banner

E3 2012: Ποιός... κέρδισε, λοιπόν;

Υπήρξε "νικητής" στη φετινή μεγάλη έκθεση και, αν ναι, ποιός ήταν;

Το γνωστό πρόβλημα με τα... δημοσιογραφικά κλισέ - το "είτε γράφεις ένα θέμα τελείως διαφορετικό απ' όλους είτε φροντίζεις να μην λείπει η δική σου εκδοχή του θέματος που γράφουν όλοι" - ποτέ δεν γίνεται περισσότερο γλαφυρό στο απ' ότι στο πλαίσιο της έκθεσης Ε3. Κάθε χρόνο είμαστε σχεδόν... υποχρεωμένοι πρακτικά να επιλέξουμε το "νικητή της Ε3" ανάμεσα στους τρεις μεγάλους "μονομάχους": τις Sony, Microsoft και Nintendo. Και κάθε χρόνο η άσκηση αυτή γίνεται ολοένα και περισσότερο ανούσια, καθώς η επιλογή αυτή γίνεται βάσει προσδοκιών συχνά αντιρεαλιστικών, ενώ η αντιπαραβολή της παρουσίας της μίας εταιρείας με την παρουσία της άλλης ενίοτε δεν έχει καν κοινό τόπο αναφοράς. Με μία λέξη: είναι σχεδόν... κενή νοήματος η ανάδειξη του "νικητή της Ε3".

Επειδή οι τρεις προαναφερθέντες εταιρείες, όμως, καλώς ή κακώς ορίζουν με τις αποφάσεις τους και τα σχέδιά τους πολλά πράγματα που επηρεάζουν τελικά τον τρόπο που διασκεδάζουμε, έχει ένα νόημα να τοποθετήσουμε τη φετινή τους "επίδοση" στο επίπεδο που τούς αναλογεί βάσει του τί έπρεπε οι ίδιες να πετύχουν, όχι εμείς να χαρακτηρίσουμε. Κι ας αποφασίσει ο κάθε φίλος και φίλη του Αθηνόραμα Digital σχετικά με το ποιός θα μπορούσε να είναι "ο νικητής της Ε3", βάσει των όσων είδαμε και καταγράψαμε.

Όσον αφορά στη Nintendo, για παράδειγμα, τα πράγματα είναι δυστυχώς απλά. Σε μία Ε3 που έπρεπε να τής ανήκει - ήταν η μόνη που θα παρουσίαζε καινούργιο σύστημα ηλεκτρονικής διασκέδασης - η ιαπωνική εταιρεία όσον αφορά στο WiiU έκανε τα ίδια και χειρότερα λάθη με τα περυσινά. Στη σχετική συνέντευξη Τύπου απέτυχε να σκιαγραφήσει με σαφήνεια τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του νέου της συστήματος, κάνοντας όλων των ειδών τα "φάουλ" στην παρουσίασή της. Τα έχουμε αναλύσει σε αυτό το άρθρο. Η θετική, μικρότερη συνέντευξη Τύπου που δόθηκε για το 3DS δεν στάθηκε ικανή να "εξισορροπήσει" το μέγα φιάσκο στης πρώτης. Με άλλα λόγια, όχι "νικήτρια της Ε3", αλλά "μεγάλη χαμένη της Ε3" θα πρέπει να θεωρείται η Nintendo, αν σκεφτεί κανείς πόσο σημαντική ήταν μια καλή παρουσία για το WiiU στο Los Angeles, 6 μήνες πριν τη διάθεσή του στην αγορά.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner