Θα περίμενε κανείς πως ένας εκ των τριών μεγαλύτερων ανεξάρτητων εταιρειών έκδοσης στον πλανήτη θα επεδείκνυε περισσότερη ευθιξία απέναντι στα μέσα ενημέρωσης και το κοινό του. Θα περίμενε, αν μη τί άλλο, να μην... "μιλά στο σπίτι του κρεμασμένου για σχοινί", όταν έχει υποπέσει σε απαράδεκτα φάουλ μόλις λίγες εβδομάδες πριν. Αλλά όχι: η Ubisoft αισθάνεται αρκετά άνετη με τον εαυτό της ώστε όχι μόνο να επαναλάβει copy/paste ένα από τα φάουλ αυτά ελάχιστες ημέρες μετά, αλλά και να επιδείξει το είδος του θράσους που απλώς δεν περιγράφεται με λόγια. Μετά από την αληθινά τραγελαφική κατάσταση για την οποία ευθύνεται όσον αφορά στο Assassin's Creed: Unity, η Ubisoft κατά βάση ζητά από τους gamers να αγοράσουν το The Crew - τον νέο της τίτλο αγώνων ταχύτητας που στηρίζεται κυρίως στην online συμμετοχή πολλών παικτών - χωρίς να έχουν την παραμικρή ιδέα αν ο τίτλος είναι καλός και έχει νόημα ν' αποκτηθεί. Τους παρακινεί, ούτε λίγο ούτε πολύ, να τον αγοράσουν... στα τυφλά!
Αυτό είναι ουσιαστικά το νόημα των όσων αναφέρει στην πρόσφατη σχετική δημοσίευση του επίσημου blog της: εκεί "επιστά την προσοχή" στους καταναλωτές και τους παρακινεί να μην δώσουν σημασία στις παρουσιάσεις που τυχόν θα εμφανιστούν την ίδια, την επόμενη ή μέσα σε λίγες μόνο μέρες από την κυκλοφορία του The Crew. Το αιτιολογικό της είναι το εξής: ο συγκεκριμένος τίτλος χαρακτηρίζεται από το "κοινωνικό στοιχείο", την συμμετοχή μεγάλου αριθμού παικτών δηλαδή στον εικονικό του κόσμο, τόσο έντονα, ώστε οι δημοσιογράφοι που θα το έχουν παίξει πριν τη διάθεσή του στα καταστήματα δεν θα έχουν στην πραγματικότητα σαφή εικόνα για το πόσο... καλός μπορεί να είναι επειδή ο εικονικός αυτός κόσμος θα είναι "άδειος" από άλλους παίκτες ακόμη.
Για να είναι κανείς ακριβοδίκαιος, οφείλει να αναγνωρίσει στη Ubisoft ότι το αιτιολογικό της δεν είναι αβάσιμο: πρόκειται για μία κατάσταση που έχει όντως εξελιχθεί σε πρόβλημα για όλα σχεδόν τα video games που στηρίζονται σημαντικά στην Δικτυακή τους πλευρά. Όπως και στην περίπτωση του Destiny το Σεπτέμβριο, είναι δύσκολο να εκτιμήσει κανείς έναν online κόσμο που έχει "χτιστεί" γύρω από την αλληλεπίδραση των επισκεπτών του, όταν οι επισκέπτες αυτοί είναι λιγοστοί. Όμως σε τί ακριβώς βοηθά οποιονδήποτε η επιλογή της Ubisoft να μην προσφέρει στους δημοσιογράφους ανοιχτή πρόσβαση στους servers της πριν την κυκλοφορία του The Crew; Τί νόημα έχει η δημοσίευση μιας παρουσίασης του τίτλου πολλές ημέρες ή και... εβδομάδες μετά την κυκλοφορία του, ώστε "να έχει πλήρη εικόνα" ο δημοσιογράφος που θα το κρίνει; Και αν μόνο έτσι έχει νόημα, τότε προτίθεται η Ubisoft να μην αγοράσει κανείς το The Crew μέχρι να δημοσιευθούν τα πρώτα π.χ. 10-12 πλήρη reviews του; Φανταζόμαστε πως όχι - άλλωστε μια χαρά δέχεται προπαραγγελίες από τους εμπορικούς της συνεργάτες ή απευθείας στο δικό της e-shop!
Όλα αυτά θα "μύριζαν" αλάθητα υποκρισία και υπεκφυγή εκ μέρους της γαλλικής εταιρείας, ακόμη κι αν δεν έκανε το ακόμη περισσότερο ενδεικτικό "φάουλ", για δεύτερη φορά μέσα σε λίγες εβδομάδες. Ποιό φάουλ; Την θέσπιση ως χρονικό περιορισμό για τις παρουσιάσεις των μέσων ενημέρωσης (embargo) την ημέρα της διάθεσής του. Το ίδιο έκανε και με το Assassin's Creed: Unity και μέσα στις πρώτες 12 ώρες από την κυκλοφορία του όλοι διαπιστώσαμε από τους ίδιους τους gamers το γιατί: ο τίτλος ήταν τόσο προβληματικός και τόσο αστεία ελαττωματικός, που έγινε πασιφανές ότι οι Γάλλοι απλώς δεν ήθελαν να αναφερθεί στις παρουσιάσεις η ημιτελής κατάσταση στην οποία έγινε διαθέσιμος. Τίποτε περισσότερο, τίποτε λιγότερο. Είμαστε κατά 99% πεπεισμένοι πως ένας από τους λόγους για τον οποίο η Ubisoft δεν θέλει διαθέσιμες κριτικές για τον νέο της τίτλο πριν την κυκλοφορία του είναι και αυτός - όχι πως βάσει των όσων έχει δημοσιοποιήσει μέχρι τώρα η γαλλική εταιρεία, το The Crew θα διεκδικήσει τίποτε... βραβεία και δάφνες, βέβαια, αλλά ίσως για να μην "κατακρεουργηθεί" σε βαθμό αληθινά εξευτελιστικό.
Εκπρόσωποι της Ubisoft ίσως θα υποστηρίξουν το εξής: ότι η εταιρεία για όσους παίκτες ενδιαφέρονται θερμά, για κάποιο λόγο, να παίξουν το The Crew, έχει ήδη "τρέξει" τον τίτλο δοκιμαστικά στο διάστημα 6-10 Νοεμβρίου σε "κλειστό" περιβάλλον και θα το κάνει για άλλες δύο ημέρες σε "ανοιχτό" πριν ο τίτλος γίνει διαθέσιμος (2 Δεκέμβρη). Αυτό που θα παραλείψουν να πουν είναι πως για τα "κλειστά" δοκιμαστικά του Νοεμβρίου προαπαιτούμενο ήταν οι υποψήφιοι παίκτες να έχουν προπαραγγείλει τον τίτλο (!!!), ενώ για τα "ανοιχτά" πως η "πρόσκληση" ισχύει μόνο για τις εκδόσεις PS4/Xbox One, προφανώς μόνο για τους καταναλωτές που έχουν συνδρομή σε PlayStation Plus/ Xbox Live Gold, μόνο για 2 από τις 5 περιοχές του τίτλου και μόνο για μία επιλογή παιχνιδιού. Σε τόσο ελεγχόμενο περιβάλλον, με άλλα λόγια, ώστε και πάλι να μην είναι αρκετά αντιπροσωπευτικό του "live" για να δώσει σαφή εικόνα του The Crew.
Οπότε ξαναγυρνάμε στην... αρχική πρόταση της Ubisoft: "αγοράστε τον τίτλο μας στα τυφλά, χωρίς να διαβάσετε κριτικές από τα μέσα ενημέρωσης, χωρίς να έχετε αληθινά ιδέα του αν θα αξίζει τα χρήματά του ή όχι και εμπιστευτείτε μας - θα είναι super". Και αυτό από την εταιρεία που ευθύνεται για το απαράδεκτο, προσβλητικό για το καταναλωτικό κοινό από πλευράς ποιοτικού ελέγχου, Assassin's Creed: Unity. Που ακόμη διορθώνεται και τελειωμό δεν έχει ο κατάλογος των προβλημάτων του. Ναι. Αν δεν σας πειράζει, λέμε να... "προσπεράσουμε". Και όχι διακριτικά.