Όλες οι μεγάλες εταιρείες του χώρου της τεχνολογίας έχουν αυτή τη μόνιμη... φαντασίωση της "επικράτησης στο σαλόνι", και τα τελευταία χρόνια της "επικράτησης σε κάθε είδους συσκευή", μέσα από "κλειστές" υπηρεσίες και την παροχή ψυχαγωγικού περιεχομένου. Οι Apple, Microsoft, Google, Sony, Samsung και ουκ ολίγες άλλες επιδιώκουν το ίδιο πράγμα με άλλο τρόπο: η πρώτη το επιδιώκει (σε κάποιους τομείς επιτυχημένα) με το design των συσκευών της, η τρίτη προφέροντας τα προϊόντα της δωρεάν, η τέταρτη με την πολύπλευρη παρουσία της σε όλες τις μορφές ψυχαγωγίας, η πέμπτη με την ευρύτατη γκάμα προϊόντων της... και η Microsoft; Η αμερικανική εταιρεία δεν το έχει καταφέρει μέχρι στιγμής, με πολλαπλές προσπάθειες, ίσως επειδή "έβρισκε κλειστή πόρτα" στα... ιδιωτικά club των παραπάνω εταιρειών. Με το gaming, άνοιξε μία τέτοια πόρτα. Και, κατά τα φαινόμενα, προσπαθεί να... στριμωχτεί για να "τρυπώσει" ολόκληρη από αυτήν!
Μόνο έτσι μπορεί να περιγράψει κανείς την υπηρεσία Xbox Music. Έχοντας αποτύχει να καθιερώσει στην αγορά, για μία σειρά από λόγους (για άλλους ευθύνεται και γι' άλλους όχι), την υπηρεσία πώλησης μουσικής της μέσα από την πώληση των φορητών player Zune, ξαναπροσπαθεί μετονομάζοντάς την σε Xbox Music. Αυτή τη φορά έχει περισσότερες πιθανότητες: υπάρχουν ήδη σχεδόν 70 εκατομμύρια Xbox 360 "εκεί έξω", τα οποία θα είναι σε θέση να αξιοποιήσουν την υπηρεσία Xbox Music μετά από την επερχόμενη νέα αναβάθμιση λογισμικού του συστήματος της Microsoft τον Νοέμβριο. Η υπηρεσία θα είναι διαχειρίσιμη μέσα από το γνωστό γραφικό περιβάλλον Metro και θα φιλοξενείται επίσης σε κινητά τηλέφωνα με Windows Phone 7.5/8, καθώς και σε όλα τα PC με Windows 8 - άρα οι συσκευές με πρόσβαση στην υπηρεσία Xbox Music είναι πολλές και ποικίλλες. Το ερώτημα παραμένει: μπορεί να αποσπάσει η αμερικανική εταιρεία μερίδιο αγοράς από το iTunes της Apple, τέτοιο για το οποίο να αξίζει να μιλάμε; Και πώς;
Κρίνοντας από τα όσα επιδείχθηκαν στη συνέντευξη Τύπου της Microsoft, δεν μπορούμε να διακρίνουμε κάποιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την υπηρεσία απέναντι στον ήδη πανίσχυρο ανταγωνισμό, πέρα από αυτόν τον εν δυνάμει μεγάλο αριθμό διαθέσιμων συσκευών μελλοντικά. Η αμερικανική εταιρεία βεβαιώνει ότι ο κατάλογος των τραγουδιών του Xbox Music θα αριθμεί πάνω από 30 εκατομμύρια από την πρώτη μέρα, φυσικά θα ανανεώνεται ακολουθώντας τους ρυθμούς κυκλοφοριών της αγοράς, ενώ ανεπίσημα δεν έχει αποκλειστεί το ενδεχόμενο να διατεθούν apps και για συσκευές με Android ή iOS αργότερα, για πρόσβαση στη μουσική της υπηρεσίας και από τις τελευταίες. Λεπτομέρειες όπως οι τιμές πώλησης των τραγουδιών, πιθανά συνδρομητικά μοντέλα χρήσης κλπ. δεν έχουν ακόμη συζητηθεί, θα γνωστοποιηθούν όμως πριν από το Νοέμβρη. Επιφυλακτική στάση θα κρατήσουμε για την ώρα, λοιπόν - αν μη τί άλλο γιατί... όλοι αξίζουν μια δεύτερη ευκαιρία όταν προσπαθούν κάτι τόσο δύσκολο. Ακόμη και η Microsoft!