banner

Sony PC Gaming: Πώς, γιατί, με... ποιούς τρόπους!

Τα κίνητρα που ώθησαν τον ιαπωνικό κολοσσό να προσελκύσει επίσημα - και μακροπρόθεσμα - τους PC gamers

Το... γνωστό δημοσιογραφικό κλισέ θέλει για κάθε εξέλιξη που αξίζει μια ματιά προσεκτική, η πρώτη ερώτηση να μην είναι το "ποιός", το "πότε", το "πού", αλλά το "γιατί" - και η δυναμική είσοδος της Sony στο PC gaming είναι σαφέστατα παράδειγμα τέτοιας σημαντικής εξέλιξης σε μία πολύ μεγάλη πια, παγκόσμια αγορά, που πρακτικά υποχρεώνει την αναζήτηση των λόγων για τους οποίους συμβαίνει. Οι λόγοι είναι, σε τελική ανάλυση, αυτοί που θα μάς επιτρέψουν να κρίνουμε κατά πόσο είναι ή μπορεί να είναι επιτυχημένη η επιλογή αυτή των Ιαπώνων και κατά πόσο λειτουργεί, παράλληλα, προς το συμφέρον των καταναλωτών. Γιατί, λοιπόν; Γιατί με αυτόν τον συγκεκριμένο τρόπο; Και γιατί τώρα κι όχι νωρίτερα;

Οι απαντήσεις είναι περισσότερες από μία και έχουν να κάνουν, φυσικά, με περισσότερους από έναν λόγους. Ένας... ευκόλως εννοούμενος, προφανής λόγος, είναι ο συνηθέστερος όλων: για υψηλότερα έσοδα. Η Sony επενδύει ήδη τεράστια ποσά στην ανάπτυξη games για PS4/PS5 και ένας (σχετικά) απλός τρόπος να αποσπάσει πιο πολλά κέρδη από χρήματα που ήδη ξοδεύει είναι να ξοδέψει μερικά ακόμη και να δημιουργήσει από το ποιοτικό αυτό υλικό μια νέα πηγή εσόδων. Το γεγονός ότι τα PS4/PS5 βασίζονται σε αρχιτεκτονική συστημάτων που "θυμίζουν" PC φυσικά βοηθά πολύ, έστω κι αν η δουλειά που απαιτείται για να γίνει σωστά η μεταφορά ενός τίτλου των πρώτων στα δεύτερα - με το "σωστά" εννοούμε "με τρόπο που να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες και τις απαιτήσεις των PC gamers" - είναι διόλου ευκαταφρόνητη.

Ένας ακόμη λόγος είναι η επαφή της Sony με ένα νέο κοινό στο οποίο μπορεί να απευθυνθεί με διάφορους τρόπους στο μέλλον. Οι PC gamers είναι μεν κυρίως εστιασμένοι στο παιχνίδι με Η/Υ, αλλά δεν παύουν να είναι και... γενικότερα gamers - κάτι που σημαίνει πως κορυφαίες, ποθητές μελλοντικές παραγωγές της Sony για PlayStation5 ενδέχεται να τους δελεάσουν να επενδύσουν και σ' ένα τέτοιο σύστημα (τα νέα της games αρχικά παραμένουν αποκλειστικά σε PlayStation βάσει κι αυτής της λογικής). Η Sony αναπτύσσει άλλωστε 10 (!) παραγωγές από αυτές που ονομάζουμε "live games" ή "games as a service " - α λα Fortnite ή COD Warzone ή Destiny ή For Honor ή The Division - οι οποίες είναι πρακτικά βέβαιο πως θα διατεθούν τόσο για PlayStation, όσο και για Η/Υ (πιθανότατα με δυνατότητα cross-play). Προσθέτοντας και τον παράγοντα των e-sports στην όλη εξίσωση, είναι σαφές το γιατί είναι επιθυμητή από την Sony μία καλή, θετική σχέση με τους PC gamers.

