Δεν είναι κρυφό το γεγονός ότι ναι μεν η Sony συνεχίζει να στηρίζεται στην τεράστια πελατειακή βάση που έχει "χτίσει" με την εμπορική επιτυχία του PlayStation4, αλλά προσεκτικά, συστηματικά έχει αρχίσει να αποκαλύπτει στοιχεία και για τον διάδοχό του (που ονομάζουμε για την ώρα PlayStation5 χωρίς να είναι βέβαιο πως θα λέγεται έτσι). Οι πρώτες λεπτομέρειες είχαν γνωστοποιηθεί μέσα από άρθρο του περιοδικού Wired, στην συνέχεια μέσα από αναφορά οικονομικών αποτελεσμάτων επιβεβαιώθηκε πως δεν θα πρέπει να το περιμένουμε πριν από τον Απρίλιο του 2020 (το πιθανότερο τον Νοέμβριο), και σε πρόσφατη ενημέρωση προς τους μετόχους της Sony υπογραμμίστηκαν ξανά τα παραπάνω αλλά και κάτι σχεδόν εξίσου σημαντικό: πώς σχεδιάζει να καταστήσει η ιαπωνική εταιρεία την μετάβαση από το παρόν PlayStation στο επόμενο με ομαλό τρόπο τόσο για το κοινό της, όσο και για τα έσοδά της.
Στην ενημέρωση αυτή προς τους επενδυτές της (μπορεί να την δει κανείς ολόκληρη σε αναλυτικό αρχείο PDF) η Sony έκανε σαφή αναφορά στo πόσο υπολογίζει, και πόσο σκοπεύει να υποστηρίξει, τα σχεδόν 100 εκατομμύρια κατόχων PS4 που συνθέτουν αυτήν την στιγμή την εγκατεστημένη βάση του οικιακού της συστήματος. Σύμφωνα με τα δικά της λεγόμενα αυτή η βάση (α) "θα παραμείνει η κινητήρια δύναμη του PlayStation και η κύρια πηγή κερδών του για τα επόμενα τρία χρόνια", (β) "μέσα από αυτήν θα προέλθουν οι καταναλωτές που θα αγοράσουν πρώτοι το επόμενο PlayStation" και (γ) "έχει να προσβλέπει σε εξαιρετικές κυκλοφορίες στο άμεσο μέλλον" (παρατίθενται εκεί ενδεικτικά τα The Last of Us II, Ghosts of Tsutsima και Death Stranding).
Σε άλλο σημείο της παρουσίασης, δε, γίνεται επί τούτου αναφορά στην συμβατότητα ανάμεσα στο PlayStation4 και τον διάδοχό του - δηλαδή στην δυνατότητα του δεύτερου να αξιοποιεί τα games του πρώτου είτε "απευθείας" είτε με κάποια, προφανώς δωρεάν, ενημέρωση λογισμικού από τους δημιουργούς τους. Αν και η αντίστοιχη συμβατότητα ανάμεσα στο PS3 και στο PS4 ήταν πάρα πολύ δύσκολη ή και ανέφικτη (λόγω εντελώς διαφορετικής αρχιτεκτονικής σε επίπεδο hardware), το PS5 θα στηρίζεται σε τεχνολογία της AMD που αποτελεί μετεξέλιξη αυτής που στηρίζει το PS4, και πάλι τεχνολογίας AMD, εξ ου και η αυτοπεποίθηση της Sony στο όλο θέμα.
Στην παρουσίαση της Sony Interactive Entertainment ο πρόεδρός της, Jim Ryan, επέδειξε πάλι το Spider-man να εκτελείται στο νέο σύστημα της εταιρείας - πολύ ομαλότερα απ' ό,τι στο σημερινό PS4 Pro λόγω της ενσωμάτωσης του ταχύτατου αποθηκευτικού μέσου τεχνολογίας SSD - και υπογράμμισε πως το demo χρειάστηκε λιγότερο από 2 εβδομάδες για να ετοιμαστεί. Η διαδικασία αυτή της εξασφάλισης πως ένας τίτλος PS4 θα παίζεται χωρίς πρόβλημα στο PS5 (πιθανότατα και τεχνικά βελτιωμένος), με άλλα λόγια, δείχνει να είναι απείρως ευκολότερη από αυτήν που ακολουθεί η Microsoft για να προσθέτει συμβατούς τίτλους του Xbox 360 στην βιβλιοθήκη του Xbox One (μέσω εξομοίωσης γιατί ανάμεσα και σ' εκείνα τα δύο συστήματα υπήρχε πολύ μεγάλη διαφορά στην αρχιτεκτονική του hardware).
Μεταξύ μας, φυσικά, μόνο... έτσι θα προσέφερε ούτως ή άλλως και η Sony την πολυσυζητημένη "προς τα πίσω συμβατότητα" του νέου PlayStation με τα games του PS4: μόνο αν, δηλαδή, δεν απαιτούνταν εκ μέρους της μεγάλες επενδύσεις σε πόρους και χρήμα για να το πετύχει. Η προσέγγιση είναι σωστή, όμως, ακριβώς επειδή η Sony πιστεύει στις "διαφορετικές γενιές συστημάτων" με τρόπο άλλον από αυτόν της Microsoft: ενώ η δεύτερη προωθεί την όλη της προσπάθεια μετατροπής games του Xbox 360 σε συμβατά με Xbox One ως επιχείρημα αγοράς ενός Xbox One, η Sony αυτήν την συμβατότητα για τα δικά της συστήματα την αντιμετωπίζει ως καλοδεχούμενο bonus για τους ήδη κατόχους PS4. Σημαντικό bonus, ναι, αλλά όχι τόσο σημαντικό όσο εκείνα που θα πρέπει ούτως ή άλλως να προσφέρει το επόμενο PlayStation για την απόκτησή του: εκείνα, σε επίπεδο μηχανισμών gameplay και οπτικοακουστικης ποιότητας, που δεν μπορούσαν με κανέναν τρόπο να προσφερθούν από προηγούμενο σύστημά της (όπως επιδεικνύει αυτόν τον καιρό με τον ταχύτατο δίσκο SSD του PS5).
Όλα αυτά που αναφέρθηκαν στην ενημέρωση επενδυτών - όπου ήταν παρόντες και δημοσιογράφοι του οικονομικού ρεπορτάζ - μόνο... τυχαία δεν ήταν βέβαια. Η Sony θέλει να στείλει το μήνυμα πως αφενός οι καταναλωτές που θα αγοράσουν PS4 μέσα στο επόμενο 18μηνο έχουν να προσβλέπουν σε μονοπάτι αναβάθμισης στο PS5 ομαλότερο από ποτέ, αφετέρου πως οι καταναλωτές που είναι ήδη κάτοχοι PS4 μπορούν να εκμεταλλευτούν άφοβα τις διάφορες προσφορές και εκπτώσεις που η εταιρεία κάνει για τα games του, γνωρίζοντας πως αυτά θα παίζονται και στο PS5 (και ακόμη καλύτερα). Στο αναλυτικό PDF της παρουσίασης της Sony αναφέρονται και άλλα στοιχεία για π.χ. τις "επιδόσεις" του PS4 όσον αφορά στα χρήματα που ξοδεύουν οι κάτοχοί του σε games, στα σχέδιά της όσον αφορά στην "μετάδοση games" (streaming) στο επόμενο PlayStation ή τα μακροπρόθεσμα πλάνα της για συνέργειες ανάμεσα στο τμήμα του PlayStation και άλλα τμήματα της Sony. Pas mal!