Βρισκόμαστε περισσότερο από δύο μήνες μακριά από την πλήρη αποκάλυψη και τελευταία "πρόβα" του Xbox Scorpio πριν την εμφάνισή του στα καταστήματα - την συνέντευξη Τύπου της Microsoft στο Los Angeles στις με άλλα λόγια - όμως ο αμερικανικός κολοσσός θέλει να καλλιεργήσει το ενδιαφέρον του κοινού από νωρίς, εξ ου και η αποκλειστική παρουσίαση της τεχνικής του πλευράς σε συνεργασία με το πλέον εξειδικευμένο μέσο γι' αυτό, το Digital Foundry και την ομάδα του. Στα αναλυτικά άρθρα που προκύπτουν δεν... ανατράπηκε η εικόνα που είχαμε ήδη για το Scorpio, μεν, αλλά προέκυψαν ενδιαφέροντα στοιχεία για τις προθέσεις της Microsoft και, σε έναν βαθμό, τις πιθανότητες που έχει να προσφέρει το ομολογουμένως φιλόδοξο που είχε υποσχεθεί: video games σε ανάλυση 4Κ, αλλά όχι με κόστος gaming PC.
Οι τεχνικές προδιαγραφές του Xbox Scorpio παραμένουν αυτές που γνωρίζαμε: οκταπύρηνος επεξεργαστής παρόμοιας αρχιτεκτονικής με αυτήν του Xbox One (αλλά πολύ υψηλότερα χρονισμένος και με διάφορες προσαρμογές που έχει ζητήσει η Microsoft), υποσύστημα γραφικών επόμενης γενιάς σε σχέση με αυτό του Xbox One (επίσης πολύ υψηλότερα χρονισμένο και με υπερδιπλάσιους πυρήνες επεξεργασίας), 12 GB μνήμης συστήματος (αξιοποιήσιμα για games τα 8) και θεαματικά διευρυμένο εύρος μεταφοράς δεδομένων (326 GB το δευτερόλεπτο αντί για 68 στο Xbox One). Όλα τα παραπάνω - και με πολυάριθμες προσαρμογές που ζήτησε η Microsoft από την AMD στο όλο σύστημα συνολικά - το Xbox Scorpio όντως προσφέρει θεωρητική ισχύ της τάξης των 6 TB ανά δευτερόλεπτο.
Είναι και η πλευρά του software, ωστόσο, αυτή που παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στην αξιοποίηση του hardware - και εκεί η Microsoft δείχνει να έχει κάνει αξιθαύμαστη δουλειά: το Digital Foundry διαπίστωσε πως εξελιγμένοι κι απαιτητικοί τίτλοι, όπως το demo του Forza MotorSport - με το οποίο μετράμε συνήθως την ισχύ των top gaming PC - θα είναι σε θέση να προβληθούν σε πλήρη ανάλυση εικόνας 4Κ, στα πολυπόθητα 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο. Κάτω από κανονικές συνθήκες αυτό χρειάζεται κάρτα γραφικών που κοστίζει... από μόνη της άνω των 500 ευρώ, οπότε η πρόσβαση που έχει δώσει στους προγραμματιστές ο αμερικανικός κολοσσός για απευθείας αξιοποίηση των υποσυστημάτων του Xbox Scorpio είναι ολοφάνερα πολύ μεγαλύτερη από αυτήν που έχουν οι δημιουργοί PC games (των οποίων η δουλειά θα πρέπει αναγκαστικά να υπαχθεί στο γενικότερο πλαίσιο λειτουργίας των Windows 10).
Είναι βέβαια εξαιρετικά νωρίς να υποθέσει κανείς πως όλα τα games του Xbox Scorpio θα είναι σε θέση να αποδώσουν στο επίπεδο που το κάνει μία από τις κορυφαίες "εσωτερικές" παραγωγές της Microsoft. Όσον αφορά στο συγκεκριμένο... θα δείξει, προφανώς, οι gamers ωστόσο στο μεσοδιάστημα έχουν να προσβλέπουν σε άλλα, άμεσα οφέλη από την αυξημένη ισχύ του νέου συστήματος. Τα games του Xbox One και όσα του Xbox 360 έχουν μετατραπεί σε συμβατά με αυτό θα εκτελούνται με υψηλότερες επιδόσεις στο Scorpio, ενώ τα νέα games του τελευταίου θα προσφέρουν και καλύτερη εικόνα σε "απλή" υψηλή ευκρίνεια (μέσω της τεχνικής downsampling που "κατεβάζει" την ανάλυση από 4Κ σε 2Κ αλλά ομαλοποιεί τις ακμές των γραφικών και αυξάνει την σταθερότητα των καρέ ανά δευτερόλεπτο). Αν αυτό η Microsoft μπορέσει να το προσφέρει σε όλα τα games και χωρίς να χρειάζεται καμία extra δουλειά για τους δημιουργούς τους, θα είναι κάτι σημαντικό για το Scorpio στο ξεκίνημά του.
Άλλα στοιχεία του Xbox Scorpio που αποκαλύφθηκαν ή/και επιβεβαιώθηκαν: το νέο σύστημα θα ενσωματώνει το τροφοδοτικό του (όπως το Xbox One S), θα προσφέρει και αυτό το drive ανάγνωσης Ultra HD Blu-ray για θέαση ταινιών σε εικόνα 4Κ, δεν θα φέρει την θύρα του Kinect (λογικό), θα ενσωματώνει σκληρό δίσκο της τάξης του 1 TB (υποθέτουμε πως θα υποστηρίζει την επέκτασή του με εξωτερικούς σκληρούς δίσκους από την πρώτη μέρα) και θα διατηρήσει την θύρα HDMI in (ιδέα δεν έχουμε γιατί... ίσως να χρησιμοποιηθεί και ως HDMI out για περιφερειακά VR;). Μιλώντας για περιφερειακά VR, δεν έγινε λόγος - ούτε καν... υπαινιγμός - για υποστήριξη games εικονικής πραγματικότητας στο Xbox Scorpio, παρά το γεγονός ότι η Microsoft δεδηλωμένα προόριζε το νέο της σύστημα και γι' αυτό. Η επιλογή αυτή του αμερικανικού κολοσσού να τηρήσει "σιγή ιχθύος" για το συγκεκριμένο μπορεί να σημαίνει πάρα πολλά ή και... απολύτως τίποτε, αν έχει σκοπό να επανέλθει σε αυτό αργότερα.
Το μόνο σίγουρο - τόσο από τα σχόλια του Digital Foundry όσο κι από αυτά των στελεχών της Microsoft - είναι πως το Xbox Scorpio δεν θα είναι φθηνό. Tα $499 είναι, αυτή τη στιγμή και με τα παρόντα δεδομένα, η πιθανότερη τιμή πώλησης για ένα σύστημα αυτών των δυνατοτήτων που απευθύνεται, σύμφωνα με την ίδια την αμερικανική εταιρεία, "σε κοινό με υψηλές απαιτήσεις" (και άρα κάποιες οικονομικές δυνατότητες). Τα $100 παραπάνω σε σχέση με το PS4 Pro, για 40% περισσότερη ισχύ συνολική, δεν φαντάζουν πολλά - όμως όλα θα εξαρτηθούν από τα games που θα προσφέρει η Microsoft την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας του νέου της συστήματος. Aν έστω 2 ή 3 από αυτά αποδειχθούν τόσο ποιοτικά ώστε να είναι αληθινά "must haves" και "system sellers", όπως λέμε, οι Αμερικανοί θα είναι ανταγωνιστικοί. Αν όχι... όχι.
Κανείς μας δεν περιμένει, άλλωστε, πως η Sony θα παραμείνει απαθής σε όλα αυτά, παρά το πλεονέκτημα σε αποκλειστικά games που αναμένεται να έχει φέτος η ιαπωνική εταιρεία - και παρά την προϊστορία των PlayStation που δεν θέλει κανένα τέτοιο να υπόκειται μείωση τιμής σε λιγότερο από 18 μήνες. Υπάρχουν άλλοι τρόποι... αντίδρασης. Σε κάθε περίπτωση η Microsoft δείχνει έτοιμη ν' αντεπιτεθεί με αξιώσεις. Θα κατορθώσει να κάνει ένα από τα πλέον θεαματικά come-back στην ιστορία των video games; Για να δούμε, για να δούμε!