Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, ο διευθυντής του Αθηνόραμα Digital (και το... Vaio-X του) βρίσκονται στα 35000 πόδια, καθ' οδόν για το Los Angeles, προκειμένου να λάβουν μέρος στην μεγάλη γιορτή του gaming που ακούει στο όνομα Εlectronic Entertainment Expo. Την ίδια διαδρομή έχουμε κάνει ουκ ολίγες φορές στο παρελθόν, ποτέ όμως δεν είχαμε τόσο έντονα την αίσθηση ότι... θα παρακολουθήσουμε ταινία της οποίας γνωρίζουμε την υπόθεση, την πλοκή και τους πρωταγωνιστές - ότι το μόνο που μένει να διαπιστώσουμε είναι το πώς ακριβώς όλα θα εκτυλιχθούν στη μεγάλη οθόνη. Ο λόγος; Οι πολύ συχνές πια διαρροές πληροφοριών για νέα προϊόντα και υπηρεσίες που οι εταιρείες του κόσμου της τεχνολογίας σχεδιάζουν κι προγραμματίζουν για εμπορική διάθεση. Φαινόμενο που, έχοντας βιώσει υπερβολικά πολλές φορές πρόσφατα, δεν είμαστε ιδιαίτερα βέβαιοι ότι - όταν όλα έχουν ειπωθεί - έχει θετική επίδραση στην αγορά συνολικά.
Τα πρόσφατα παραδείγματα που μπορούμε να σκεφτούμε είναι πολλά. Πέρυσι, ήταν το PSPgo αυτό που, ημέρες πριν την παρουσίαση της Sony, είχε διαρρεύσει με κάθε λεπτομέρεια στο Internet. Φέτος, όλοι παρακολουθήσαμε το σήριαλ με το γνωστό site του Gizmodo και το iPhone 4, κατάσταση η οποία άφησε πολύ λίγα πράγματα στον Steve Jobs για να αποκαλύψει στην WWDC 2010. Στις αρχές του έτους, δε, για το iPad ναι μεν δεν γνωρίζαμε τα πάντα, αλλά η "αποκάλυψη" δεν εξέπληξε κανέναν. Και σήμερα, ελάχιστες ώρες πριν μεταβούμε στο αεροδρόμιο, είχαν ήδη διαρρεύσει φωτογραφίες του ανασχεδιασμένου Xbox 360 και το εμπορικό όνομα του Project Natal, δύο από τα σημαντικά πράγματα που είχε να ανακοινώσει η Microsoft. Αν και κατά πόσο το PSP2 ήταν προγραμματισμένο να ανακοινωθεί ή όχι και αν η Sony, στην πρώτη περίπτωση, κατάφερε να το κρατήσει μυστικό, θα πρέπει να προσγειωθούμε για να μάθουμε. Πάντως... στοιχήματα δεν θα βάζαμε, ούτε στη μία περίπτωση ούτε στην άλλη.
Το Web και το Internet γενικότερα έχουν αλλάξει τα πάντα στην ενημέρωση: ο,τιδήποτε, απολύτως ο,τιδήποτε, μπορεί να αποκαλυφθεί με μία σειρά διαφορετικών τρόπων και να έλθει στο προσκήνιο των ΜΜΕ μέσα σε διάστημα λεπτών. Μία φωτογραφία από κινητό τηλέφωνο μέσα από το εργοστάσιο κατασκευής του νέου hot gadget X. Μία καταχώρηση για μη ανακοινωθέν μελλοντικό προϊόν Υ, που "απέδρασε" μέσα από τη διαφημιστική που χειρίζεται την προώθησή του. Ένα... ξέγνοιαστο Twitter post από κάποιον έστω κι έμμεσα εμπλεκόμενο με κάποιο κρυφό project Ζ: 150 χαρακτήρες που όμως είναι αρκετοί για γνώστες της αγοράς ώστε να καταλήξουν σε ακριβείς προβλέψεις γι' αυτό. Από μερικές απόψεις, θα έλεγε κανείς ότι το... θαύμα είναι πώς μερικές εταιρείες καταφέρνουν να κρατήσουν τα χαρτιά τους κλειστά, πλέον!
Μπορούμε να σκεφτούμε σενάρια στα οποία οι διαρροές μπορούν να λειτουργήσουν θετικά. Ένας καταναλωτής, για παράδειγμα, ο οποίος αγόρασε την παρούσα έκδοση μιας συσκευής, μόνο και μόνο για να διαπιστώσει μερικές μέρες μετά ότι η ίδια κατασκευάστρια εταιρεία κυκλοφόρησε νέα έκδοση, σημαντικά βελτιωμένη, στα ίδια χρήματα, δικαίως θα ήθελε να το γνωρίζει από κάποια διαρροή πληροφοριών λίγα εικοσιτετράωρα νωρίτερα. Επίσης, ένας καταναλωτής που αμφιταλαντεύεται ανάμεσα σ' ένα προϊόν ήδη στην αγορά και σε ένα μελλοντικό, μπορεί ν' αποφασίσει ευκολότερα - και σωστότερα - αν γνωρίζει όταν έχει για εκείνον σημασία (κι όχι για την κατασκευάστρια του δεύτερου) τί μπορεί ή δεν μπορεί να κάνει αυτό το νέο προϊόν.