Και ενώ όλη η βιομηχανία της ηλεκτρονικής διασκέδασης έχει στραμμένο το βλέμμα της στη Νέα Υόρκη και την επόμενη εβδομάδα - όπου η Sony είναι πρακτικά βέβαιο πλέον ότι θα αποκαλύψει το PlayStation4 - η Microsoft επιλέγει να "κρατά τα χαρτιά της κλειστά" για τον διάδοχο του Xbox 360. Όλοι γνωρίζουμε πως αυτός θα κυκλοφορήσει φέτος, όλοι γνωρίζουμε πως η αμερικανική εταιρεία θα προτιμήσει να τον αποκαλύψει πριν από την έκθεση της Ε3 τον Ιούνιο, όμως για την ώρα... σιγή ιχθύος. Αντιθέτως, ο γίγαντας του Redmond έδωσε στη δημοσιότητα μια σειρά από στοιχεία, στατιστικά και άλλα, όσον αφορά στην πορεία του Xbox 360 και την παρούσα θέση του στην αγορά. Κίνηση που, αν μη τί άλλο, "προδίδει"... από μόνη της σχεδόν την πρόθεση της Microsoft να ξεκινήσει βαθμιαία τη μετάβαση από το υπάρχον της σύστημα, στο επόμενο.
Βάσει του υλικού που προσέφερε στη δημοσιότητα η αμερικανική εταιρεία, το Xbox 360 έχει να επιδείξει πλέον εγκατεστημένη βάση 76 εκατομμυρίων συστημάτων (πωλήσεις σε τελικούς καταναλωτές και όχι το εμπορικό της κανάλι), εκ των οποίων τα 46 εκατομμύρια είναι ενεργοί χρήστες του Xbox Live (χωρίς να προσδιορίζεται πόσοι εξ αυτών έχουν συνδρομή Gold επί πληρωμή και πόσοι την δωρεάν Silver). Ενδιαφέρων είναι ο αριθμός των περιφερειακών Kinect που έχουν πωληθεί: αυτός ανέρχεται στα 24 εκατομμύρια και δεν είναι καθόλου μικρός, αν σκεφτεί κανείς ότι (α) διατίθεται μόνο τα 2 τελευταία χρόνια από τα συνολικά 7 της διαδρομής του Xbox 360, καθώς και ότι (β) χαρακτηρίζεται από μία σειρά "θεμάτων", που περιορίζουν την απροβλημάτιστη χρήση του με συγκεκριμένα είδη games μόνο. Αξίζει να σημειωθεί πως το Kinect με αυτό το ρυθμό θα ξεπεράσει από μόνο του σε πωλήσεις το αρχικό Xbox - που ποτέ δεν πλησίασε τα 25 εκατομμύρια συστήματα παγκοσμίως - προετοιμάζοντας έτσι το δρόμο για την έλευση ενός ενδεχόμενου Kinect 2.
H Microsoft γνωστοποίησε και μία σειρά από άλλα στοιχεία, τα οποία συνδυαστικά φανερώνουν τόσο την αυξημένη χρήση των πωληθέντων Xbox 360 από τους χρήστες τους - ως συνέπεια και των δυνατοτήτων ψυχαγωγίας πέραν του gaming που προστέθηκαν στο σύστημά της μέσω ειδικών εφαρμογών - όσο και την ισχύ του Xbox 360 στην αμερικανική αγορά συγκεκριμένα. Εκεί το σύστημα της Microsoft ξεπέρασε σε πωλήσεις το ευθέως ανταγωνιστικό PlayStation3 για 2 ολόκληρα χρόνια σερί, αν και βέβαια η Sony έχει τρομακτική υπεροχή στην ιαπωνική αγορά όπου το Xbox 360 ποτέ δεν κατάφερε να σημειώσει επιτυχία. Στην Ευρώπη επικρατούν, υπενθυμίζουμε, "εύθραυστες ισορροπίες" ανάμεσα στα δύο συστήματα, αφού σε άλλες χώρες υπερέχει το ένα, σε άλλες το άλλο και σε άλλες επικρατεί πρακτική "ισοπαλία'.
Κανείς πάντως δεν αμφισβητεί πως, συνολικά, ο "γύρος" αυτός αποδείχθηκε άκρως επιτυχημένος για τη Microsoft: με το Xbox 360 εδραίωσε τη θέση της σε μία αγορά όπου το 2000 δεν είχε ακόμη καν παρουσία, διεκδικεί περίοπτη θέση στο σαλόνι των καταναλωτών από τα φετινά Χροστούγεννα και μετά με τον διάδοχό του και είναι, γενικότερα, σε θέση να αξιοποιήσει το brand του Xbox ως ισχυρό "στύλο" στην προσπάθειά της να προωθήσει προϊόντα και υπηρεσίες Δικτυοκεντρικά. Είναι βέβαιο, άλλωστε, πως το Xbox 360 θα αποφέρει στη Microsoft σημαντικά έσοδα και μετά από τα φετινά Χριστούγεννα, από τα ποσοστά που οι ανεξάρτητες εταιρείες δημιουργίας games θα καταβάλλουν για τα πνευματικά δικαιώματα έκδοσης τίτλων τους σε αυτό (royalties). Αστεία-αστεία, να τη η δεκαετία!