Σε οποιαδήποτε σειρά προϊόντων, μάλλον... ευκόλως εννοούμενη θα έπρεπε να είναι η διαπίστωση "το Νο 3 είναι καλύτερο από το Νο 2 και αυτό ήταν καλύτερο από το Νο 1". Όμως στον κόσμο του video gaming αυτό δεν ισχύει απαραίτητα. Είναι ιδιαίτερα εύκολο, έτσι ώστε να συνεχιστεί μία σειρά που αποδείχθηκε εμπορικά επιτυχής, η εταιρεία δημιουργίας της να κάνει "αλλαγές για τις αλλαγές" και όχι αλλαγές προς το ουσιαστικό, ενώ οι προσθήκες που γίνονται ενίοτε είναι είτε όχι ιδιαίτερα σημαντικές, είτε ακόμη και αποτυχημένες. Ευτυχώς η Naughty Dog, δημιουργός της σειράς των Uncharted, είναι... υπερβολικά έμπειρη για να υποπέσει σε τέτοια "φάουλ", γι' αυτό και το Uncharted 3 έχει να επιδείξει μόνο θετικά νέα στοιχεία σε σχέση με τον, ήδη πολύ καλό, προκάτοχό του.
Ένα πρώτο νέο στοιχείο που θα παρατηρήσουν γρήγορα όσοι και όσες είχαν ασχοληθεί με τα πρώτα δύο Uncharted είναι αυτό του πειστικότερου περιβάλλοντος: στην τρίτη περιπέτεια του Nathan Drake οι τοποθεσίες και το πώς αυτές είναι διαμορφωμένες, ο ρόλος των φυσικών στοιχείων - νερό, φωτιά κλπ. - και τα γύρω αντικείμενα, παίζουν σημαντικότερο ρόλο απ' ότι στο παρελθόν. Ο παίκτης θα διαπιστώσει πως τόσο στην προσπάθειά του να μεταβεί από ένα σημείο "άλφα" σε ένα σημείο "βήτα" μίας πίστας, όσο και κατά τη διάρκεια των συγκρούσεων (και σε έναν αριθμό από τους γρίφους), το γύρω περιβάλλον προσφέρει περισσότερες επιλογές απ' ότι στο παρελθόν.
Ένα δεύτερο στοιχείο αφορά στις μάχες σώμα με σώμα: στο Uncharted 3 ο παίκτης μπορεί να αντιμετωπίσει περισσότερους από έναν αντιπάλους ταυτόχρονα (η κίνηση του Drake και των άλλων χαρακτήρων παραμένει εντυπωσιακά καλή), αλλά και να χρησιμοποιήσει στοιχεία του περιβάλλοντος ως όπλα ή... λύση στις συγκρούσεις αυτές (μπορεί π.χ. να μην ανταλλάξει πολλές γροθιές με έναν αντίπαλο αλλά απλώς να τον σπρώξει στο κενό από ένα ψηλό σημείο ή να τον τραβήξει προς το κενό ενώ ίδιος ο Drake κρέμεται από κάπου). Σε πολλές περιπτώσεις, άλλωστε, υπάρχει και η σιωπηλή οδός της "απόκρυψης" (stealth), αφού ο Drake διατηρεί την επιλογή να αιφνιδιάσει τους αντιπάλους του χτυπώντας τους από πίσω και να τους εξουδετερώσει χωρίς να τους αντιμετωπίσει καν. Πάντα χρήσιμο, αυτό!