Κάθε μεγάλη αγορά έχει να επιδείξει τις δικές της σημαντικές εκθέσεις, παγκοσμίου συχνά βεληνεκούς, όπου αποκαλύπτονται προϊόντα και υπηρεσίες, σκιαγραφούνται στρατηγικές και ο ειδικός ή γενικός Τύπος ενημερώνεται για τις εξελίξεις και τις τάσεις του χώρου. Στην αγορά του gaming η κυριότερη τέτοια έκθεση ήταν η αμερικανική Electronic Entertainment Expo, που λάβαινε χώρα ως ένα πάρα πολύ μεγάλο (και εξαντλητικό για κάθε συμμετέχοντα) τριήμερο show, συνήθως στο Los Angeles. Με την αλλαγή χαρακτήρα και τον πρακτικό εκφυλισμό της έκθεσης αυτής σε ένα υποκατάστατό της την τελευταία διετία, πολλές ήταν οι συζητήσεις σχετικά με την "διάδοχό της" έκθεση - και η αντίστοιχη διοργάνωση Games Convention στο Leipzig της Γερμανίας ήταν στο κορυφή της λίστας, ως η ευρωπαϊκή "αντιπρόταση".
Εικοσιτέσσερις μήνες αργότερα και οι συζητήσεις αυτές - παρά τις δύο γενικά επιτυχημένες GC07 και GC08 - δεν έχουν πάψει. Το gaming είναι πολύ θεαματικός, πολύ ενθουσιώδης τρόπος ψυχαγωγίας για να περιορίζεται σε meeting rooms και events για δημοσιογράφους. Tο κοινό θέλει να συμμετέχει ενεργά αλλά για πολλούς λόγους δεν είναι ακριβώς εύκολο να επιτρέψουν οι εταιρείες την επαφή του με μη τελικά προϊόντα (όπως τα demos των εκθέσεων). Τρόπος λοιπόν να "γεφυρωθεί" αυτό το business τμήμα με αυτό των τελικών καταναλωτών, δεν έχει ακόμη βρεθεί. Στα "ανοιχτά" events οι "μεγάλοι παίκτες" από την πλευρά των εταιρειών δεν συμμετέχουν ή το κάνουν υποτονικά, ενώ στα "κλειστά" events (τύπου GC και Tokyo Game Show) η πληροφορία διοχετεύεται εν πολλοίς "αποστειρωμένη", "επεξεργασμένη" από τα τμήματα δημοσίων σχέσεων και μόνο τους... "συνεργάσιμους" (κυριολεκτικά) δημοσιογράφους. Αποτέλεσμα; Ένα κενό στον "παλμό" της αγοράς, που εμποδίζει το κοινό να αντλεί ενθουσιασμό από τις σχετικές εκθέσεις, αντί να συμμετέχει στα τεκταινόμενα με τρόπους περισσότερο άμεσους κι ενδιαφέροντες. Και το marketing, μέχρι ένα σημείο φτάνει...
Η ανάγκη για μία ή περισσότερες εκθέσεις παγκόσμιου βεληνεκούς, λοιπόν, που θα προσφέρει και τη "γεύση" του show και την ενδιαφέρουσα πληροφόρηση (μέσω Internet στην πλειοψηφία των περιπτώσεων πια), παραμένει. Ίσως γι' αυτό η Games Convention έχει ήδη στα σχέδια μία "έκδοσή" της για την αγορά της ανατολικής Ασίας και σκέφτεται να "επεκταθεί" στις ΗΠΑ, ίσως γι' αυτό και το σώμα των γερμανικών εμπορικών εταιρειών με αντικείμενο την ηλεκτρονική διασκέδαση, η BIU, θα διοργανώσει το 2009 τη δική της ξεχωριστή έκθεση στην Κολωνία. Το θέμα είναι: χρειαζόμαστε 5 ή 6 μικρότερες "κλειστές" εκθέσεις ή 2 μεγαλύτερες και "ανοιχτές"; Ερωτήσεις που χρειάζονται απαντήσεις...