Για το κοινό που ακολουθεί από κοντά τις εξελίξεις στην αγορά της ηλεκτρονικής διασκέδασης δεν αποτελεί ακριβώς... είδηση το γεγονός ότι - παρά την τεχνική του υπεροχή και την συνολική του ποιότητα ως προϊόν - το PlayStation Vita δεν έχει ακόμη "μπει σε ρυθμό" υψηλών πωλήσεων. Τουλάχιστον, για την ώρα, όχι στο ρυθμό που θα επιτρέψει στη Sony να επιτύχει το στόχο της εγκατεστημένης βάσης 10 εκατομμυρίων συστημάτων έως τις 31/3/2013. Τις μέρες που γράφονται αυτές οι γραμμές το σύνολο των πωληθέντων Vita και στις τρεις μεγάλες αγορές μαζί πλησιάζει τα 2 εκατομμύρια - επίδοση όχι άσχημη, αλλά όχι στα επίπεδα που η Sony θα ήθελε ή στα επίπεδα που θα καθιέρωναν το νέο φορητό PlayStation μέσα στη χρονιά.
Αυτός είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο, πριν την έναρξη της Ε3, είχε συζητηθεί από ουκ ολίγους αναλυτές της αγοράς του gaming το ενδεχόμενο μείωσης της τιμής πώλησης του PS Vita από τη Sony, ώστε να του δώσει εμπορική ώθηση άμεσα. Το "σενάριο" αυτό απέκλεισε (για το κοντινό μέλλον τουλάχιστον) ο διευθυντής των Sony Worldwide Studios, ο Shuhei Yoshida, ερωτηθείς σχετικά. "Θεωρούμε ότι σε αυτή τη φάση το PS Vita βρίσκεται στο σωστό επίπεδο τιμής", είπε. "Παραμένουμε επικεντρωμένοι στο να προσφέρουμε games σε μεγαλύτερη γκάμα και υψηλότερη ποιότητα, καθώς και υπηρεσίες ή/και εφαρμογές που αυξάνουν τη χρηστικότητα και την αξία του Vita".
Η αλήθεια είναι πως - από την οιπτική γωνία της Sony - ο Yoshida έχει δίκιο. Τα €249 που ζητά το Vita δεν είναι πολλά χρήματα αναλογικά με την τεχνολογία και τις δυνατότητες που προσφέρει το σύστημα. Δεν είναι και λίγα (ειδικά σε περίοδο οικονομικής δυστοκίας και γενικότερης κακής ψυχαολογίας της αγοράς που διανύουμε), όμως είναι βέβαιο πως ένας σημαντικός αριθμός καταναλωτών μπορεί να αποκτήσει το Vita μεν, περιμένει περισσότερα games - και δη πιο πολλές "μεγάλες", ΑΑΑ παραγωγές - για να επενδύσει σε αυτό δε. Με την κυκλοφορία, για παράδειγμα, των Assassin's Creed και Call of Duty το χειμώνα, παράλληλα με τους τίτλους της ίδιας της Sony και πολλούς άλλους ανεξάρτητων εταιρειών, οι gamers θα έχουν πλέον πολλαπλούς "απτούς" λόγους για να αποκτήσουν ένα Vita.
Παραμένει αληθινό, πάντως, και το γεγονός ότι η Sony θα μπορούσε να βοηθήσει τα πράγματα και, αν π.χ. εσώκλειε μια κάρτα μνήμης των 8 GB στη συσκευασία του Vita και προσέφερε 2-3 πολύ καλά games δωρεάν, χωρίς να μειώσει την τιμή πώλησής του. Έτσι και η αξία του συστήματος θα αυξανόταν σημαντικά, και η τιμή του τυπικά δεν θα υποχωρούσε: υπάρχει και το θέμα του... φαίνεσθαι και της δημόσιας εικόνας ενός συστήματος που πρέπει να έχει στα υπ' όψιν κανείς, όπως μπορεί να πιστοποιήσει και η Nintendo με την θεαματική μείωση τιμής του 3DS πέρυσι το καλοκαίρι. Αν η Sony έχει πάντως την πρόθεση, αντί για μείωση τιμής, να προχωρήσει σε κάποιου είδους προσφορά όπως αυτή που περιγράψαμε, το πλαίσιο της γερμανικής έκθεσης Gamescom τον Αύγουστο θα μπορούσε να αξιοποιηθεί για κάτι τέτοιο. Ίδωμεν, λοιπόν!