banner

Ελληνικό iPad2: Κυκλοφορία μετ' απογοήτευσης

Εμπορική διάθεση... παράδειγμα προς αποφυγή

Δυστυχώς ήταν πρακτικά βέβαιο πως θα συμβεί - όμως αυτό δεν σημαίνει πως η συνολική εικόνα ήταν λιγότερο απογοητευτική. Το iPad 2, ο διάδοχος της συσκευής που ουσιαστικά δημιούργησε πέρυσι σχεδόν μόνη της την κατηγορία των tablet στην παγκόσμια αγορά, κυκλοφόρησε το Σάββατο και στη χώρα μας - και μάλιστα μετά από διόλου ευκαταφρόνητη προώθηση εκ μέρους της εταιρείας που αντιπροσωπεύει την Apple στην Ελλάδα, της Quest/iSquare. Το γεγονός ότι το στοκ που βρήκε το δρόμο του στα ελληνικά ράφια δεν θα ήταν αρκετό, το υποψιαζόμασταν και φοβόμασταν. Όμως τίποτε δεν μας είχε προετοιμάσει για το τί θα συμβεί - καθώς και για τις αντιδράσεις που έχουν προκληθεί, οι οποίες κάθε άλλο παρά θετικές είναι.

Συγκεκριμένα, λοιπόν: η διάθεση του iPad 2 έγινε σε έναν αριθμό καταστημάτων της Αθήνας και πολύ μικρότερο των άλλων - μόνο μεγάλων - πόλεων της χώρας, από νωρίς το πρωί του Σαββάτου. Αυτό που αντιμετώπισε όμως το μεγαλύτερο τμήμα του καταναλωτικού κοινού που δεν είχε προσέλθει έξω από τα καταστήματα (πολύ) νωρίτερα από την ώρα έναρξης λειτουργίας των δεύτερων, ήταν οι μικρές ή... όχι ακριβώς μικρές ουρές που είχαν δημιουργηθεί εκεί ώρες νωρίτερα. Αποτέλεσμα: με τα iPad 2 που διετέθησαν να μην ξεπερνούν τα 10 ή 15 ανά κατάστημα, μόνο οι πρώτοι της κάθε ουράς εξυπηρετήθηκαν. Οι υπόλοιποι έφυγαν άπραγοι, τόσο από εκείνο το κατάστημα, όσο και από άλλα - αφού ως γνωστόν... η ελπίδα πεθαίνει τελευταία και σε "σαφάρι" σε όλη την Αθήνα για iPad 2 επιδόθηκαν ουκ ολίγοι. Από τη στιγμή που ένα ενιαίο σύστημα προπαραγγελίας και κράτησης προϊόντων δεν λειτούργησε από το εμπορικό κανάλι της Quest συνολικά, δεν υπήρχε και εγγυημένος τρόπος να εξασφαλίσει κανείς ένα iPad 2. Εξ ου και οι διαμαρτυρίες.

Το γεγονός ότι το iPad 2 εξαντλήθηκε από την ελληνική αγορά... πριν τις 2.00 το μεσημέρι του Σαββάτου είναι ενδεικτικό: ναι, αποδεικνύει το ενδιαφέρον (και) του ελληνικού κοινού για το προϊόν, δεν κολακεύει ωστόσο καθόλου την Apple και την αντιπρόσωπο εταιρεία της, την Quest. Κακά τα ψέματα: δεν εγκαινιάζεις την εμπορική πορεία ενός προϊόντος στα ράφια όταν το στοκ είναι τόσο μικρό, ώστε να δυσαρεστήσει περισσότερους ατυχείς που δεν το βρήκαν, παρά να ευχαριστήσει τους λίγους τυχερούς που το βρήκαν. Από πολλές απόψεις με το iPad 2 το ελληνικό κοινό βρέθηκε αντιμέτωπο και πάλι με την κατάσταση του... "δεν φταίει κανένας συγκεκριμένα". Οι εμπορικές αλυσίδες δεν φταίνε, γιατί εν τέλει μπορούν να πωλήσουν μόνο ό,τι διαθέσει η αντιπρόσωπος εταιρεία. Η αντιπρόσωπος εταιρεία αυστηρά μιλώντας δεν φταίει, αφού δεν μπορεί με κάποιο τρόπο να "πιέσει" την Apple για περισσότερα iPad 2: ό,τι αποφασίσει η αμερικανική εταιρεία, πρακτικά αυτό θα γίνει και όχι κάτι άλλο. Η Apple - αν δει κανείς το θέμα αυστηρά κι επιχειρηματικά - "δεν φταίει" γιατί με το αρχικό στοκ είχε να καλύψει πολύ μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές από την ελληνική. Αλλά...

...αλλά - όταν όλα έχουν ειπωθεί - δεν έχει νόημα να προσφέρει κανείς σε μία αγορά ένα προϊόν σε τόσο χαμηλή διαθεσιμότητα, ώστε να δημιουργηθούν πιο πολλά παράπονα κι απογοήτευση, παρά χαμόγελα. Ας περίμενε η Apple για τις μικρότερες αγορές λίγο περισσότερο, ώστε να τις εφοδιάσει με αξιοπρεπές στοκ - τουλάχιστον τόσο, ώστε να έχει νόημα κι η αντίστοιχη προώθηση. Ας περίμενε, ίσως, η Quest λίγο περισσότερο, ώστε να συγκεντρώσει το είδος του στοκ που θα κάλυπτε τη ζήτηση για το προϊόν, σε πρώτη φάση έστω. Σε αντιπαραβολή, η αντιπρόσωπος εταιρεία της Nintendo στην Ελλάδα, η Nortec, την ίδια ημέρα φαίνεται να χειρίστηκε την εμπορική έναρξη του 3DS καλύτερα: κι εκεί υποθέτουμε πως το στοκ δεν ήταν... απεριόριστο, όμως ήταν αρκετό για το πρώτο εκείνο κοινό που θα το αγόραζε άμεσα. Και παράπονα δεν ακούστηκαν, όπως αυτά που βρήκαν το δρόμο τους στα forum ελληνικών Web sites, στο Facebook και στο Twitter για το προϊόν της Apple.

Δεν γνωρίζουμε αν αληθεύουν οι φήμες περί δύο χιλιάδων iPad 2 για όλη τη χώρα μέσα στον πρώτο μήνα διάθεσής του. Δεν θέλουμε να πιστέψουμε πως ένα ποσοστό από τα αρχικά δεν διετέθη ελεύθερα στο κοινό, αλλά... "κρατήθηκε" από υπάλληλους καταστημάτων για φίλους ή συγγενείς. Αυτό για το οποίο είμαστε βέβαιοι είναι πως, δεδηλωμένα, το επόμενο διάστημα το iPad 2 θα είναι παγκοσμίως σε έλλειψη (και λόγω των όσων συνέβησαν στην Ιαπωνία), πράγμα που σημαίνει ότι η ελληνική αγορά, οδεύοντας προς το Πάσχα, δεν θα το προσφέρει ομαλά. Κι ο ασφαλέστερος τρόπος να αποθαρρύνεις έναν καταναλωτή από την απόκτηση του προϊόντος σου είναι να τον απογοητεύσεις, να τον ταλαιπωρήσεις και να τον κρατήσεις σε αβεβαιότητα σχετικά με το πότε μπορεί να το έχει. Να τον αποθαρρύνεις ή... να τον ενθαρρύνεις να μην το αποκτήσει διά της τυπικής οδού. Ο νοών, νοείτω.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner