Η αλήθεια είναι πως δεν είναι πολλά τα "εργαλεία" με τα οποία μπορεί να καταγράψει κανείς με ακρίβεια την πρόοδο των υπολογιστών που χρησιμοποιούνται για gaming σε παγκόσμιο επίπεδο. Ένα αξιόπιστο, ωστόσο, είναι αυτό που χρησιμοποιεί η Valve, η δημιουργός εταιρεία των Half Life και της δημοφιλέστερης υπηρεσίας πώλησης PC games μέσω Δικτύου, της Steam. Η Valve συλλέγει για στατιστικούς σκοπούς τις πληροφορίες που αφορούν στα κοινότερα και δημοφιλέστερα υποσυστήματα τα οποία απαρτίζουν τους Η/Υ που φιλοξενούν τα games της. Και, μπαίνοντας στο 2010 - ένα έτος σημαντικό για το PC gaming - έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον μια προσεκτική ματιά στο πού βρίσκεται αυτή τη στιγμή τεχνολογικά το "μέσο PC για games" και ποιές τάσεις το ωθούν σε ποιές κατευθύνσεις για το άμεσο μέλλον.
Στο πεδίο μάχης των 3D γραφικών πρώτα. Ακόμη και μία απολύτως... διαγώνια ανάγνωση των charts είναι αρκετή για να φανερώσει την επικράτηση της nVidia προϊοντικά, παρά το γεγονός ότι το 2009 η AMD την νίκησε κατά κράτος τεχνολογικά. Το "πράσινο στρατόπεδο" διατηρεί ποσοστό της τάξης του 65%, ενώ αυτό της AMD διά βίας αγγίζει το 30%. Με άλλα λόγια, η όποια "νίκη" της AMD από τον Ιούνιο και μετά δεν είχε τελικά εμπορικό αντίκρυσμα. Σημαντικό, πάντως, το γεγονός ότι σχεδόν το 50% (!) των gaming PC που "μετρά" η Steam μπορούν να αξιοποιήσουν την DirectX 10, στηριζόμενα σε Windows Vista/7 και σχετικές κάρτες γραφικών των nVidia και AMD. Ελπίζουμε να το εκμεταλλευτούν δεόντως οι παραγωγοί PC games στο μέλλον!
Στον τομέα των κεντρικών επεξεργαστών η εικόνα είναι ανάλογη της προαναφερθείσας - τόσο όσον αφορά στη "διαρχία", όσο και στην υπεροχή μίας εταιρείας έναντι της άλλης. Η AMD συνεχίζει να έχει προβλήματα στο σχεδιασμό, την κατασκευή και την ευρεία διάθεση νέων CPU, με αποτέλεσμα η Intel - χωρίς πραγματικά σκληρή προσπάθεια - να παραμένει στην κορυφή τόσο τεχνολογικά, όσο και στα μερίδια αγοράς που έχει αποσπάσει σε όλες σχεδόν τις ζώνες τιμών. Η Intel κατέχει το 69% και η AMD το 31%, κατάσταση που κάθε άλλο παρά ισορροπημένη είναι. Σημαντικό, πάντως, το γεγονός ότι το 57% των χρηστών έχει πια επεξεργαστή δύο πυρήνων, αλλά και ότι το 27% από αυτούς χρησιμοποιούν επεξεργαστή ταχύτητας 2.4-2.8 GHz. Αυτό επίσης σημαίνει ότι οι δημιουργοί PC games μπορούν να είναι "τολμηρότεροι" σε μελλοντικούς τίτλους.