banner

Xbox Series X: πλήρεις τεχνικές προδιαγραφές

Το νέο οικιακό σύστημα της Microsoft αποκαλύπτεται πλήρως - όλα τα σημαντικά, σχολιασμός

Καθώς η παγκόσμια προσοχή συνεχίζει να είναι στραμμένη στην εξάπλωση του κορονοϊού και την αύξηση κρουσμάτων και θανάτων που επιφέρει, τους... έγκλειστους gamers περίμενε τουλάχιστον μία ευχάριστη έκπληξη σήμερα: πριν από λίγες ώρες η Microsoft αποκάλυψε με κάθε λεπτομέρεια όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά του συστήματος με το οποίο θα αντιμετωπίσει το PlayStation5, του Xbox Series X που αναμένεται να κυκλοφορήσει στο τέλος της χρονιάς. Μαζί με αυτά τα τεχνικά χαρακτηριστικά γνωστοποίησε και ορισμένα στοιχεία που αναφέρονται για πρώτη φορά, ολοκληρώνοντας με αυτά την σαφή πλέον εικόνα που έχουμε για το νέο Xbox.

Έχουμε και λέμε, λοιπόν: σύμφωνα με όσα ήταν και πρότινος γνωστά, το Xbox Series X βασίζεται σε επεξεργαστή αρχιτεκτονικής Zen 2 της AMD, οκτώ πυρήνων χρονισμένο στα 3.8 ή 3.6 GHz (ανάλογα με το αν οι προγραμματιστές θέλουν να αξιοποιήσουν την δυνατότητα multithreading ή όχι). Ενσωματώνει υποσύστημα γραφικών επίσης της AMD, "γενιάς" RDNA2 (δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμη το συγκεκριμένο σε μορφή κάρτας γραφικών για PC), χρονισμένο στα 1.825 GHz, 52 πυρήνων επεξεργασίας. Η Microsoft υπογραμμίζει πως οι συχνότητες αυτές είναι "κλειδωμένες" και δεν αλλάζουν, ακριβώς έτσι ώστε οι δημιουργοί games να έχουν δεδομένη ισχύ να διαχειριστούν.

Το καινούργιο Xbox θα φέρει 16 GB μνήμης λειτουργίας, "χωρισμένων" σε 10 GB "γρηγορότερης" μνήμης και 6 "βραδύτερης" (τα πρώτα θα αξιοποιούνται μόνο στα γραφικά ενώ τα δεύτερα σε όλα τα υπόλοιπα). Θα ενσωματώνει επίσης δίσκο τεχνολογίας SSD NVME μεγέθους 1TB με ταχύτητα μεταφοράς δεδομένων στα 2.4 GB/sec. Αυτός δεν είναι ωστόσο ο μόνος αριθμός επιδόσεων που παραθέτει η Microsoft: το νέο Xbox φέρει ειδικό υποκύκλωμα αποσυμπίεσης δεδομένων σε πραγματικό χρόνο το οποίο όταν αξιοποιείται προσφέρει στην πράξη ταχύτητα μεταφοράς δεδομένων που αυξάνεται στα 4.8 GB/sec. Όπως πολλοί είχαν υποθέσει, δε, στο πίσω μέρος της συσκευής υπάρχει υποδοχή για πρόσθετο δίσκο SSD, ίσων επιδόσεων, σε μορφή που θυμίζει κάρτα μνήμης.

Η Microsoft υπογραμμίζει πως τον ταχύτατο δίσκο SSD του Xbox Series X οι δημιουργοί games θα είναι σε θέση για πρώτη φορά να τον αξιοποιήσουν και ως επέκταση της μνήμης λειτουργίας του: βάσει τεχνολογιών που η αμερικανική εταιρεία ανέπτυξε ειδικά για τα games του νέου Xbox, τα δεδομένα που αυτά χρειάζονται περισσότερο σε υψηλές αναλύσεις, οι υφές υλικών και επιφανειών (textures) θα διοχετεύονται στο υποσύστημα γραφικών όποτε χρειάζεται απευθείας από τον δίσκο, βοηθώντας πάρα πολύ στην διαχείριση της μνήμης συστήματος και μειώνοντας σωρεία προβλημάτων απεικόνισης. Η ύπαρξη του δίσκου SSD επιτρέπει και την γοργή επιστροφή στα 6 τελευταία ενεργά games ακριβώς εκεί όπου τα άφησε ο παίκτης (μέσα σε 4''-6'').

Ο αμερικανικός κολοσσός στάθηκε ξανά στην δυνατότητα του Xbox Series X να βελτιώνει θεαματικά τα "αντανακλαστικά" του συστήματος στον χειρισμό (μείωση του input lag στο ελάχιστο δυνατό), στην δυνατότητα προβολής 3D γραφικών με την τεχνική του raytracing, αλλά και στην δυνατότητά του να αυξάνει την ανάλυση και την λεπτομέρεια πάρα πολλών games του αρχικού Xbox, του Xbox 360 και του Xbox One σε έως και ανάλυση 4Κ και 60 ή περισσότερα καρέ ανά δευτερόλεπτο. Η Microsoft επέδειξε ακόμη και τρόπο με τον οποίο, αξιοποιώντας ρουτίνες τεχνητής νοημοσύνης, το Xbox Series X θα "προσθέτει" απεικόνιση τεχνολογίας HDR - και μάλιστα την σωστή, όχι την... fake που έχουμε δει κατά καιρούς - "πάνω σε" games που εξ ορισμού δεν την υποστήριζαν (!).

Υπάρχουν αρκετά ακόμη δευτερεύουσας σημασίας ή ήδη γνωστά στοιχεία που αποκάλυψε η Microsoft για το Xbox Series X, τα οποία μπορεί να βρει κανείς στο σχετικό post του επίσημου blog του αμερικανικού κολοσσού και στην (σε ακόμη μεγαλύτερο βάθος) ανάλυση του Digital Foundry. Αυτό που προκύπτει, πάντως, ως εικόνα για το νέο σύστημα είναι αυτή του προσεκτικού σχεδιασμού: το hardware είναι εντυπωσιακά ισχυρό, ναι, αλλά οι Αμερικανοί έχουν "κάνει δουλειά" εκτενέστατη στο software του συστήματος με πολλές προσαρμογές και βελτιστοποίηση, έτσι ώστε το δεύτερο να αξιοποιεί όσο το δυνατόν περισσότερο το πρώτο. Τώρα το μόνο που απομένει είναι να διαπιστώσουμε πώς θα στηρίξουν οι Αμερικανοί το νέο τους σύστημα σε επίπεδο games (με δεδομένο πως δεν σχεδιάζουν να προσφέρουν αποκλειστικούς τίτλους γι' αυτό μέσα στους πρώτους 18-24 μήνες) ώστε να "πείσουν" πρωτίστως το κοινό των Xbox και στην συνέχεια αυτό των αφοσιωμένων παικτών να επενδύσει σε ένα Series X. Για να δούμε, λοιπόν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner