Όσον αφορά στα games αυτά καθ' αυτά, το 3DS θα είναι συμβατό με όλους τους τίτλους που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα για Nintendo DS/DSi, ενώ αναμένεται να δημιουργηθούν πιο πολλά από 70 games ειδικά για 3DS, ώστε να το συνοδεύσουν με τρόπο καλύτερο στα καταστήματα. Οι κάρτες μνήμης με τα games θα είναι χωρητικότητας 2GB και μοιάζουν εξωτερικά με τις αντίστοιχες του DS, με μόνη διαφορά ένα ειδικό εξόγκωμα που φέρουν στο πίσω μέρος τους, έτσι ώστε να αποτραπεί η χρήση τους σε παλαιότερες εκδόσεις του συστήματος. Η επικοινωνία του 3DS με άλλα συστήματα και με το Δίκτυο θα γίνεται με τους γνωστούς τρόπους (μέσω Wi-Fi και Bluetooth), ενώ ανακοινώθηκε επίσημα από την ιαπωνική εταιρεία πως θα υπάρχει δυνατότητα αυτόματων λήψεων ενημερώσεων, όταν ο χρήστης πλησιάζει σε κάποιο hotspot.
Όσον αφορά στα πλήκτρα και τα χαρακτηριστικά του φορητού: την οθόνη που αποδίδει τα τρισδιάστατα εφέ πλαισιώνουν δύο ηχεία και η εσωτερική κάμερα. Ακριβώς κάτω από την μη 3D οθόνη αφής έχουν τοποθετηθεί τα πλήκτρα Select, Home και Start, ενώ η πρώτη μεγάλη αλλαγή συναντάται τόσο στο πλήκτρο ενεργοποίησης/απενεργοποίησης που είναι πλέον στα δεξιά, όσο και στο slider pad (αναλογικός μοχλός) που βρίσκεται πάνω ακριβώς από το σταυρό κατευθύνσεων. Τα πλήκτρα Α, Β, Χ, Υ, L και R παραμένουν ως έχουν, ενώ στ' αριστερά εντοπίζουμε την υποδοχή καρτών μνήμης SD.
Η επαφή μας με το Nintendo 3DS δεν διήρκησε πάρα πολύ - η Nintendo και η... πίεση των υπολοίπων συναδέλφων δεν μας επέτρεψαν όσο χρόνο θα θέλαμε. Είναι αλήθεια, ωστόσο, ότι η ιαπωνική εταιρεία κατάφερε να ανταποκριθεί στις προσδοκίες μας και να καθησυχάσει τους όποιους φόβους είχαμε για το 3DS πριν ξεκινήσουμε το μεγάλο ταξίδι για το Los Angeles. Το εφέ των τριών διαστάσεων δείχνει εντυπωσιακό: το μικρό μέγεθος της οθόνης και η απόσταση από την οποία κρατά ο παίκτης το σύστημα στα χέρια του λύνουν τα προβλήματα που θα υπήρχαν αν κάτι παρόμοιο είχε εφαρμοστεί π.χ. σε προβολείς ή μεγάλης διαγωνίου τηλεοράσεις 3D τεχνολογίας.