλό": το Uncharted 4 μαζί με την επέκταση The Lost Legacy, προσφέροντας και αυτό όχι μόνο άφθονο περιεχόμενο αλλά οπτικοακουστικό τομέα αρτιότερο από αυτόν που τα PlayStation στόχευσαν στο παρελθόν. Οι παίκτες με Η/Υ, πάντως, που προτιμούν τίτλους περισσότερο family-friendly δεν έμειναν παραπονεμένοι, αφού στο τέλος του ίδιου μήνα έγινε διαθέσιμο για PC και το Sackboy: A Big Adventure σε ανάλυση 4Κ με υποστήριξη για έως 120 καρέ το δευτερόλεπτο. Η χρονιά δεν θα μπορούσε να ολοκληρωθεί με καλύτερο τρόπο, άλλωστε, καθώς στο τέλος Νοεμβρίου κυκλοφόρησε και η έκδοση του Marvel's Spider-man: Miles Morales για προσωπικούς υπολογιστές, υποστηρίζοντας όλα ανεξαιρέτως πια τα εξελιγμένα χαρακτηριστικά που αναζητούν οι PC gamers στις νέες παραγωγές για Η/Υ.

Με επτά μεγάλες παραγωγές της των PlayStation διαθέσιμες πλέον και για προσωπικούς υπολογιστές, η Sony "ξεκίνησε δυνατά" το 2023 με έναν ακόμη τίτλο της που έδειχνε να "ταιριάζει γάντι" στους PC gamers από την αρχική του κυκλοφορία σε PS5: το Returnal κυκλοφόρησε τον πριν από λίγες εβδομάδες και εντυπωσίασε ακριβώς όπως περιμέναμε σε όλους τους τομείς. Σε λίγες μέρες, άλλωστε, κυκλοφορεί για PC ακόμη μία ιστορική παραγωγή των PlayStation, ερχόμενη με... "την φόρα" της τεράστιας επιτυχίας που σημείωσε η ομώνυμη τηλεοπτική σειρά του HBO (η οποία στηρίχθηκε στο πρωτογενές υλικό του video game): αναφερόμαστε φυσικά στο The Last of Us Part I, το οποίο υπόσχεται να... "περάσει πάνω απ' τον πήχυ" στο ύψος που τον είχε τοποθετήσει η έκδοση Remastered του PS5, με υποστήριξη σε όλες τις τελευταίες τεχνολογίες προβολής γραφικών, ήχο 3D και εκτενέστατες επιλογές προσαρμογής σε όλα.

Από την κυκλοφορία του The Last of Us Part I, ωστόσο, και μετά...; Η Sony "κρατά κλειστά τα χαρτιά της" για την ώρα, καθώς δεν υπάρχει επίσημη ανακοίνωση σχετικά με το ποιοί θα είναι οι επόμενοι διάσημοι τίτλοι PlayStation που θα διατεθούν σε PC. Αν ο ιαπωνικός κολοσσός διατηρήσει τον ίδιο ρυθμό κυκλοφοριών με το 2022, τότε μπορούμε να περιμένουμε το λιγότερο 2 ή και 3 τέτοιες παραγωγές ακόμη μέσα στο 2023. Γνωρίζουμε πως δύο από τις εταιρείες που η Sony εξαγόρασε με αυτόν ακριβώς τον σκοπό, να μετατρέπουν παλαιότερες επιτυχίες των PlayStation σε σύγχρονους τίτλους για PC, δουλεύουν εδώ και 16-18 μήνες σε μία τέτοια παραγωγή η κάθε μία. Ποιές θα μπορούσαν να είναι όμως αυτές; Το... πολυφημολογούμενο Bloodborne; Κάποιο από τα Infamous; Το υπέροχο Ghost of Tsushima; Ή θα... κάνει η Polyphony Digital την έκπληξη και θα επιβεβαιώσει επιτέλους το GT7 για PC; Ανυπομονούμε να μάθουμε!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner