Δεν χωρά αμφιβολία ή συζήτηση στο γεγονός ότι η φετινή έκθεση της Ε3 ήταν από τις λιγότερο ενδιαφέρουσες των τελευταίων ετών. Παρά τον μεγάλο αριθμό από games που παρουσιάστηκαν, τα αληθινά ποιοτικά ήταν σαφώς λιγότερα. Παρά την ανυπομονησία μας για μια εντυπωσιακή εμφάνιση του WiiU, είχαμε ακόμη μια... αφλογιστία εκ μέρους της Nintendo. Παρά την αξιοπρεπέστατη παρουσία της Sony, συνεχίζουμε να έχουμε ανησυχίες για το PS Vita και το PS Move. Τίποτε, ωστόσο, δεν μάς "άφησε πικρή γεύση στο στόμα" περισσότερο από το γεγονός ότι, ολοφάνερα, αυτή ήταν η τελευταία αξιοπρεπής Ε3 για το Xbox 360. Η Microsoft είναι έτοιμη να "προχωρήσει με τη ζωή της" και να μεταβεί στο Xbox 720 ή όπως αλλιώς θα ονομαστεί ο "διάδοχος"... και είμαστε της γνώμης ότι θα μπορούσε να το είχε κάνει με τρόπο σαφώς κομψότερο. Ασχέτως του τί διατείνεται.
Δεν έχει παρά ν' απαριθμήσει οποιοσδήποτε ένα-ένα τα ενδεικτικά στοιχεία που παρουσιάζονται, ώστε να κρίνει. Ένα: στην Ε3 η Microsoft δεν ανακοίνωσε κανέναν τίτλο για το Xbox 360 με χρονικό ορίζοντα πέραν του Μάρτη. Έχουμε να περιμένουμε νέα Halo, Fable, Forza και Gears of War, ναι, αλλά όλα θα έχουν κυκλοφορήσει ως το Φεβρουάριο: τα τρία πρώτα πριν από τα Χριστούγεννα, το τελευταίο λίγο αργότερα. Δύο: στην συνέντευξη Τύπου της η αμερικανική εταιρεία δεν επέδειξε τίποτε νέο για το Kinect πέρα από το Dance Central 3. Αν είχε περισσότερα games για το πολυσυζητημένο της περιφερειακό, θεωρούμε ότι θα τα είχε δείξει, αν μη τί άλλο ως αποδεικτικό της πίστης της στις δυνατότητές του. Τρία: συνολικά στη συνέντευξη Τύπου της η Microsoft αφιέρωσε ολόκληρο το... 15% του χρόνου της στα games για το Xbox 360: το υπόλοιπο 85% αφορούσε σε υπηρεσίες, πρόσθετες λειτουργίες και άλλα. Κάποια ήταν ενδιαφέροντα, ναι, αλλά με νέα games συνεχίζει να είναι ενδιαφέρον ένα σύστημα ηλεκτρονικής διασκέδασης. Όχι με ταινίες από τη Netflix.
Θα πρέπει να τονιστεί το γεγονός ότι είναι η ίδια η Microsoft αυτή που παύει να υποστηρίζει το Xbox 360 με δικά της νέα games. Οι ανεξάρτητες εταιρείες δεν θα ενεργήσουν σε καμία περίπτωση με τον ίδιο τρόπο, καθώς η εγκατεστημένη βάση των σχεδόν 70 εκατομμυρίων συστημάτων που έχει να επιδείξει το προϊόν της αμερικανικής εταιρείας είναι αληθινό "χρυσορυχείο" και θα το αξιοποιήσουν δεόντως. Όμως ο τρόπος με τον οποίο συμπεριφέρεται η εταιρεία-κάτοχος ενός φορμά δεν περνά απαρατήρητος από τις υπόλοιπες - και όταν η πρώτη ολοφάνερα έχει ήδη αρχίσει να διοχετεύει τους πόρους της σε νέο σύστημα, "αφήνοντας πίσω" το παλιό, τότε απλά θέτει για το προϊόν της ημερομηνία λήξης. Αυτήν θα την ερμηνεύσει κάθε εταιρεία διαφορετικά, ίσως, μα δεν θα την αγνοήσει.
