Προτιμώντας να αποσαφηνίσει τις προθέσεις της και να "ξεκαθαρίσει το τοπίο" - το όλο θέμα είχε αρχίσει να σχολιάζεται από το φθινόπωρο και οι εικασίες στο Web τού είχαν ήδη προσδώσει μεγάλες διαστάσεις - η Sony με επίσημη ανακοίνωσή της πριν από λίγες ώρες επιβεβαίωσε πως δεν θα συμμετάσχει φέτος στην μεγαλύτερη κλαδική έκθεση με αντικείμενο τα video games, την αμερικανική Electronic Entertainment Expo ή Ε3. Η επιλογή από μόνη της θα ήταν σημαντική σε κάθε περίπτωση - αναφερόμαστε στην εταιρεία που κατέχει την κυρίαρχη θέση στην εν λόγω αγορά άλλωστε - όμως παίρνει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις λόγω του ότι δεδηλωμένα ο ιαπωνικός κολοσσός θα κάνει διαθέσιμο στο τελευταίο τρίμηνο της τρέχουσας χρονιάς το νέο του σύστημα οικιακής ψυχαγωγίας, το PlayStation5. Η κίνηση, λοιπόν, χρίζει αξιολόγησης.
Όχι τυχαία είναι η δεύτερη συνεχόμενη φορά που η Sony δεν συμμετέχει σε έκθεση Ε3 - πέρυσι, ωστόσο, υπήρχε ως αιτιολόγηση η έλλειψη νέων τίτλων του PS4 προς επίδειξη και η επιλογή αυτή ήταν λίγο έως πολύ δικαιολογημένη, παρά το γεγονός ότι φυσικά η απουσία της "στοίχισε" στην Ε3 2019 σε επίπεδο κύρους κι ενδιαφέροντος. Φέτος, ωστόσο, και εν όψει PS5, ποσοστό του δημοσιογραφικού κόσμου περίμενε πως ο ιαπωνικός κολοσσός θα λάμβανε μέρος στην έκθεση αν μη τί άλλο ώστε να μην αφήσει - για μία εβδομάδα κατά την διάρκεια της οποίας τα video games λαμβάνουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην ειδησεογραφία - "ελεύθερο γήπεδο" στην Microsoft, η οποία επίσης θα διαθέσει το νέο της Xbox φέτος.
Όλα δείχνουν πως η Sony, ωστόσο, αξιολόγησε το ενδεχόμενο κι έκρινε ως προτιμότερο να ακολουθήσει δική της, ξεχωριστή διαδρομή προώθησης του PS5 - έστω και αν το Los Angeles θα μπορούσε να είναι μία από τις "στάσεις" στην διαδρομή αυτή, αφού είναι σίγουρο πως θα υπάρξουν πολλές μέχρι να γίνει εμπορικά διαθέσιμο το νέο της σύστημα. Είναι πλέον πρακτικά βέβαιο πως η Sony θα διοργανώσει το λιγότερο μία εκδήλωση "αποκάλυψης" του PlayStation5 πριν την Ε3 του Ιουνίου, ίσως και όχι μόνο μία, ενώ πλησιάζοντας στην κυκλοφορία του υπάρχουν άλλες εκθέσεις - Gamescom, Tokyo Game Show - όπου θα μπορούσε να επιδείξει τα games του.
Η αλήθεια είναι πως η Ε3 ως έκθεση είχε αρχίσει να φθίνει εδώ και πάρα πολύ καιρό - αναρωτηθήκαμε για το αν και κατά πόσο είχε νόημα η ύπαρξή της το... 2011 - ανεξαρτήτως του τί κάνει κάθε εταιρεία μεμονωμένα. Έχουν αλλάξει οι συνθήκες κάτω από τις οποίες λειτουργεί η αγορά του gaming συνολικά, έχουν αλλάξει οι τρόποι με τους οποίους επιλέγει να ενημερώνεται το κοινό, έχει αλλάξει αντιστοίχως και η στρατηγική των εταιρειών όσον αφορά στο πώς επικοινωνούν με το κοινό αυτό. Όμως η Ε3 δεν παύει ν' αποτελεί ένα γνωστό, καθιερωμένο πλαίσιο προώθησης στην διάρκεια του οποίου κάθε εταιρεία έχει την ευκαιρία (ακόμη και μέσα στην γενική... φασαρία) να δημοσιοποιήσει το προϊοντικό μήνυμά της και να επιδιώξει να το διαφοροποιήσει από αυτό του ανταγωνισμού. Σε αυτό το συγκεκριμένο πλαίσιο φέτος στο Los Angeles θα "ακουστεί" μόνο το μήνυμα της Microsoft και όχι ο "αντίλογος" της Sony (που σαφώς την είχε βοηθήσει το 2013 να εκμεταλλευτεί την κακή τοποθέτηση του Xbox One).
Δεν είναι λίγοι, ωστόσο, αυτοί που υποστηρίζουν πως το "ειδικό βάρος" του ιαπωνικού κολοσσού στην αγορά του gaming είναι πλέον τέτοιο, ώστε αυτός να έχει την πολυτέλεια της αυτονομίας: σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή κι αν επιλέξει η Sony να αποκαλύψει το PlayStation5, τα φώτα της δημοσιότητας θα στραφούν πάνω της ούτως ή άλλως. Μέσα από αυτό το πρίσμα ίσως είναι όντως προτιμότερο για τους Ιάπωνες να γνωστοποιήσουν τα πλάνα και το όραμά τους για το PS5 χωρίς να αντιπαρατεθούν με την Μicrosoft και το αντίστοιχό της (και σίγουρα χωρίς τον υπερβολικό "θόρυβο" των αναρίθμητων ανακοινώσεων που λαμβάνουν χώρα στην Ε3).
Άρα αυτό που απομένει να διαπιστώσουμε είναι πώς θα κινηθεί η Sony με τις εκδηλώσεις που θα επιδιώξουν να μεγιστοποιήσουν το ενδιαφέρον του κόσμου για το PS5, καθώς και πώς θα προσπαθήσει η Microsoft να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία που τής δίνεται να "μονοπωλήσει" την Ε3 2020 με τον ίδιο στόχο για το Xbox One Series X. Πολλοί "ψίθυροι" της αγοράς που ακούγονταν στο Web από το καλοκαίρι θέλουν την Sony να υιοθετεί την ίδια - επιτυχημένη - προσέγγιση που είχε ακολουθήσει με το PS4: την αποκάλυψη των δυνατοτήτων του PS5 στο επερχόμενο PlayStation Meeting (λαμβάνει χώρα στις ΗΠΑ μέσα στο πρώτο μισό του Φεβρουαρίου) και στην συνέχεια την αποκάλυψη του σχεδιασμού του, μαζί με την επίδειξη των πρώτων games του, σε δεύτερη εκδήλωση. Για να δούμε, λοιπόν!