Ας το παραδεχθούμε, αφού... δεν μπορούμε να κάνουμε κι αλλιώς: αγαπάμε τα FIFA μας και τα Call of Duty μας και τα Need for Speed μας και τα Assassin Creed μας όπως όλοι. Όταν έρχεται η ώρα, ωστόσο, να διαλέξουμε ποιό σύστημα ηλεκτρονικής διασκέδασης θα αγοράσουμε αντί για ποιό - PlayStation3; Xbox 360; Wii; 3DS; PS Vita; - άλλα είναι τα games βάσει των οποίων αποφασίζουμε. Είναι τα games που ανήκουν αποκλειστικά στο κάθε σύστημα - και δη τα κορυφαία από αυτά. Για το Xbox 360, σε αυτή τη γενιά, τέτοια τίτλοι είναι τα Halo, Forza MotorSport και Gears of War. Και για το PS3, αντίστοιχα, είναι τα Killzone, Gran Turismo και God of War. Επιπέδου ΑΑΑ, εμβληματικοί τίτλοι όλοι, κορυφαίοι στην κατηγορία τους και, αποδεδειγμένα, αυτό που ονομάζουμε "system sellers".
Το σύστημα της Sony, ωστόσο, έχει ένα ακόμη τέτοιο "όπλο" - το σημαντικότερο ίσως, καθώς σε κανένα άλλο φορμά αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο. Μία σειρά τίτλων που σχεδιάστηκε εξ αρχής για το PlayStation3, με τη φιλοδοξία να ωθήσει το κινηματογραφικό gaming στην επόμενη φάση εξέλιξής του. Τη σειρά των Uncharted.
Το πράγμα είχε φανεί από την αρχή. Το Νοέμβρη του 2007 είχαμε ήδη δει στο PS3 το αρχικό Resistance, το πρώτο MotorStorm και έναν αριθμό από games τρίτων εταιρειών, όλα ενδιαφέροντα... αλλά περιμέναμε πολλά παραπάνω από τη νέα γενιά PlayStation και την υψηλή ευκρίνεια. Το Uncharted ήταν ο τίτλος εκείνος που, ξεκινώντας να παίζουμε μαζί του, σκεφτήκαμε για πρώτη φορά: "Ναι, αυτό δεν μπορούσαμε μέχρι σήμερα να το έχουμε αλλού". Η δημιουργός εταιρεία του, η Naughty Dog, είναι διάσημη όχι μόνο για την εξαιρετική της ικανότητα να "δαμάζει" καινούργιο hardware και να προσφέρει υπέροχα γραφικά, αλλά και για την προσοχή που δίνει στη λεπτομέρεια. Το αποτέλεσμα ήταν, επιτέλους, αυτό που θέλαμε: ένα επόμενης γενιάς video game, σε επόμενης γενιάς σύστημα!