Το πρόβλημα είναι πως την υποστήριξη της Nintendo στο 3DS δεν έχουν ακόμη... συμμεριστεί και οι ανεξάρτητες εταιρείες παραγωγής video games - και το νέο φορητό σύστημα τις χρειάζεται, καθώς μόνο με τις παραγωγές της Nintendo, όσο ποιοτικές κι αν είναι, δεν μπορεί να σταθεί στην αγορά. Σε αυτόν τον τομέα η ιαπωνική εταιρεία απογοήτευσε στην παρουσίασή της καθώς, με εξαίρεση την ανακοίνωση κυκλοφορίας του Tekken της Namco κάποια στιγμή στο μέλλον, δεν είχαμε ειδήσεις ενθαρρυντικές. Μία γοργή ματιά στο πρόγραμμα κυκλοφοριών ως το τέλος του χρόνου αποκαλύπτει μόνο το Metal Gear Solid της Konami και το Need for Speed της ΕΑ ως αξιόλογους τίτλους 3DS από τρίτες εταιρείες και πολύ μικρό αριθμό τίτλων συνολικά, ανεξαρτήτως επιπέδου. Είναι ένα ζήτημα σοβαρό, για το οποίο ελπίζουμε να έχουμε θετικά νέα στις εκθέσεις των GamesCom και TGS.
Μεγάλο προβληματισμό, άλλωστε, έχει προκαλέσει και το γεγονός ότι η Nintendo αφιέρωσε πολύ λίγο χρόνο στο Wii, το πάλαι ποτέ σύστημα-σημαία της που έφερε σημαντικά κέρδη στην εταιρεία τα προηγούμενα χρόνια. Οι πωλήσεις του Wii έχουν πάρει καθοδική πορεία εδώ και πολύ καιρό, οι ανεξάρτητες εταιρείες έχουν αρχίσει να το εγκαταλείπουν ομαδόν και η Nintendo δείχνει... έτοιμη να κάνει το ίδιο, ανακοινώνοντας μόνο δεύτερης κλάσης τίτλους για το οικιακό της σύστημα κι αυτούς μετρημένους στα δάκτυλα του ενός χεριού. Με εξαίρεση το προαναφερθέν Zelda Skyward Sword και το Wii Play Motion (ακόμη μια συλλογή από mini-games), δεν υπάρχει κάτι αξιόλογο στον ορίζοντα για να στηρίξει το Wii φέτος. Και η Microsoft "άφησε πίσω" το αρχικό Xbox γρήγορα όταν προχώρησε στο Xbox 360, αλλά η Nintendo ίσως... υπερβάλλει με την πρακτική "ευθανασία" του Wii τόσο σύντομα και κυνικά. Το αν και κατά πόσο αυτό θα έχει άλλες συνέπειες στο μέλλον, θα δείξει.
Οι περισσότεροι οπαδοί της ιαπωνικής εταιρείας θα υποστηρίξουν - και σωστά - πως η φετινή συνέντευξη Τύπου έπρεπε και είχε ως επίκεντρό της το νέο σύστημα, το Wii U (γι' αυτό άλλωστε και αναφερόμαστε αναλυτικά σε αυτό με ξεχωριστό άρθρο). Όμως η παρουσίαση αυτή καθ' αυτή της Nintendo συνολικά δεν παύει να χαρακτηρίζεται ως άνιση κι απογοητευτική, καθώς δημιουργεί πολλές ανησυχίες τόσο για το οικιακό της σύστημα, όσο και για το ολοκαίνουργιο φορητό της. Η ιαπωνική εταιρεία ρισκάρει πολλά με κάποιες από τις επιλογές της - και αυτό δεν είναι το δημιουργικό είδος ρίσκου, που αποδέχθηκε με το Wii και δικαιώθηκε γι' αυτό, αλλά το εμπορικό είδος, που θα μπορούσε να έχει αντίκτυπο στην εικόνα και τις πωλήσεις του επόμενου συστήματός της. Έστω κι έτσι, με το άλλο μισό της παρουσίασής της, το αφιερωμένο στο Wii U, η Nintendo φέτος "έκλεψε την παράσταση" της Ε3 και επανήλθε στο προσκήνιο δυναμικά. Το γιατί, στο σχετικό άρθρο!