banner

Valve: πρωτότυπο χειριστήριο, το 2014

Με καινοτομικές επιφάνειες αφής για έλεγχο, σχεδιασμένο για το Steambox

Προσπερνώντας την δεύτερη ανακοίνωση μετά από αυτήν του Steam OS - μία σχετική με τα υποσυστήματα των PC που θα στηρίζονται σε αυτό, η οποία όμως περισσότερο ασαφής ήταν παρά χρήσιμη - η Valve αποκάλυψε και το τρίτο στοιχείο του "παζλ" του περίφημου Steambox Project. Πρόκειται για ένα πρωτότυπα έως... ριζοσπαστικά σχεδιασμένο χειριστήριο, του οποίου τα εργονομικά στοιχεία έχουν διαμορφωθεί έτσι ώστε να υποβοηθούν το παιχνίδι με PC games συνολικά - όχι μόνο αυτά που τυπικά φιλοξενούν τα PS3 ή Xbox 360. Το χειριστήριο θα προσφερθεί σε 300 ανθρώπους κατάλληλους να το αξιολογήσουν (beta testers) σε πρωτόλεια μορφή και θα συνοδεύει κατά πάσα πιθανότητα κάθε σύστημα που θα πωλούν το 2014 οι κατασκευαστές με το Steam OS προεγκατεστημένο.

Το ότι o Steam Controller, όπως ονομάζεται, είναι σχεδιασμένος για πολύ μεγαλύτερη γκάμα video games από αυτή των συνηθισμένων κατηγοριών, γίνεται αντιληπτό αμέσως: εκεί όπου στα χειριστήρια των PlayStation και Xbox υπάρχουν οι διπλοί αναλογικοί μοχλοί, σε αυτό έχουν τοποθετηθεί δύο στρογγυλές επίπεδες επιφάνειες αντίστοιχες των... επιφανειών αφής (trackpad) των laptop! Αυτές επιτρέπουν πολύ μεγαλύτερη ακρίβεια στην κίνηση και στην κατάδειξη συγκεκριμένων στοιχείων στην οθόνη, όπως απαιτούν π.χ. τα games στρατηγικής ή τα shoot' em up πρώτου προσώπου. Με αυτόν τον τρόπο η Valve ευελπιστεί ότι θα προσφέρει επιτέλους μία αληθινά λειτουργική εναλλακτική στον συνδυασμό του πληκτρολογίου και του mouse, ο οποίος μέχρι σήμερα δεν έχει κάνει τη μετάβαση στο σαλόνι με τρόπο επιτυχημένο. Οι δύο επιφάνειες αφής είναι αρκετά υψηλής ανάλυσης ώστε να στοχεύουν ακριβώς σε αυτήν την αίσθηση της κατάδειξης, υποστηρίζει η Valve.

Ανάμεσα στις δύο επιφάνειες είναι τοποθετημένη μία μικρή οθόνη, επίσης αφής, η οποία θα προβάλλει με γραφικό τρόπο πληροφορίες σχετικές με τον εκάστοτε τίτλο. Αυτή θα είναι πιέσιμη (clicable) σαν πλήκτρο, το ίδιο και οι δύο επιφάνειες αφής. Για την ακρίβεια ο Steam Controller προσφέρει όχι λιγότερα από... 16 (!) πλήκτρα συνολικά, γεγονός που έχει διχάσει τους δημοσιογράφους: είναι υπερβολικά περίπλοκο για χειριστήριο ή οι PC gamers είναι τόσο συνηθισμένοι σε περίπλοκα συστήματα χειρισμού, ώστε να μην... πτοούνται από τόσα σημεία ελέγχου; Μέχρι να διαπιστώσουμε πώς όλα αυτά εφαρμόζονται πρακτικά, με την τελική εκδοχή του χειριστηρίου και μια σειρά από διαφορετικά games, κανείς δεν μπορεί φυσικά να δώσει πειστική - πόσο μάλλον οριστική - απάντηση.

Ο Steam Controller θα προσφέρει επίσης, μετά από αρκετά χρόνια... απουσίας στο χώρο των χειριστηρίων του είδους για PC, και λειτουργία δόνησης α λα DualShock3, η οποία θα προσθέτει έναν επιπλέον τρόπο "επικοινωνίας" των games του Steam OS με τον παίκτη. H Valve έχει προβλέψει όλες τις ρυθμίσεις που επιτρέπουν την προσαρμογή των πολλαπλών του πλήκτρων στις προτιμήσιες του παίκτη, ώστε αυτές να είναι ενσωματωμένες στο Steam OS από την αρχή της διάθεσής του στην αγορά. Άφησε, δε, να εννοηθεί πως το όλο σύστημα θα είναι αρκετά "ανοιχτό" ώστε να αφήνει μεγάλο περιθώριο για πειραματισμό και παραμετροποίηση (hacking το χαρακτήρισε η αμερικανική εταιρεία) από ανεξάρτητους προγραμματιστές.

Φιλόδοξα όλα αυτά, και η Valve αξίζει τα εύσημα αν μη τί άλλο για την πρόθεσή της να καινοτομήσει και να διαφοροποιηθεί, όμως δεν μπορούμε να μην έχουμε την αίσθηση πως ήταν πρώιμη η ανακοίνωσή τους - από τη στιγμή, προφανώς, που και η ίδια η Valve ομολογεί ότι "κάποια στιγμή μέσα στο 2014" θα αρχίσουμε να βλέπουμε πώς ακριβώς το Steam OS, τα πρώτα PC κατασκευαστών ειδικά γι' αυτό, games σχεδιασμένα για τον Steam Controller και η ανανεωμένη υπηρεσία Steam θα υλοποιήσουν συνεργατικά το όραμα της αμερικανικής εταιρείας. Όπως και σε πολλές άλλες περιπτώσεις, λοιπόν... υπομονή!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner