Είναι δυσάρεστο μεν να επανέρχονται τα μέσα ενημέρωσης του χώρου της ηλεκτρονικής διασκέδασης σ' ένα συγκεκριμένο θέμα-αγκάθι ξανά και ξανά, όμως οι εμπλεκόμενες εταιρείες... αληθινά δεν δείχνουν καμία πρόθεση να συνετιστούν. Μάς αναγκάζουν να σταθούμε για πολλοστή φορά απέναντί τους και να υποδείξουμε ως φάουλ πρακτικές που επιλέγουν ν' ακολουθούν με ολοφάνερο στόχο ν' αποσπάσουν από τους gamers περισσότερα χρήματα. Είναι, δε, εξοργιστικό σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό όχι μόνο το γεγονός ότι δεν έχουν κανένα πρόβλημα να το παραδεχθούν πλέον, αλλά και ότι προβάλλουν για τις πρακτικές αυτές δικαιολογίες που δεν πιστεύει κανείς. Πάμε πάλι.
Ο λόγος αυτή τη φορά για την Capcom - αν κι ένοχη υπήρξε στο παρελθόν και η Namco με το Soul Calibur IV, για ακριβώς τον ίδιο λόγο. Η Capcom χθες παραδέχθηκε ανοιχτά πως οι 12 έξτρα μαχητές που η έκδοση του Street Fighter X Tekken για το PS Vita θα περιέχει το φθινόπωρο, βρίσκονται... ήδη στα DVD και Blu-ray των εκδόσεων Xbox 360 και PS3 που κυκλοφορούν αύριο, αλλά είναι "κλειδωμένοι"! Έτσι η ιαπωνική εταιρεία κατά 99.9% προανήγγειλε πως για τους 12 αυτούς χαρακτήρες θα ζητήσει αργότερα μέσα στη χρονιά κι άλλα χρήματα σε μορφή extra περιεχομένου (DLC): ενός κωδικού που θα πωληθεί μέσω PSN και Xbox Live, ώστε οι παίκτες να αποκτήσουν πρόσβαση σε αυτούς τους χαρακτήρες. Σε περιεχόμενο, με άλλα λόγια, που βρίσκεται ήδη στη συσκευασία που αγοράζουν!
Όπως ήταν αναμενόμενο, οι αντιδράσεις των καταναλωτών στην παραδοχή αυτή εκ μέρους της Capcom είναι πολλές και έντονες. Και δικαιολογημένες. Η έννοια του extra περιεχομένου (downloadable content ή DLC), το οποίο έρχεται να προστεθεί σε αυτό που προσφέρε ένα video game αρχικά, είναι... ακριβώς αυτή: υλικό για το οποίο η εταιρεία δημιουργίας κόπιασε περαιτέρω, αφιέρωσε σε αυτό ώρες πέρα από αυτές της ανάπτυξης του εμπορικού προϊόντος αυτού καθ' αυτού και, κάποιο καιρό μετά την κυκλοφορία του, προσφέρει με κάποιο μικρό κόστος προκειμένου να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον όσων το αγόρασαν. Προκειμένου να δείξει την υποστήριξή της στο κοινό που την τιμά με τα χρήματά του. Προκειμένου να δημιουργήσει γι' αυτό το προϊόν πρόσθετη αξία πέρα από την εφήμερη "των ραφιών", ώστε το κοινό να τιμήσει και την επόμενη δημιουργία της.
Ε, από το νόημα αυτό του "DLC" πώς ακριβώς θεωρούν εταιρείες όπως η Capcom ή η Namco ότι περνάμε... φυσιολογικά στο "DLC on disk", ειλικρινά δεν καταλαβαίνουμε. Το πρώτο είναι extra κόπος που εύλογα ζητά extra χρήματα. Το δεύτερο είναι κόπος που έχει ήδη καταβληθεί στη διάρκεια της ανάπτυξης του τίτλου (του Street Fighter X Tekken εν προκειμένω), τον οποίο εντέχνως η Capcom "αφαιρεί" από το περιεχόμενο που θα πληρώσει αύριο αντί €60 ένας κάτοχος PS3/Xbox 360, για να το "πουλήσει" αργότερα ως νέο. Ενώ το υλικό αυτό έχει πρακτικά ήδη πληρωθεί και περιλαμβάνεται στο προϊόν!
Τα πράγματα έχουν ακριβώς έτσι - και εννοείται πως, σε επίπεδο... επικοινωνιακό, η Capcom δεν μπορεί να πείσει. Προφάσεις τύπου "το κάναμε για να απελευθερώσουμε χώρο από τον σκληρό δίσκο των παικτών" ή "το κάναμε ώστε να μπορούν να παίξουν online παίκτες που έχουν τους extra χαρακτήρες, με παίκτες που δεν τους έχουν" δεν πείθουν κανέναν. Το γελοιότερο όλων σε όλα αυτά, δε; Το Street Fighter X Tekken έχει όντως να προσφέρει και στην αρχική του μορφή αξιοπρόσεκτα πολύ περιεχόμενο. Είναι 42 διαφορετικοί οι χαρακτήρες που είναι διαθέσιμοι εξ αρχής. Παραπάνω από αρκετοί. Προς τί, λοιπόν, οι... πονηριές , μαμά Capcom; Ας κυκλοφορούσε ο τίτλος κανονικά και ας τον υποστήριζες "σε δεύτερη φάση" με 16 περαιτέρω μαχητές, στους οποίους θα επένδυες extra χρόνο και για τους οποίους θα ζητούσες extra χρήματα. Να ανακοινώνεις "στην ψύχρα" την προηγούμενη της κυκλοφορίας του ότι "Κοιτάξτε, αύριο θα πάτε να αγοράσετε ένα fighting game με 42 χαρακτήρες, ο δίσκος του θα περιέχει 16 ακόμη αλλά γι' αυτούς μάλλον θα σάς ζητήσουμε κι άλλα χρήματα αργότερα", είναι προτιμότερο;
Η επίσημη απάντηση της Capcom: "Το Street Fighter X Tekken είναι ένας εκπληκτικός τίτλος που μπορεί να προσφέρει πάρα πολλές ώρες διασκέδασης ακριβώς όπως πωλείται". Δεν διαφωνούμε σε αυτό. Στο να τον "αρμέξει" η δημιουργός εταιρεία του - και μαζί με αυτόν όσους τον αγόρασαν - διαφωνούμε. Θα καταλάβει η Capcom το λάθος της, έστω και καθυστερημένα; Θα προσφέρει το φθινόπωρο αυτούς τους μαχητές σε όλους τους κατόχους PS3/Xbox 360/PC δωρεάν, επιδεκνύοντας τη θέλησή της ; Ή αντίθετα θα χρεώσει ένα ποσό, ακόμη και μικρό, επιδεικνύοντας απληστία και καλή επιχειρηματική λογική; Ελπίδες δεν έχουμε πολλές, αλλά... υπάρχουν.