Η όλη στάση της Microsoft στην Ε3 2012 δεν θα ήταν - κάτω από άλλες συνθήκες - τόσο δυσάρεστα ύποπτη, αν δεν υπήρχε το κακό ιστορικό που παραπέμπει εκεί. Κάθε φίλος ή φίλη του Αθηνόραμα Digital που υπήρξε κάτοχος του αρχικού Xbox είμαστε βέβαιοι πως θυμάται πολύ καλά πόσο απότομα και... αδίστακτα σχεδόν η Microsoft εγκατέλειψε εκείνο το σύστημά της. Την ίδια χρονιά που ανακοίνωσε και κυκλοφόρησε το Xbox 360, η αμερικανική εταιρεία είχε ήδη (!) αφήσει να εξαντλούνται τα τελευταία αποθέματα Xbox στην παγκόσμια αγορά. Εννέα μήνες μετά την κυκλοφορία του Xbox 360, δεν υπήρχε νέο Xbox προς πώληση πουθενά στον κόσμο - φαινόμενο που είχε έλθει σε πλήρη αντίθεση με το τί έκανε ως τότε π.χ. η Sony (που αφήνει το νέο και το παλιότερο PlayStation να συνυπάρχουν στην αγορά για τρία χρόνια το λιγότερο). Ήταν τόσο θεαματικά αποφασιστική η Microsoft στη μετάβασή της, ώστε η "ευθανασία" του αρχικού Xbox δεν... πρόλαβε καν να γίνει θέμα. Μεγάλο, τουλάχιστον.
Κάποιοι μπορούν να υποστηρίξουν πως, από μία οπτική γωνία, ίσως δεν θα έπρεπε να γίνει και τώρα θέμα. Η εικόνα όμως του Xbox 360 στη δύση του και αυτή του αρχικού Xbox στην ίδια φάση της ζωής του, δεν έχουν καμία σχέση. Το πρώτο έχει σημειώσει πορεία 7 επιτυχημένων ετών και πωλήσεις σχεδόν 70 εκατομμυρίων συστημάτων, το δεύτερο κυκλοφόρησε ως στρατηγική κίνηση εισόδου σε μία νέα αγορά και δεν ξεπέρασε τα 25 εκατομμύρια συστήματα. Συναρθροίζοντας την επιλογή της Microsoft με αυτήν της Nintendo από πέρυσι - η οποία επίσης προέβη σε πρακτική "ευθανασία" του Wii ανακοινώνοντας το WiiU και παύοντας να υποστηρίζει το πρώτο με νέους τίτλους - δεν μπορεί κανείς παρά να απορήσει. Καλά να... "σκοτώνουν τα άλογα όταν γεράσουν" οι δύο εταιρείες. Να τα σκοτώνουν όμως και... "προτού γεράσουν", επειδή απλώς βιάζονται να ξαναζητήσουν εκ νέου τα χρήματά μας; Και εν πάσει περιπτώσει, δεν υπάρχει καμία διάθεση να το κάνουν έστω αξιοπρεπώς, υποστηρίζοντας τα παλιότερα συστήματά τους για π.χ. 12 ή 18 μήνες ακόμη, αν μη τί άλλο ως ένδειξη σεβασμού προς τους καταναλωτές που τίμησαν τα προϊόντα τους; Συναισθηματισμοί μπορεί να μην χωρούν στις... business δισεκατομμυρίων, χωρά όμως η κριτική ματιά με την οποία αντιμετωπίζεται ο καθένας από μας ξεχωριστά ως επίδοξος "πελάτης". Και σε κανέναν δεν αρέσει ο ρόλος της... στιμμένης λεμονόκουπας. Το μόνο βέβαιο.