Και έτσι η... αντίστροφη μέτρηση πλησιάζει στο τέλος της: η AthensCon 2015, το μεγαλύτερο φεστιβάλ για την κουλτούρα του φανταστικού που έχει ποτέ διοργανωθεί στη χώρα μας, απέχει λίγα μόλις εικοσιτετράωρα πια από την έναρξή της και όλα δείχνουν πως θα είναι ένα event που θα ανταμείψει και με το παραπάνω το κοινό που ακολουθεί με ενθουσιασμό τη λογοτεχνία, το σινεμά, τα κόμικς και τα video games που εμπνέονται από αυτή τη θεματολογία. Γιατί να περιοριστεί, ωστόσο, εκεί; Για αυτά και... άλλα θέματα είχαμε την ευκαιρία μιας συνέντευξης με τον Ανδρέα Πεφάνη, γενικό διοργανωτή της AthensCon. Οι απαντήσεις στις σημαντικότερες ερωτήσεις, ακολουθούν.
AD: Έχει, κατά τη γνώμη σας, η κουλτούρα του φανταστικού στη χώρα μας κοινό συγκρίσιμο (αναλογικά προφανώς) με το πολύ μεγάλο κοινό που αυτή απολαμβάνει π.χ. στις ΗΠΑ και τις μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες; Αν όχι, γιατί, πιστεύετε; Αν ναι, είναι αρκετά μεγάλο ώστε να στηρίζονται εγχώριες εμπορικές δραστηριότητες σε αυτό;
ΑΠ: Δυστυχώς δεν έχει συγκρίσιμο κοινό, όχι. Ευτυχώς όμως αυτό αλλάζει ραγδαία τα τελευταία χρόνια. Η άποψη των... παλαιοτέρων ήταν η γνωστή «αυτά είναι για παιδιά», οι νέοι άνθρωποι βλέπουν ωστόσο διαφορετικά τα πράγματα. Σίγουρα στην αλλαγή βοήθησαν δημοφιλείς τηλεοπτικές σειρές και ταινίες που έκαναν το φανταστικό «μόδα», αλλά και τα video games με τα οποία ασχολείται όλο και πιο πολύς κόσμος. Καθώς στη χώρα μας πολλοί ασχολήθηκαν με όλα τα παραπάνω από μικρή ηλικία, το ποσοστό του κοινού που έχει αναφορές και σχέση με το στοιχείο του φανταστικού είναι πλέον μεγαλύτερο.
Όσον αφορά, πάντως, στο αν και κατά πόσο το κοινό είναι επαρκώς μεγάλο για να στηρίξει εγχώριες εμπορικές δραστηριότητες, θα απαντήσω με το γνωστό... δίλημμα: «η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα;» Εάν δεν υπάρξουν εμπορικές δραστηριότητες, πώς μπορούμε να ελπίζουμε σε ένα θερμό και αυξανόμενο κοινό; Κι από την άλλη αν δεν υπάρχει το απαιτούμενο κοινό, πώς μπορούμε να ελπίζουμε σε εμπορικές δράσεις; Από μία πλευρά, η απόφαση να διεξάγουμε το πρώτο AthensCon είναι η προσωπική μου απάντηση στο ερώτημα: ένας τρόπος να διευρυνθεί το σχετικό κοινό, ώστε να μπορεί να στηρίξει εμπορικές δραστηριότητες σε βάθος χρόνου.