Με τις προθέσεις της Microsoft λίγο έως πολύ γνωστές από το πλήθος διαρροών που είχε λάβει χώρα τις ημέρες πριν την έναρξη της Ε3 στο Web, το ερώτημα ήταν περισσότερο... "θα το κάνει/δεν θα το κάνει στο Los Angeles" παρά ο,τιδήποτε άλλο - και το έκανε. Ο αμερικανικός κολοσσός στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου του για την Ε3 2016 επιβεβαίωσε την κυκλοφορία τον Νοέμβριο ή Δεκέμβριο του 2017 ενός ριζικά αναβαθμισμένου τεχνολογικά Xbox που για την ώρα είναι γνωστό με το όνομα Scorpio. To σύστημα αυτό θα στηρίζεται σε συνδυασμό επεξεργαστή και υποσυστήματος γραφικών της AMD, όπως το παρόν Xbox One και το Xbox One S, αλλά... μεθεπόμενης γενιάς, με στόχο να προσφέρει συνολική ισχύ τέσσερις φορές μεγαλύτερη. Με αυτόν τον τρόπο η Microsoft φιλοδοξεί να προσφέρει με το Scorpio τόσο games σε υπερυψηλή ευκρίνεια (ανάλυση 4Κ) όσο και games εικονικής πραγματικότητας.
Στο video της παρουσίασης για το Scorpio η αμερικανική εταιρεία δεν έκανε λόγο σε επακριβή τεχνικά χαρακτηριστικά, προσπερνώντας ωστόσο τις... γενικόλογες υπερβολές και τις υποσχέσεις του εντυπωσιασμού ή και της ανοησίας (αγαπημένη μας τα "uncompressed pixels"), η Microsoft έκανε λόγο για ισχύ επεξεργασίας γραφικών της τάξης των 6 Teraflops. Αυτή όχι μόνο είναι σημαντικά μεγαλύτερη από αυτήν του παρόντος Xbox One, αλλά και του PS4, ακόμη και του ακόμη "άγνωστου Χ" PS4 Neo (αν βέβαια οι προδιαγραφές που έχουν διαρρεύσει στο Web είναι ακριβείς). Απομένει ωστόσο ν' αποδειχθεί αν ακόμη και αυτού του επιπέδου η επεξεργαστική δύναμη είναι αρκετή για την προβολή περίπλοκων γραφικών σε πραγματική ανάλυση 4Κ καθώς - όπως θα βεβαιώσουν οι PC gamers που... "τα έχουν βρει σκούρα" με το συγκεκριμένο θέμα εδώ και χρόνια - για την διαχείρισή τους σε αξιοπρεπή ρυθμό ανανέωσης οθόνης χρειάζεται υποσύστημα γραφικών με ακόμη μεγαλύτερη.
Σε κάθε περίπτωση, η Microsoft προορίζει το Scorpio στο κοινό που διαθέτει ήδη τηλεόραση, monitor ή προβολέα ανάλυσης 4Κ - σύμφωνα με τα λεγόμενα του διευθυντή του τμήματος του Xbox, του Phil Spencer "διαφορετικά δεν θα προσφέρει κάτι παραπάνω" - και έχει την πρόθεση να το προωθεί παράλληλα με το αρχικό Xbox One/Xbox One S χωρίς να διασπάσει την πελατειακή βάση των καταναλωτών που τήν έχουν τιμήσει μέχρι σήμερα. Αυτό πρακτικά σημαίνει, υποστηρίζει ο αμερικανικός κολοσσός, πως δεν θα κυκλοφορήσει κανένας τίτλος αποκλειστικά για το Scorpio, χωρίς να γίνει διαθέσιμος δηλαδή και για Xbox One/One S. Πρόκειται για δήλωση... κατευναστική προς το κοινό των 20 εκατομμυρίων ανθρώπων που έχουν ήδη Xbox One ή σκέφτονται να αγοράσουν το Xbox One S, βέβαια, όμως το πώς ακριβώς θα εξελιχθεί το όλο ζήτημα μετά τον πρώτο ή δεύτερο χρόνο κυκλοφορίας του Scorpio επίσης θα πρέπει να περιμένουμε για να διαπιστώσουμε.
Το μόνο βέβαιο είναι πως με το Scorpio η Microsoft θα προσπαθήσει να εισέλθει στον χώρο των games εικονικής πραγματικότητας (το Xbox One δεν έχει σε καμία περίπτωση αρκετή υπολογιστική ισχύ για κάτι τέτοιο), αξιοποιώντας κατά πάσα πιθανότητα μία συνεργασία με την Oculus για το περιφερειακό Rift. Η ίδια η αμερικανική εταιρεία δεν έχει σκοπό, δεδηλωμένα, να αναπτύξει δικά της VR games στο προσεχές μέλλον, θέλει ωστόσο να καταστήσει εύκολο για τους δημιουργούς τέτοιων τίτλων για Oculus Rift ή GTC Vive να προσαρμόζουν τα games τους στο Scorpio για κυκλοφορία και εκεί. Έτσι θα μπορεί να διεκδικήσει μία θέση σε αυτήν την αναδυόμενη αγορά της εικονικής πραγματικότητας - η οποία θα αρχίσει να ωριμάζει το 2017 - χωρίς να εγκαταλείψει το δικό της σχέδιο για την επαυξημένη πραγματικότητα μέσω Hololens και χωρίς η ίδια να κάνει μεγάλη επένδυση σε hardware, παρά μόνο σε software υποοστήριξης.
Όλα αυτά, φυσικά, περιστρέφονται γύρω από την ολοφάνερα ριψοκίνδυνη επιλογή που έκανε η Microsoft ανακοινώνοντας το Scorpio 18 ολόκληρους μήνες πριν από την διάθεσή του στα καταστήματα. Οι εμπορικές επιπλοκές που θα έχει αυτή η επιλογή είναι οι... αυτονόητες: είναι μάλλον δύσκολο να πείσει κανείς οποιονδήποτε να αγοράσει ένα Xbox One/One S σήμερα, όταν είναι δεδομένο πως γι' αυτά τα $299 που θα καταβάλλει θα αποκτήσει ένα σύστημα προορισμένο να είναι στην καλύτερη περίπτωση "μικρός αδελφός", στην χειρότερη "φτωχός συγγενής" ενός άλλου Xbox σε ενάμισι χρόνο. Είναι βέβαιο πως - όπως και στην περίπτωση των PS4/PS4 Neo - θα υπάρχει στο κόστος απόκτησης ευδιάκριτη διαφορά ανάμεσα στο Xbox One και το Scorpio, όμως με τις τηλεοράσεις υπερυψηλής ευκρίνειας να γίνονται όλο και περισσότερο προσιτές μέρα με τη μέρα, το αρχικό Xbox One της "απλής" υψηλής ευκρίνειας θα αρχίσει σαφέστατα ν' απαξιώνεται από τα Χριστούγεννα του 2017 και μετά.
Θα έχει, με άλλα λόγια, ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δούμε πώς θα διαχειριστεί αυτήν την κατάσταση η Microsoft όχι μόνο επικοινωνιακά, αλλά και σε καθαρά πρακτικό, εμπορικό επίπεδο. Μέχρι τα φετινά Χριστούγεννα, όσο το Scorpio φαντάζει ακόμη μακριά και κυκλοφορούν ΑΑΑ games για το Xbox One/One S, δεν θα υπάρχει πιθανώς τόσο μεγάλο πρόβλημα. Από τον Ιανουάριο και μετά, ωστόσο, που έτσι κι αλλιώς ξεκινά η... καθιερωμένη περίοδος "ξηρασίας" στις κυκλοφορίες ΑΑΑ επιπέδου για τα Xbox One/One S, οι πωλήσεις τους θα δεχθούν τόσο μεγάλο μεγάλο πλήγμα, ώστε η απόσταση που χωρίζει την πελατειακή τους βάση από την αντίστοιχη των PS4/PS4 Neo θα αυξηθεί σημαντικά. Και όσο περισσότερο πλησιάζει χρονικά η κυκλοφορία του Scorpio, τόσο λιγότερο νόημα θα έχει η αγορά ενός Xbox One/One S. Θα βρει τρόπο ο αμερικανικός κολοσσός να αποφύγει τρία καταστροφικά εμπορικά τρίμηνα ώστε να παραμείνει ανταγωνιστικός απέναντι στη Sony και τα PS4 της; Ή όταν κυκλοφορήσει το Scorpio η πελατειακή βάση των δύο αυτών συστημάτων θα έχει αγγίξει τα 60 ή 70 εκατομμύρια συστήματα οπότε το έργο της Microsoft θα είναι ακόμη δυσκολότερο; Με τα παρόντα δεδομένα προβλέψεις ασφαλείς είναι αδύνατον να γίνουν, οπότε... ίδωμεν!