Στους λόγους για τους οποίους η Sony προσφέρει πλέον ΑΑΑ παραγωγές των PlayStation και σε PC περιλαμβάνεται, φυσικά, ο ανταγωνισμός: η Microsoft έχει εδώ και πάρα πολύ καιρό, για τους δικούς της λόγους - έχουν να κάνουν με τα Windows αλλά δεν έχει εν τέλει και τόση σημασία - επενδύσει αρκετούς πόρους στην ανάπτυξη των AAA games της ώστε κάθε ένα από αυτά να έχει έκδοση για Xbox, αλλά και έκδοση για PC. Την δεύτερη την πωλεί και ξεχωριστά, μα η συντριπτική πλειοψηφία των τίτλων αυτών παίζεται στο πλαίσιο μιας συνδρομής Game Pass, η οποία είναι περισσότερο συμφέρουσα αν περιλαμβάνει και τα games για τα Xbox, τα οποία μπορούν κάλλιστα να λειτουργήσουν ως λόγος απόκτησης ενός Xbox. Η Sony έκρινε πως είναι εξαιρετικά επικίνδυνο για τα PlayStation μακροπρόθεσμα να αφεθεί αυτή η οδός "επέκτασης" του καταναλωτικού κοινού από το ένα φορμά στο άλλο ως συγκριτικό πλεονέκτημα αποκλειστικό στην Microsoft, εξ ου και οι δικές της ενέργειες προς αυτήν την κατεύθυνση.

Θα αδικούσε, πάντως, την Sony να την σκιαγραφήσει κανείς μόνο ως μία εταιρεία που επιδιώκει ευκαιριακά ή αποκλειστικά με κίνητρο το κέρδος να καλλιεργήσει μία επαφή πολυεπίπεδη με τους PC gamers. Αφενός, όλα δείχνουν πως εννοεί να επενδύσει σε αυτήν την στρατηγική και σε αυτό το κοινό μακροπρόθεσμα. Αφετέρου, με άλλες της ενέργειες αποδεικνύει πως θέλει να συνεισφέρει στο οικοσύστημα του PC gaming συνολικά, ακόμη κι αν αυτό δεν συνεπάγεται σε όλες τις περιπτώσεις υψηλά έσοδα. Η περσινή κυκλοφορία εκ μέρους της, για παράδειγμα, οθονών για Η/Υ και ασύρματων ακουστικών ειδικά σχεδιασμένων για PC gaming είναι πρακτικά βέβαιο πως δεν τής απέφερε... δυσθεώρητα κέρδη, είναι όμως μία αποτελεσματική υπενθύμιση πως σε όποιες προϊοντικές κατηγορίες η Sony κρίνει πως μπορεί να προσφέρει με την κατασκευαστική της εμπειρία αξιόλογες προτάσεις στο κοινό αυτό, θα το κάνει.

Υπάρχουν, φυσικά, πολλά που μπορεί να κάνει η Sony για να προσφέρει ακόμη περισσότερα στους PC gamers και να προσελκύσει το ενδιαφέρον τους - και, γιατί όχι, την αφοσίωσή τους όπως την απολαμβάνει από το κοινό των PlayStation - όμως είναι φανερό ότι ο σχεδιασμός της έχει γίνει έτσι ώστε να εξελίσσεται η σχέση της μαζί τους σε βάθος χρόνου. Για την ώρα απολαμβάνουμε μερικές από τις καλύτερες παραγωγές που έχουν κυκλοφορήσει ποτέ για PlayStation, στην καλύτερη δυνατή μορφή τους τεχνικά, όπως και ορισμένα προϊόντα PC hardware αξιοπρόσεκτα στις κατηγορίες τους. Αργότερα... ποιός ξέρει; PC games ως τμήμα του PlayStation Plus, α λα Game Pass; Συμβατότητα του PS VR2 με Η/Υ; Κυκλοφορία των μελλοντικών live games που αναπτύσσονται σήμερα για PlayStation, από την πρώτη μέρα και για Η/Υ; Ίσως αυτά και... όχι μόνο!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner