Ανάμεσα στους αναλυτές (και "αναλυτές") της αγοράς της αλληλεπιδραστικής διασκέδασης ο Michael Pachter της Wedbrush Securities κατέχει, καλώς ή κακώς, περίοπτη θέση. Όχι γιατί έχει πάντα δίκιο, όχι γιατί είναι πάντα ακριβής, αλλά επειδή δεν διστάζει να εκφράσει "ωμά" τη γνώμη του ή/και να κάνει προβλέψεις με τρόπο κατηγορηματικό. Αίσθηση, λοιπόν, προκάλεσε ο Pachter πριν από μερικές ημέρες, όταν στη διάρκεια της εβδομαδιαίας Δικτυακής του εκπομπής υποστήριξε πως το Kinect της Microsoft όχι μόνο δεν έχει θέση στην αγορά (το χαρακτήρισε "irrelevant") αλλά και πως η αμερικανική εταιρεία το 2015 θα κυκλοφορήσει έκδοση του Xbox One χωρίς το Kinect στη συσκευασία. Κάτι που, ούτε λίγο ούτε πολύ, θα σήμαινε την κατάργησή του σε όρους πρακτικούς.
Με μία πρώτη "ανάγνωση" είναι εύκολο να διακρίνει κανείς τους λόγους για τους οποίους ένας οικονομικός αναλυτής όπως ο Pachter - του οποίου δουλειά υποτίθεται πως είναι να καθοδηγεί τους επενδυτές σε όσο το δυνατόν "ασφαλέστερη" αγορά μετοχών εταιρειών όπως η Microsoft - θα υποστήριζε κάτι τέτοιο. Το Xbox One συνεχίζει, σύμφωνα και με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της αμερικανικής αγοράς, να σημειώνει λιγότερες πωλήσεις από το PlayStation4: το γεγονός αποδίδεται, ανάμεσα στα άλλα, και στη διαφορά των $100 που χωρίζει τα δύο συστήματα, η οποία αντιστοιχεί στο κόστος του Kinect και πιθανότατα δεν θα υπήρχε αν το περιφερειακό ανάγνωσης κίνησης της Microsoft δεν συμπεριλαμβανόταν στη συσκευασία του Xbox One. Ένα το κρατούμενο.
Δεύτερον, ο Pachter υποστηρίζει - ίσως όχι λανθασμένα - και κάτι άλλο: το Kinect είναι ένα προϊόν στου οποίου τις προοπτικές πίστευε πάρα πολύ, γι' αυτό και το προώθησε σε τέτοιο βαθμό, ο Don Mattrick, ο πρώην επικεφαλής του τμήματος της Microsoft που λίγο καιρό πριν την εμπορική κυκλοφορία του Xbox One εγκατέλειψε για την Zynga. Ο νέος επικεφαλής του τμήματος στο οποίο υπάγεται το Xbox, ο αμφιλεγόμενος Stephen Elop, αλλά και ο νέος διευθύνοντας σύμβουλος της εταιρείας συνολικά, ο Satya Nadella, δεν είναι άνθρωποι που είναι ιδιαιτέρως πιθανό να στηρίξουν το Kinect με τον ίδιο ενθουσιώδη τρόπο που το έκανε ο Mattrick, αν αυτό δεν αναδειχθεί σε συγκριτικό πλεονέκτημα απέναντι στο PS4. Δεν έχουν ούτε το ιστορικό, ούτε το προφίλ για κάτι τέτοιο.
Δεν βοηθά, φυσικά, και η παρούσα κατάσταση με το Kinect του Xbox One. Αν και σημαντικά καλύτερο από τον προκάτοχό του στο Xbox 360, το περιφερειακό ανάγνωσης κίνησης της Microsoft δεν έχει ακόμη αποδείξει απτά, με ποιοτικά games δηλαδή, ότι μπορεί να προσφέρει ψυχαγωγικές εμπειρίες που το PS4 δίχως δικό του "Kinect" δεν μπορεί. Οι φωνητικές εντολές για την διεκπεραίωση διαφόρων λειτουργιών είναι μέχρι στιγμής περισσότερο στοιχείο διακοσμητικό παρά ουσιαστικά χρηστικό (και δεν αποδίδουν πάντοτε όπως περιμένει κανείς), ενώ η χρήση του με το Skype είναι μεν ενδιαφέρουσα αλλά επίσης "αξεσουάρ". Το Xbox One μπορεί να λειτουργήσει άνετα χωρίς το Kinect, οπότε - σύμφωνα με τη συλλογιστική του Pachter - δεν το χρειάζεται. Ή μήπως όχι;
Η απάντηση από την πλευρά της Microsoft είναι (για την ώρα τουλάχιστον... γιατί ποτέ δεν ξέρει κανείς) κατηγορηματική: όχι. Το Kinect είχε εξ αρχής σχεδιαστεί ως "τμήμα του πακέτου" του Xbox One και έχει σημειώσει ήδη πωλήσεις άνω των 4 εκατομμυρίων συστημάτων με αυτή τη μορφή. Το Skype και τα games του Kinect είναι μόνο δύο από τις εφαρμογές που ο κολοσσός του Redmond έχει στα σχέδια για τον έλεγχο του Xbox One με ανίχνευση κίνησης. Αν η αμερικανική εταιρεία κυκλοφορήσει ένα Xbox One χωρίς το Kinect στη συσκευασία, θα "σπάσει στα δύο" την πελατειακή βάση της: αν υπάρχουν καταναλωτές που έχουν το Xbox One με Kinect και άλλοι χωρίς, οι δημιουργοί games και apps δεν θα μπορούν να το θεωρήσουν ως δεδομένο. Κάτι που, με τη σειρά του, θα είναι αναμφίβολα αντικίνητρο στην αξιοποίηση του σε νέες παραγωγές και νέες εφαρμογές.
Εν πολλοίς ο Pachter και ο κάθε Pachter μπορεί να πιστεύει και να υποστηρίζει ό,τι θέλει, αλλά η εγκατάλειψη του Kinect από τη Microsoft δεν θα ήταν έξυπνη εκ μέρους της κίνηση. Δεν θα ήταν ωφέλιμη για την ίδια (πόσα χρήματα πια θα εξοικονομούσε αν το καταργούσε...;), αλλά δεν θα ήταν ωφέλιμη και για το κοινό. Το Xbox One απλώς θα κατέληγε να αποδυναμωθεί σε κάποιο βαθμό και να προσφέρει λιγότερες δυνατότητες ώστε να... τί; Εξισώσει την τιμή πώλησής του με το PS4; Έως τα 15-20 πρώτα εκατομμύρια πωλήσεων σε οικιακά συστήματα ηλεκτρονικής διασκέδασης, σημασία πραγματικά έχουν τα games και οι λειτουργίες που ένα προϊόν αυτού του τύπου μπορεί να προσφέρει, όχι τόσο η τιμή πώλησης. Αν η Microsoft επενδύσει - σύντομα όμως - περισσότερα στη δημιουργία μερικών αληθινά καλών, ελκυστικών παραδειγμάτων χρήσης του Kinect, το περιφερειακό της μπορεί κάλλιστα να αναδειχθεί σε συγκριτικό πλεονέκτημα αργότερα. Τις προδιαγραφές και τις προοπτικές για κάτι τέτοιο, τις έχει. Έχουν τα υψηλά ιστάμενα στελέχη του Redmond τη θέληση να... πράξουν τα δέοντα; Ο χρόνος θα δείξει!