Μερικές φορές τα πλέον ενδιαφέροντα στοιχεία κρύβονται στα... πλέον βαρετά μέρη και αυτό δείχνει να συνέβη πριν από λίγες μέρες με την Sony: ο ιαπωνικός κολοσσός έκανε ετήσια σύσκεψή του εταιρικής στρατηγικής προκειμένου τα στελέχη του να ενημερώσουν τους μετόχους για τα επόμενά τους βήματα... και οι πληροφορίες που αναφέρθηκαν στην σχετική παρουσίαση άξιζαν πιο πολλά από δέκα δελτία Τύπου. Ανάμεσα στα όσα μάθαμε: το Uncharted 4 έρχεται στα PC, η Sony σχεδιάζει να φέρει στα games της εικονικούς χαρακτήρες αντιπάλους ή βοηθούς του παίκτη σε συνεργασία με το τμήμα της τεχνητής νοημοσύνης (!) και το PS5 βρίσκεται πολύ κοντά στο σημείο κάλυψης του κόστους ανάπτυξής του, φέρνοντας κέρδη πια πολύ σύντομα.
Το σημαντικότερο, ωστόσο, όλων: έχουμε διαβεβαίωση, με τον πλέον εύγλωττο ως τώρα τρόπο, πως η Sony θέλει πλέον να αποκτήσει ισχυρή παρουσία στην αγορά του mobile gaming αξιοποιώντας το όνομα του PlayStation.
Δεν είναι βέβαια η πρώτη φορά που οι Ιάπωνες έχουν εκφράσει αυτήν την φιλοδοξία. Η Sony είχε ιδρύσει μία θυγατρική ονόματι ForwardWorks το 2016, με συγκεκριμένη "αποστολή" την έκδοση games για κινητά βασιμένα σε χαρακτήρες των PlayStation. Από αυτήν την πρωτοβουλία δεν προέκυψε τίποτε, γι' αυτό και δύο χρόνια αργότερα η Sony ίδρυσε την PlayStation Mobile, η οποία εξέδωσε τίτλους όπως τα Run Sackboy! Run! και Uncharted: Fortune Hunter. Αυτή, μάλιστα, είναι η θυγατρική μέσω της οποίας εκδόθηκαν οι τέσσερις τίτλοι PlayLink (games που παίζονται στο PS4 χρησιμοποιώντας smartphone) αλλά και οι δύο τίτλοι για PS4 που έχουν κυκλοφορήσει ως τώρα για PCs, τα Horizon: Zero Dawn και Days Gone.
Αυτή τη φορά λοιπόν τα πράγματα δείχνουν πολύ πιο σοβαρά, ίσως και τμήμα ενός ευρύτερου πλάνου. Ο Jim Ryan, πρόεδρος και διευθύνοντας σύμβουλος της Sony Interactive Entertainment, πρακτικά το επιβεβαίωσε. "Παρατηρούμε πώς αξιοποιούν οι παίκτες το περιεχόμενο που παράγουμε και κάναμε ορισμένα πειράματα στον χώρο του mobile gaming ώστε να τούς προσφέρουμε περισσότερες επιλογές. Αυτός είναι μόνο ένας από τους τομείς που εξερευνούμε προκειμένου να έλθουμε σε επαφή με εκατομμύρια παίκτες που δεν έχουν απαραίτητα PlayStation. Έχουμε στην διάθεσή μας πολύ μεγάλο κατάλογο με παρελθούσες δημιουργίες που μπορούν να μεταβούν στον χώρο του mobile gaming και να συμπληρώσουν τις παραγωγές ΑΑΑ που προσφέρουμε. Σκοπεύουμε να εισέλθουμε σε αυτήν την αγορά με ορισμένα εξαιρετικά ονόματα από τον κόσμο του PlayStation, παρακαλούμε λοιπόν να περιμένετε νέα από μας σύντομα".
Δεν είναι άξιο απορίας, φυσικά, το γεγονός ότι η Sony επιθυμεί να φέρει στα smartphones ονόματα δημιουργημένα στον κόσμο του PlayStation. H εταιρεία αυτή έχει επενδύσει δισεκατομμύρια δολάρια τα τελευταία 25 χρόνια καλλιεργώντας αυτούς τους χαρακτήρες και τις ιστορίες, υπάρχει δε μεγάλο, πάρα πολύ μεγάλο περιθώριο για υψηλά κέρδη από τον χώρο του mobile gaming. Τα συνολικά έσοδα αυτής της αγοράς είναι σχεδόν διπλάσια από τα αντίστοιχα της αγοράς των συστημάτων οικιακής ψυχαγωγίας και αυξάνονται χρόνο με τον χρόνο. Η εμπορική επιτυχία τίτλων όπως τα Call of Duty Mobile ή Genshin Impact (για να μην αναφέρει κανείς τα PUBG ή Fortnite) είναι τόσο σημαντική, και η συνολική "πίτα" εσόδων τόσο μεγάλη, που είναι απολύτως κατανοητό το γιατί η Sony θέλει να διεκδικήσει ένα κομμάτι της.
Ο χώρος του mobile gaming έχει, ωστόσο, αποδειχθεί παράλληλα επικίνδυνος για καθιερωμένα ονόματα από άλλους χώρους. Είναι εύκολο να κυκλοφορήσει κανείς παραγωγές για κινητά βασισμένες σε δημοφιλή games για οικιακά συστήματα ψυχαγωγίας, οι οποίες ακούγονται ως ενδιαφέρουσες ιδέες "στα χαρτιά"... αλλά αποτυγχάνουν παταγωδώς στην πράξη γιατί δεν είναι αυτό που οι καταναλωτές περίμεναν ή ήθελαν να είναι. Δεν πρόκειται για το μοντέλο επέκτασης που ακολούθησαν π.χ. τα Horizon: Zero Dawn και Days Gone: όλοι ήξεραν τί μπορούσαν σε γενικές γραμμές να περιμένουν από τις εκδόσεις για PC και το μόνο που είχαμε να αξιολογήσουμε ήταν η ποιότητα της μεταφοράς από ένα φορμά σε ένα άλλο. Μία έκδοση όμως π.χ. του God of War για κινητά το πιθανότερο είναι να μην έχει και πολλή σχέση με τα God of War που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα, όπως π.χ. το Uncharted: Fortune Hunter δεν είχε καμία σχέση με τα βασικά games της σειράς Uncharted στο στυλ παιχνιδιού.
Η όλη κίνηση αποκτά διάσταση ριψοκίνδυνη λοιπόν για την Sony. Πώς θα αξιοποιήσει η εταιρεία το πολυτιμότερο όνομα που έχει στην κατοχή της, αυτό του PlayStation, με τρόπο τέτοιο που δεν θα απογοητεύσει τους παραδοσιακούς gamers και θα προσελκύσει το ενδιαφέρον της ευρύτερης αγοράς αλλά δεν θα βλάψει την εικόνα του ονόματος αυτού και αντιθέτως θα έλθει να προσθέσει κάτι σε αυτό, κάτι χρήσιμο για το μέλλον; Για κάθε ένα Pokemon Go υπάρχει ένα Super Mario Run, για κάθε Lara Croft Go υπάρχει ένα Lara Croft Relic Run: επιτυχημένα και αδιάφορα mobile games βασισμένα στο ίδιο όνομα. Δεν χωρά αμφιβολία στο γεγονός ότι η Sony όντως οφείλει να διεκδικήσει μία θέση στην αγορά των smartphones κάποια στιγμή, αλλά θα πρέπει να το κάνει με εξαιρετική προσοχή. Όλοι θυμόμαστε τί ακριβώς συνέβη στην Sega.