Όλοι περιμέναμε, είναι η αλήθεια, πως η μετάβαση της Sony από το PlayStation3 στο PlayStation4 - από τη στιγμή που χαρακτηρίστηκε και από στροφή στη συλλογιστική με την οποία η ιαπωνική εταιρεία αντιμετωπίζει τα οικιακά της συστήματα - θα είχε ως συνέπεια μία σειρά από αλλαγές. Η προϋπόθεση της συνδρομής στην υπηρεσία PlayStation Plus για το PS4 ήταν μία τέτοια αλλαγή... και η λήξη λειτουργίας του PlayStation Home, της ιδιόρρυθμης και πολυσυζητημένης υπηρεσίας "κοινωνικής δικτύωσης" των Ιαπώνων είναι μια επίσης τέτοια αλλαγή. Το PlayStation Home δεν θα προσφέρει νέο περιεχόμενο από τις αρχές Νοεμβρίου, δεν θα μπορεί να εγκατασταθεί σε κανένα PS3 από τις αρχές Δεκεμβρίου και θα αναστείλει τη λειτουργία του οριστικά στις 31 Μαρτίου 2015, ημέρα ολοκλήρωσης και του οικονομικού έτους της Sony.
Η σχετική ανακοίνωση έγινε στο forum του επίσημου αμερικανικού Web site του PlayStation, οπότε υπάρχει μία μικρή πιθανότητα οι ημερομηνίες αυτές να διαφέρουν από τις ευρωπαϊκές (αλλά μάλλον όχι και αυτή της αναστολής λειτουργίας του PS Home). Με τον τρόπο αυτό, και μετά από 6 χρόνια λειτουργίας, "περνά στην ιστορία" άλλο ένα ενδιαφέρον "πείραμα" της Sony - το οποίο ναι μεν είχε ως κινητήρια δύναμή του τη διάθεση της ιαπωνικής εταιρείας να καινοτομήσει, όμως δεν σημείωσε το είδος της εμπορικής επιτυχίας που θα "ανέτρεπε ισορροπίες" ανάμεσα στο PlayStation3 και τον μεγάλο του αντίπαλο, το Xbox 360 της Microsoft.
Ο λόγος είναι απλός: ως ιδέα ένα εικονικό περιβάλλον μέσα στο οποίο οι κάτοχοι PS3 θα μπορούσαν να συναντώνται, να επιδίδονται σε διάφορες δραστηριότητες και να διασκεδάζουν "ζώντας μία δεύτερη ψηφιακή ζωή" πιθανώς "ακουγόταν" ως πολύ καλή "στα χαρτιά" (εν έτει 2008 και όσο τα Facebook και Twitter θεωρούνταν ακόμη υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης με μεγάλη δυναμική). Πρακτικά όμως η όλη υλοποίηση είχε διάφορα προβλήματα αρχικά, ενώ και στη συνέχεια - όταν τα ξεπέρασε - κατέστη αντιληπτό πως αυτή τη "δεύτερη ψηφιακή ζωή" δεν ήταν ιδιαιτέρως συναρπαστική.
Κάποιοι προσάπτουν στη Sony και την επιλογή της να προωθήσει από νωρίς την εμπορική πλευρά του PlayStation Home, πωλώντας εικονικά προϊόντα διάσημων brands και άλλο περιεχόμενο, αντί μικροποσών. Ίσως έπαιξε έναν μικρό ρόλο και αυτό, αλλά δεν θα ενοχλούσε κανέναν αν το PS Home έφερνε κάτι με απτή, πρακτική αξία στη ζωή των κατόχων PlayStation3. Κάτι τέτοιο δεν συνέβη στα μάτια των πιο πολλών καταναλωτών, εξ ου και η απόφαση της Sony - τώρα που το PS3 βρίσκεται πλέον "στη δύση του" - να μην κρατήσει την υπηρεσία ενεργή για πολύ ακόμη. Αν έπρεπε να στοιχηματίσουμε, θα λέγαμε πως το "πείραμα" δεν έχει πολλές πιθανότητες να επαναληφθεί στο PlayStation4, όπου η Sony έχει εστιάσει 100% στα games και την αλληλεπίδραση των παικτών μέσα σε αυτά, όχι μέσα σε κάποιο αποσπασμένο εικονικό περιβάλλον. Από την άλλη, με το Project Morpheus στον ορίζοντα του 2015, ποιός ξέρει; Ίσως στο μεσοπρόθεσμο μέλλον των οικιακών PlayStation υπάρχει και ένα... VR PS Home!