Σε μία κίνηση που δεν ξέρουμε ακόμη αν θ' αποδειχθεί θετική, ήταν όμως σίγουρα διαφορετική απ' όσα έχουμε συνηθίσει να περιμένουμε από τη Nintendo, ο πρόεδρός της Satoru Iwata δημοσίευσε στο... YouTube μία 30λεπτη παρουσίαση, ξεχωριστή από αυτήν που θα γίνει στο πλαίσιο της Ε3 αύριο. Το έκανε με τη συλλογιστική ότι είναι καλύτερα να αναφερθεί μεμονωμένα στο hardware και τις λεπτομέρειες που το αφορούν, ώστε στην συνέντευξη Τύπου να έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο τα games.
Δεν θα βρίσκαμε καθόλου κακή την προσέγγιση - για την ακρίβεια το αντίθετο - αν βέβαια το video της ομιλίας του Iwata δεν ήταν "κονσέρβα" και μελετημένο έτσι ώστε να γνωστοποιήσει μόνο όσα η Nintendo ήθελε και όχι απαραίτητα εμείς. Δεν έγινε, για παράδειγμα, αναλυτική αναφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά του ίδιου του WiiU, τα όποια (ό,τι κι αν θέλει να πιστεύει ή να μάς κάνει να πιστέψουμε η Nintendo) παραμένουν σημαντικά. Ο Iwata επικεντρώθηκε στο χειρισμό του WiiU, καθώς και στα χαρακτηριστικά "κοινωνικής δικτύωσης" που η ιαπωνική εταιρεία προωθεί με μια σειρά από τρόπους.
Τα στοιχεία που θα αποδειχθούν μεγαλύτερης σημασίας για το κοινό είναι αυτά που σχετίζονται με το ιδιαίτερο χειριστήριο του WiiU. Αυτό ονομάζεται πλέον και επίσημα GamePad, φέρει - σε σχέση με το περυσινό πειραματικό μοντέλο που επιδείχθηκε - δύο μεγαλύτερους αναλογικούς μοχλούς, τα πλήκτρα του έχουν τοποθετηθεί σε θέση που διευκολύνει την περισσότερο άνετη χρήση του για ώρα, ενώ έχει προστεθεί κι ένα νέο πλήκτρο, το "TV". Αυτό μεταφέρει "με μία κίνηση" την εικόνα της τηλεόρασης στην οθόνη αφής του Gamepad - σαφώς χρήσιμο έως... απαραίτητο για το είδος των games που θέλει να προωθήσει η Nintendo. Οι δύο αναλογικοί μοχλοί, επίσης, είναι και πλήκτρα (μπορούν δηλαδή να "πατηθούν" προς τα μέσα όπως οι αντίστοιχοι σε ένα χειριστήριο του PS3), προσθέτοντας έτσι ακόμη πιο πολλές επιλογές στο χειρισμό.
Το Gamepad ενσωματώνει επίσης - κι επίσημα πια, γιατί οι σχετικές φήμες πότε επιβεβαίωναν και πότε όχι - και κύκλωμα Near Field Communication (NFC). Αυτό επιτρέπει στον χρήση του WiiU να πλησιάσει πολύ κοντά ή να αγγίξει ένα ανάλογα εξοπλισμένο αντικείμενο (είναι συνήθως κάρτες αλλά όχι απαραίτητα) στο χειριστήριο και με αυτόν τον τρόπο το Gamepad να ανταλλάξει δεδομένα με το αντικείμενο αυτό. Εύκολα μπορεί να φανταστεί κανείς π.χ. εμπορικές κάρτες με νέα Pokemon να αγοράζονται αφού ο σχετικός τίτλος του WiiU έχει κυκλοφορήσει και να προστίθενται στη συλλογή του παίκτη. Ελπίζουμε να δούμε και περισσότερο πρωτότυπες χρήσεις βέβαια.
Στο πλαίσιο της ίδιας βιντεο-παρουσίασης, τέλος, ο Iwata αποκάλυψε την πρόθεση της Nintendo να προσφέρει στο κοινό και ένα παραδοσιακού τύπου, σε σχήμα joypad, χειριστήριο. Αυτό ονομάζεται WiiU Pro Controller, είναι σχεδόν... πανομοιότυπο με το αντίστοιχο του Xbox 360 (με τα πρόσθετα απαραίτητα πλήκτρα για το WiiU βέβαια) και φαίνεται όσο εύχρηστο μπορούν να προσυπογράψουν οι κάτοχοι του συστήματος της Microsoft ότι είναι. Επίσης απεικονίζεται σε μαύρο χρώμα, γεγονός που... αναπτερώνει τις ελπίδες μας για ένα μαύρο WiiU και όχι μόνο το παιδιάστικο έως αντιαισθητικό λευκό στο οποίο η Nintendo επιμένει, χωρίς αυτό να ταιριάζει πλέον με κανένα σύγχρονο καθιστικό. Περισσότερα ευελπιστούμε να μάθουμε στην επίσημη συνέντευξη Τύπου αύριο. Μέχρι τότε...